x-kom hosting

Opinie, sugestie i pytania dotyczące sklepu partnerskiego morele.net

Balltazar
komentarz
komentarz

No to w sumie ja te opisze przygody z morele.net
25 stycznia zamowilem plyte glowna,procesor i pamiec ram. Wybralem opcje dostawy kurierem i przedplate na konto gdyz BARDZO ZALEZY MI NA SZYBKIM DOSTARCZENIU CZESCI. W srode 30 stycznia przyjechal kurier,no w miare szybko,ale dostalem tylko sama plyte glowna,procesora i pamieci ram brak. Zadzwonilem do morele i po odczekaniu 16minut na polaczenie z pracownikiem, tlumaczylem kolejne 10minut ze napewno nie kupilem plyty glownej ga970ud3 za 849zl (taka dostalem odpowiedz) w koncu sprawa zostala wyjasniona.Zostalem zapewniony telefonicznie i emailowo ze przesylka dojdzie w poniedzialek. I tak wlasnie pisze posta w poniedzialek o godzinie 22,30 z telefonu... Po procesorze i pamieci ani sladu. Pozostaje tylko czekac.
Pozdrawiam
Maciej

Bugless
komentarz
komentarz

balltazar min, dlatego większość osób daje teraz linki do porównywarek, By nie ponosić odpowiedzialności za akcje takie jak morele.  Morele wciska sie wszędzie. Nawet na tak małe fora jak ITPC czy OCForum (chociaz oni mają lepsza oferte od FPC gdyż darmowa wys. nie ma limitu 1.5K Zł) dlaczego? bo tracą klientów. Ja osobiście raz zamawiałem zasilacz w morele, i dziekuje bardzo. 2 razy anulowywałem to samo zamówienie a kurier i tak przyjechał z zasilaczem :) Ot panie na infolinii chyba nie umieją wycofać zamówienia

okular766
komentarz
komentarz

aha a morele na opineo ma 40tys komentarzy i prawie wszystkie pozytywy

a esc 300 komentarzy

a techplanet?

Bugless
komentarz
komentarz

i co im z tych komentarzy? Zgadza się kiedyś morele było fair względem klientów, teraz? poczytaj na forum

Yoke
komentarz
komentarz

Ahh powiem tak zamawiałem w przeszły czwartek i przyszło w pon. Bo weekend myszkę i dysk twardy wszystko dobrze. 3 tyg temu zamawiałem żelazko i maszynke do mięsa tez ładnie w ta godzinę co miało przyjść więc ja sie pytam was skąd macie takie informacje?
Rok temu zamawiałem tez bylo ładnie...

Grot
komentarz
komentarz

Jeżeli komuś zależy na szybkiej i pewnej przesyłce to w grę tylko wchodzi pobranie.

Nie trzeba czekać na zaksięgowanie pieniędzy i najważniejsze - jak widać że coś nie pasuje nie odbiera się przesyłki.

Nigdy żadnego podzespołu PC nie kupowałem w sklepie Online - zawsze zamawiam i odbieram osobiście, ale z kolei po tym jak Morele se podzieliło to na dwie firmy to ponoć burdel jest, ale sam nie kupowałem.

okular766
komentarz
komentarz

to jak nie morele

techplanet tez mi odradzaliscie

no to co polecicie aby kupic zestaw PC?

 

podobno techplanet jest najtanszy i przesylka przychodzi momentalnie bez opóźniej

bardoz techplanet ludzie polecają an innym forum, i morele tez

RSK1990
komentarz
komentarz

Z  tego co mi wiadomo (a sam się szykowałem co by tam sobie zestaw zamówić) przesyłki dochodzą i to bez bólu tylko coś do nich na GW wysłać to ponoć zaczynają się jaja. Gdzie bym nie spojrzał na opnie to zawsze ludzie narzekają tylko serwis gwarancyjny.

radekx
komentarz
komentarz (edytowane)

Tak a'propos zwrotu towaru do morela. Kiedyś tę kwestię pokrętnie wyjaśniał M. Zembala, podpierając się jakimś ich prawnikiem z Koziej Wóliki: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uokik-ukaral-sklep-internetowy-morele-net

