x-kom hosting

Opinie, sugestie i pytania dotyczące sklepu partnerskiego morele.net

Noktek
komentarz
komentarz (edytowane)

Znaczy ja wątpie, zeby kurier przyszedł.

'Niestety nie zanotowaliśmy wpłaty za zamówienie nr 852312. Bardzo prosimy o informacje czy mamy przedłużyć rezerwacje czy też usunąć zamówienie z systemu. Ewentualne pytania na temat zamówienia i płatności prosimy kierować na mail: Michał Kruszyna'

 

Takie coś przyszło.

 

I mam pytanie - dziś jest sobota, więc infolinia nieczynna, czyli nie musze sie martwic tym na razie?

Edytowane przez Noktek

KillaHill
komentarz
komentarz

Wyślij maila do Michał Kruszyna z informacją o rezygnacji z zamówienia.

 

Nic więcej nie musisz robić, nie musisz dzwonić i się martwić, będziesz miał papier że sklep został poinformowany i wsio z Twojej strony, a czy morele w swoim bałaganie się połapie to ich problem. 

Noktek
komentarz
komentarz

A musi to być jakieś takie oficjalne? Czy po prostu napisać "Chciałbym anulować zamówienie z powodu spraw rodzinnych" i tyle?;c

KillaHill
komentarz
komentarz

Bo przecież skoro zamówiłeś to wg prawa doszło do zawarcia umowy kupna-sprzedaży, co nie?

 

Tutaj Igor chyba się nie zgodzę, zamówienie przez internet czy nawet zakup na allegro jest jest faktem zawarcia umowy. Dam prosty przykład, zakładam 30 kont w sklepach i zamawiam wszystko na Ciebie, przychodzi Ci 30 zestawów do domu i co wtedy ? Nie poinformowałeś sklepu o anulowaniu zamówienia, więc co sklep Cię przymusi do obioru i zapłaty a jak nie to idziesz do sądu ?

 

Była kiedyś o tym głośna sprawa w TV na przykładzie allegro, Sam fakt zakupu przez internet nie jest automatycznie faktem zawarcia umowy, patrz rynek nieruchomości ?



Nie musisz podawać żadnej przyczyny to nie usprawiedliwienie do szkoły, napisz "Informuję o rezygnacji z zamówienia  852312, proszę o usunięcie zamówienia z Waszego systemu"

Noktek
komentarz
komentarz

Dobrze, dziękuję wszystkim za pomoc, jak coś będzie się jeszcze działo to wpadne tutaj. ; p

Igorrodz
komentarz
komentarz (edytowane)

Była kiedyś o tym głośna sprawa w TV na przykładzie allegro, Sam fakt zakupu przez internet nie jest automatycznie faktem zawarcia umowy, patrz rynek nieruchomości ?

Ustawa konsumencka nie ma tutaj zastosowania bo dotyczy sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej przez przedsiębiorcę, nieprawdaż? Zatem rynek nieruchomości pod to nie podpada co nie? Bo od kiedy nieruchomość to rzecz ruchoma? :E

 

A tak w ogóle to do zawarcia umowy poprzez internet dochodzi z chwilą potwierdzenia przez sprzedającego przyjęcia zamówienia do realizacji. Zatem jeśli sklep prześle drogą elektroniczną informację, ze zamówienie zostało przyjęte (tu mogą być jeszcze dodatkowe informacje) to umowa kupna-sprzedaży została zawarta. Wynika to znów z kodeksu cywilnego - zgodnie bowiem z art. 70 § 1 k.c. "w razie wątpliwości umowę poczytuje się za zawartą w chwili otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu”.

 

 

Dam prosty przykład, zakładam 30 kont w sklepach i zamawiam wszystko na Ciebie, przychodzi Ci 30 zestawów do domu i co wtedy ? Nie poinformowałeś sklepu o anulowaniu zamówienia, więc co sklep Cię przymusi do obioru i zapłaty a jak nie to idziesz do sądu ?

Jest to szczególny przypadek oszustwa. Przesyłki oczywiście nie przyjmuję a jak sklep skontaktuje się ze mną informuję go co i jak oraz składam w prokuraturze zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Sklep oczywiście może iść do sądu i próbować "przymusić mnie" ale każdy sąd w PL zawiesi postępowanie do czasu wyjaśnienia przez prokuraturę mojego zawiadomienia, nieprawdaż? Poza tym składam oświadczenie w sklepie, ze nigdy nie składałem takiego zamówienia - to sklep musi udowodnić, że było inaczej. A samo posiadanie moich danych osobowych, w tym adresu, takim dowodem w tym przypadku nie jest i nie może być. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi. ;)

Edytowane przez Igorrodz
gradziel
komentarz
komentarz

zamówienie można anulować w każdym momencie, wystarczy napisać do nich na jakikolwiek adres albo na przykład na priv do gościa z morele.net na tym forum. 

Bugless
komentarz
komentarz

że niby co??^^ W ogóle ja się zastanawiam co ten gość tu jeszcze robi... woli pisać w zestawach niż odpowiedzieć na nasze odpowiedzi

Igorrodz
komentarz
komentarz (edytowane)

Dużo negatywnych opinii na różnych forach zapewne spowodowało spadek dochodów firmy więc ich przedstawiciel pisze i namawia na swój sklep - tym bardziej że najaktywniejsi i najbardziej obeznani w temacie polecają zakupy w innych sklepach internetowych. On bowiem chyba chce, aby nasi userzy kupowali tylko w Morele.net a nie gdzie indziej (co nie dziwi - lecz sposób realizacji tego zamiaru budzi moim zdaniem uzasadnione zastrzeżenia)... A że do tego wszystkiego, co napisano jak dotąd nie odniósł się bezpośrednio to cóż, zapewne nie ma nic na usprawiedliwienie i dlatego milczy - tak właśnie myślę. Ja tam nie wiem dokładnie ale z tego co widzę to chyba ostatnimi czasy nie jest dobrze z Morele.net niestety. Sam kiedyś polecałem ten sklep (z tego co możecie przeczytać na początkowych stronach tego tematu), ale teraz to coraz bardziej przekonuję się, że chyba nie jest warto. Oczywiście - są i zadowoleni użytkownicy, klienci tego sklepu, zatem może i nie jest tak jakoś najgorzej. Każdy powinien więc rozważyć sam, na podstawie tego co to tu to tam napisano i sam wybrać czy woli kupować w Morele.net czy w innym sklepie...

Edytowane przez Igorrodz
Bugless
komentarz
komentarz

a może dostał "polecenie służbowe" Polecać zestawy, a nie udzielać się w tym temacie. Pana Zembali też nie widac. Myślę że czas złożyć u Administracji wniosek o zmianę sklepu Partnerskiego :)

morele
komentarz
komentarz

Witam serdecznie,

 

oczywiście w tym temacie również będziemy pisać, przynajmniej na wszystkie zapytanie kierowane bezpośrednio do nas (jeśli chodzi o opinie to trudno coś odpowiadać, możemy przeczytać i wyciągnąć wnioski). Oczywiście nie 24 h na dobę, ale od poniedziałku do piątku niemal cały czas :) W tym temacie od przyszłego tygodnia będzie się wypowiadał Wojtek Pawlik, jako, że częściej tutaj są ogólne opinie o sklepie nie natomiast zapytanie o sprzęt. 

 

 

Noktek możesz oczywiście anulować zamówienie, wystarczy że napiszesz mi jego numer na priv

Jeżeli chodzi o samą moją obecność to fakt - nazbieraliśmy trochę negatywnych opinii. Obecnie składamy najwięcej chyba zestawów w Polsce i według naszych statów również bardzo dużo ludzi z forumpc.pl decyduje się na zakupy u nas. Z tym, że zamówienia zestawów są tak naprawdę trudniejsze niż zwykłe i dlatego też system nie radzi sobie w pełni satysfakcjonująco. Wniosek jest jeden - wyjątkowe zamówienia (zestawy) wymagają dodatkowej obsługi. Po to właśnie pisze w tematach związanych z zestawami - mimo wszystko dużo userów z forumpc.pl decyduje się na zakupy w Morele.net i dzięki mojej obecności mają mieć łatwiejszy dostęp do bezpośredniej obsługi. Mogę poradzić (mam informacje dotyczące cen i dostępności), opiekować się reklamacjami, w wypadku braku któregoś z komponentów zaoferować zamiennik w lepszej cenie itp. Po prostu musimy lepiej koordynować zamówienia, bo nie udaje się nam to na poziomie standardowej obsługi.  Nikt nie lubi czytać o sobie negatywnych opinii więc chcemy coś zrobić, żeby takowe już się nie pojawiały. Dużo ludzi nie wie o możliwości pisania do nas na forum, dlatego chcemy opiekować się zamówieniami już na poziomie ich składania - userzy będą bardziej świadomi możliwości napisania do nas na priv i dążymy do tego, żeby jakiekolwiek problemy rozwiązywać jak tylko się pojawią.
 

A tak w ogóle to do zawarcia umowy poprzez internet dochodzi z chwilą potwierdzenia przez sprzedającego przyjęcia zamówienia do realizacji. Zatem jeśli sklep prześle drogą elektroniczną informację, ze zamówienie zostało przyjęte (tu mogą być jeszcze dodatkowe informacje) to umowa kupna-sprzedaży została zawarta.

 dokładnie tak, ostatnie orzeczenie UOKiK również rozwiało wątpliwości w tej kwestii jeżeli chodzi o zamówienie złożone przez internet a odbierane osobiście np. w netpunkcie 
Bugless
komentarz
komentarz

jeśli jesteście zdania że macie największą sprzedaż w polsce. Już muszę Was wyprowadzić z tego jakże zacnego błędu.^^ Jeszcze kiedyś kupowałem w morele. Od roku robię to w 'porównywarkach" gdzie wypadacie naprawdę "bidnie" Ceny potrafią się zmieniać "od kliknięcia do kliknięcia" nawet o 10zł, więc nikt mi nie wmówi że wzrost z 177 na 187 zł za 8GB Ramu to wzrost z powodu kursu walut^^

Igorrodz
komentarz
komentarz (edytowane)

@Łukasz morele.net

Niemniej moim zdaniem pisanie przez Pana w dziale "Zestawy komputerowe" wygląda trochę niezręcznie - nie tylko, że ForumPC.pl staje się poniekąd Waszą tubą i dodatkowym narzędziem reklamowym ale jednocześnie to pisanie przez Pana w ZK sprawia, że znika z niego bezstronność, obiektywizm i to coś, co stanowi o tym, ze dane forum jest neutralne w zakresie doboru sprzętu a jednocześnie bardzo fachowe (nie twierdzę że nie jest Pan dobrym fachowcem ale mam na myśli to, że na forum user ma pomagać userowi a nie przedstawiciel sklepu -  userowi - bo przecież idea każdego forum o tej tematyce jest taka a nie inna, o czym Pan zapewne doskonale wie)...

 

Bardzo dziwnym jest też fakt, że doradza Pan sprzęt a zapomina (mniej lub bardziej celowo) o odpowiadaniu na wszelkie zarzuty, które pojawiają się w wątkach dotyczących Waszego sklepu - ostatni post przedstawiciela Pana sklepu (Wojciech Pawlik) tutaj datowany jest na 19 grudnia 2012 roku  - nie sądzi Pan zatem, że trzy miesiące bez jakiejkolwiek aktywności ze strony sklepu partnerskiego, aktywności widzianej przez użytkowników ForumPC.pl jest czymś dziwnym i nie budującym zaufania do Morele.net, a wręcz przeciwnie - to odstręcza?

Edytowane przez Igorrodz
Bugless
komentarz
komentarz

Dla osób szukających dziury w całym może być to nawet "Łatanie dziury po karze od UOKiK'u"^^ Nie mniej jednak tak jak zaznaczył Igor, jest to ciut nie Fair. Dlatego większość osób podaje zestawy z "CENEO/SKĄPCA" bo każdy ma prawo wybrać sobie sklep jaki preferuje (Szczególnie cenowo) a tak naprawdę nie kupując w morele, na niektórych zestawach można "uciąć" nawet kilka stówek



kilka przykladów 

 

http://www.ceneo.pl/16677114 30zł

http://www.ceneo.pl/16711054 tutaj już 100

http://www.ceneo.pl/17738447 25zł 

 

+ Duże braki ofertowe w przypadku ceneo.pl 

 

brak jednego z najbardziej konkurencyjnych zasilaczy czyli Deus G1 

 

http://www.morele.net/search/ffinder/0/1/0/?q=Deus+G1

 

Czy też takie śmieszne problemy, jak nie przedłuzanie gwara, czy wymiana zasilacza z XFX na Tracera. Jest tego więcej (nie wygrzebując spraw z przeszłości)
Więc Panie Łukaszu (Aż wstyd się przyznać że też mam tak na imię) Jeśli chce Pan już polecać zestawy, to prosze robić to tak jak reszta osób na forum czyli w NAJNIŻSZYCH cenach. Narazie robi Pan tylko "krypto-reklamę" i deklaruję od siebie że jeśli ten fakt się nie zmieni, ode mnie będą leciały raporty (Wiadomo są przedmioty w przypadku których jesteście Top1. albo remis top1 jako 3 różne sklepy). Za działania na niekorzyść użytkowników (Jak na to spojrzą moderatorzy to już sprawa indywidualna, ale nie lubie jak się kogoś wykorzystuje, tak jak Pan wykorzystuje userów forum, na rzecz nabicia portfela swoich przełożonych)

  • Dobra wypowiedź 1
Igorrodz
komentarz
komentarz

Z tymi cenami to różnie bywa - tu bardziej chodzi o to co opisane na forum: fachowość złożenia, czas dostawy, realizacja gwarancji, sprzęt w zestawie taki, jaki się zamówiło, jakość obsługi i kontakt...

 

[spoiler]BTW- http://www.forumpc.pl/topic/282036-sklep-morelenet-nie-do-końca-wiarygodny/?p=1714846

Ale to zapewne wiesz ;)[/spoiler]

Bugless
komentarz
komentarz

Igorze, miałem na myśli to że, polecając komuś kto się nie zna zbytnio produkty z morele.net, nie raz nie dwa sklep sprzeda produkt którego normalnie by nie sprzedał (Różnica nawet 150zł na produkcie) bo jak wiadomo "Średnia jakość obsługi (Co widać w tym temacie)" + Wysokie ceny = brak sprzedaży pośród kumatych. Dlatego to odbijają sobie na "szaraczkach" co klikną w linki i kupią nie zaglądając do porównywarki

morele
komentarz
komentarz

Niemniej moim zdaniem pisanie przez Pana w dziale "Zestawy komputerowe" wygląda trochę niezręcznie

Tylko jeszcze nie wpadliśmy na lepszy pomysł, systemowy, jak "dobrać" się do zamówień forumowiczów składanych w morele.

 

Na ostatnim spotkaniu z Wojtkiem ze względu na negatywne głosy na temat mojej obecności myśleliśmy jeszcze o innym rozwiązaniu, czyli np. o przycisku na forum "Napisz do Morele.net w sprawie swojego zamówienia/reklamacji". Jest to do omówienia z administracją (nie wiemy czy będą przychylni takiemu pomysłowi) no i ma on kilka wad (między innymi brak tej ciągłości, którą bardzo chcielibyśmy stworzyć, bo naprawdę zakrawa to o najfajnieszy dla usera typ marketingu - indywidualny, bezpośredni, dopasowany do potrzeb indywidualnych. Już w tej chwili otrzymujemy wiadomości na priv dotyczące kwestii, które raczej nie byłyby do poruszenia przy zwykłej obsłudze klienta. No i pewne znaczenie ma to, ze mam uprawnienia handlowe i możliwość zmian cen (choć tu szczerze dużego oddechu nie ma ze względu na marże, ale zdarzają się pojedyncze produkty, z których da się nieco więcej uszczknąć). Moja tutaj obecność jest eksperymentem - chcielibyśmy, żebyście dali nam szansę i żebyśmy zobaczyli, czy da się w ten sposób stworzyć coś wyjątkowego. Powiem tak i zupełnie szczerze - nie zależy nam na tym, żeby WSZYSCY z forumpc.pl kupowali u nas (każdy ma inne preferencje, komuś łatwiej kupić w sklepie, który ma placówkę lub po prostu woli inny sklep) - zalezy nam na tym, żeby WSZYSCY którzy się zdecydują na zakup u nas mieli pozytywne wrażenia. 

 

Jeszcze wspomnę o jednym założeniu projektu - wspólnie z Wojtkiem ustaliliśmy, że to nie jest akcja Agent X-Kom gdzie należy polecać 4 notebooki. Mam trochę doświadczenia jeśli chodzi o sprzęt, również na forach internetowych i sprzedawanie tego, na czym mamy większy zysk, a nie wygrywa w zestawieniu jakość/cena z konkurentami nie wchodzi w rachubę. Po pierwsze zostałbym dosłownie "zjedzony" w minutę a po drugie pewnie by mnie ciarki przechodziły polecając jakieś "szroty":) Jeżeli chodzi o taką bezstronność to mogę obiecać, że będziecie mieć ze mnie naprawdę dobrego składacza, do tego na pewno będę mógł przemycić trochę informacji z rynku.

Bardzo dziwnym jest też fakt, że doradza Pan sprzęt a zapomina (mniej lub bardziej celowo) o odpowiadaniu na wszelkie zarzuty, które pojawiają się w wątkach dotyczących Waszego sklepu - ostatni post przedstawiciela Pana sklepu (Wojciech Pawlik) tutaj datowany jest na 19 grudnia 2012 roku  - nie sądzi Pan zatem, że trzy miesiące bez jakiejkolwiek aktywności ze strony sklepu partnerskiego, aktywności widzianej przez użytkowników ForumPC.pl jest czymś dziwnym i nie budującym zaufania do Morele.net, a wręcz przeciwnie - to odstręcza?



Do tego odniesie się Wojtek, ale podejrzewam, że teraz będzie reagował znacznie szybciej i regularniej. 
Bugless
komentarz
komentarz

Jeszcze wspomnę o jednym założeniu projektu - wspólnie z Wojtkiem ustaliliśmy, że to nie jest akcja Agent X-Kom gdzie należy polecać 4 notebooki. Mam trochę doświadczenia jeśli chodzi o sprzęt, również na forach internetowych i sprzedawanie tego, na czym mamy większy zysk, a nie wygrywa w zestawieniu jakość/cena z konkurentami nie wchodzi w rachubę. Po pierwsze zostałbym dosłownie "zjedzony" w minutę a po drugie pewnie by mnie ciarki przechodziły polecając jakieś "szroty":) Jeżeli chodzi o taką bezstronność to mogę obiecać, że będziecie mieć ze mnie naprawdę dobrego składacza, do tego na pewno będę mógł przemycić trochę informacji z rynku.

tak, tak widać to po Twoich postach^^

morele
komentarz
komentarz

Więc Panie Łukaszu (Aż wstyd się przyznać że też mam tak na imię)

nie wiem skąd pojazdy osobiste i obniżanie poziomu dyskusji, ale odpowiem. Jeżeli uważasz, że istnieje jakiś sklep, który ma wszystko najtaniej, jeszcze w tak konkurencyjnej branży jak elektronika to niestety się mylisz. Gdyby tak było mielibyśmy jednego monopolistę. Nikt nie jest w stanie skupić się na całej ofercie, przy tym tak szerokiej, chodzi o to, żeby po złożeniu zestawu wychodziło tanio/najtaniej w większości przypadków... Mamy setki sklepów i każdemu udaje się z większym lub mniejszym powodzeniem kupić coś w dobrej cenie i być przed innymi. Trzeba mieć niskie koszty działalności i sprawny system żeby móc utrzymać się w czołówce.
necik
komentarz
komentarz

tak, tak widać to po Twoich postach^^

Możesz podać jakieś konkretne przykłady, najlepiej z dokładniejszym komentarzem?

Igorrodz
komentarz
komentarz (edytowane)

Tylko jeszcze nie wpadliśmy na lepszy pomysł, systemowy, jak "dobrać" się do zamówień forumowiczów składanych w morele.

A wystarczyło (za zgodą administratora) zarejestrować nowe konto jako zwykłego usera o neutralnym nicku, od podstaw - i jako taki ktoś pisać w ZK (a w innych [np tutaj] tematach jako morele.net). Zniknąłby wtedy jeden z zarzutów. Ale to chyba dla Was, jak widać, rozwiązanie zbyt skomplikowane ;)

 

I drugie - dla każdego z for, z którymi współpracujecie, możecie dać inny kod promocyjny. To też jakieś rozwiązanie i chyba nie bardzo skomplikowane, nieprawdaż? :cfaniak:

Edytowane przez Igorrodz
trusiaczek
komentarz
komentarz

Jeżeli to co pan Łukasz piszę jest prawdą, to myślę że to ma szanse wypalić. Przycisk o którym była mowa w postach powyżej byłby znakomitym pomysłem, oraz niesamowitą wygodą dla userów z forumpc. Osobiście zamawiając z morele.net nie miałem żadnych komplikacji i mogę śmiało każdemu polecić ten sklep. Myślę, że pojawienie się pracowników morele.net na forum w oficjalnych postaciach nie jest niczym złym - wręcz przeciwnie, wykazują zainteresowanie w stronę użytkowników ich partnera. To daje nam o wiele większy komfort i wygodę, zwłaszcza że na większości for komputerowych zestawy polecane są w oparciu o ich asortyment. 

necik
komentarz
komentarz

zarejestrować nowe konto jako zwykłego usera o neutralnym nicku, od podstaw - i jako taki ktoś pisać

To z kolei spowodowałoby brak możliwości realizacji celu o którym Łukasz wspomniał kilka linijek dalej, a mianowicie:

 

brak tej ciągłości, którą bardzo chcielibyśmy stworzyć, bo naprawdę zakrawa to o najfajnieszy dla usera typ marketingu - indywidualny, bezpośredni, dopasowany do potrzeb indywidualnych. Już w tej chwili otrzymujemy wiadomości na priv dotyczące kwestii, które raczej nie byłyby do poruszenia przy zwykłej obsłudze klienta

Bugless
komentarz
komentarz

Nie ma tu żadnych pojazdów osobistych, wręcz przeciwnie. Co do "Konkurencyjnych cen" Już dawno spadliście z czołówki, a tytuły którymi się reklamujecie, były nadane kilka lat temu. Konkurencyjność to nie tylko cena, ale także czas, i sposób realizacji, a także realizacja gwarancji, i tym podobnych. przejrzałem dzisiaj (Z godzinę temu) Liste 20 produktów najczęściej wybieranych przez użytkowników ( Procesory intela, karty Nvidii oraz AMD) i niestety. może ciężko Wam to przyjąć ale nadal nie jesteście nawet w top5, dla tych produktów  sorry. http://www.ceneo.pl/16844982

 

Tak? A to to co - http://www.morele.net/zasilacz-silentiumpc-deus-500w-psu-80plus-bronze-4xpeg-spc082-527959/ :P

 

Fakt mój błąd 

Możesz podać jakieś konkretne przykłady, najlepiej z dokładniejszym komentarzem?

Niestety, profil nie pozwala na wgląd dokładniej w posty użytkownika, lecz konkretniej mówiąc jest to polecanie w NIE ZAWSZE konkurencyjnych cenach (Przykłady z ceneo gdzie cena któregoś z GeForce'ów była o 250zł wyższa niż w przypadku chociażby Alsenu (sklep ma punkt nawet w mojej 30tyś. wiosce) 

 

Niestety, gdy tu "przybyłem" byłem jeszcze wtedy zadowolony z zakupów w morele.net . Niestety kilka nieprzyjemnych sytuacji (Np. takich jak dotarcie zasilacza którego zamówienie było telefoniczne anulowywane 3 razy) zmieniło moje zdanie o tym sklepie



I drugie - dla każdego z for, z którymi współpracujecie, możecie dać inny kod promocyjny. To też jakieś rozwiązanie i chyba nie bardzo skomplikowane, nieprawdaż?

weź pod uwagę, że są także mniejsze fora, które mają większą promocje niż tak naprawdę, jeden z gigantów polskiej branży IT  (Nie wymienię nazwy forum ) Np. Forum które ma 10x mniej użytkowników niż forum PC (Ich średnia miesiąca to tu średnia dnia) A mają wysyłkę za free bez limitów (takich jakim tu jest 1500zł)
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.