 

Polecam zwłaszcza akapit:

[spoiler]Przeprowadzone postępowanie wykazało, że spółka m.in. ograniczała prawo do zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym. Z przywileju mogli skorzystać jedynie konsumenci, którym zakupy dostarczył kurier lub poczta. Jednocześnie prawa takiego pozbawieni byli klienci, którzy wybrali odbiór osobisty w punkcie sprzedaży. Zdaniem UOKiK przedsiębiorca bezprawnie ograniczał prawa konsumentów i wprowadzał ich w błąd. Zgodnie z przepisami każdy konsument, który zawał umowę na odległość za pośrednictwem internetu może od niej odstąpić w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Forma odbioru zakupów lub dostawy nie ma wpływu na możliwość skorzystania z tego prawa. Zwrócić można zarówno towar dostarczony przez pocztę, kuriera jak i odebrany osobiście.[/spoiler]

 

oraz

[spoiler]W innym zakwestionowanym przez UOKiK postanowieniu przedsiębiorca zastrzegł, że zwracany towar musi mieć oryginalne opakowanie w idealnym stanie. Takie zastrzeżenie zdaniem prezesa urzędu, może uniemożliwiać odstąpienie od umowy np. w przypadku uszkodzenia opakowania podczas transportu lub przy jego otwieraniu. Zdaniem UOKiK taka klauzula jest nieuczciwą praktyką rynkową i jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Przedsiębiorca nakładając na konsumentów nadmiernie uciążliwe obowiązki próbował utrudnić lub uniemożliwić skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej przez internet.[/spoiler]

 

A pamiętam jak sam się upierałem, w tym wątku, że to co co mają w regulaminie jest niezgodne z prawem. Zresztą nie tylko ja.

No to mają - ponad 120 tysi w plecy...

Edytowane przez radekx
Bugless
komentarz
komentarz

i bardzo dobrze :) Mam jeszcze tylko nadzieję że apelacje przegrają i zaczną poważnie podchodzić do klientów

radekx
komentarz
komentarz

Dubel  :cfaniak: 

RSK1990
komentarz
komentarz (edytowane)
KillaHill
komentarz
komentarz

Bo to hybryda  :hurra:

Bugless
komentarz
komentarz

RSK Też mi nowość, pisałem o tym ze 2 tygodnie temu??^^

  • 3 tygodnie później...
Igorrodz
komentarz
komentarz (edytowane)

Poskładany przez sklep Morele.net zestaw działa jak natura chciała

http://www.forumpc.pl/topic/281607-nowy-zestaw-problem-z-grami/?p=1709467

Szanowny Panie pracowniku sklepu, co udzielasz się pomagając w zestawach komputerowych - może byś coś poradził na ten problem usera?

:E

Edytowane przez Igorrodz
Noktek
komentarz
komentarz

Mhm, czy jeśli złożyłem zamówienie, ale rozmyśliłem się ze względu na negatywne opinie, to muszę dzwonić do nich w tej sprawie, czy moge olać? Zamówienie jest zatwierdzone, ale tylko w serwisie czyli 2/4.

KillaHill
komentarz
komentarz

Jaką formę płatności wybrałeś, zrobiłeś przelew ? Jeżeli nie to pisz że anulujesz zamówienia i już ....

necik
komentarz
komentarz

Mhm, czy jeśli złożyłem zamówienie, ale rozmyśliłem się ze względu na negatywne opinie, to muszę dzwonić do nich w tej sprawie, czy moge olać?

A może ja zamówię Ciebie wykonanie jakiejś pracy a później powiem, że rozmyśliłem się? To chyba logiczne jest, że trzeba poinformować o rezygnacji nawet gdy wybrałeś płatność przelewem a jeszcze nie zapłaciłeś, bo być może sklep poczynił już jakieś kroki w celu kompletacji zamówienia.

radekx
komentarz
komentarz (edytowane)

A może ja zamówię Ciebie wykonanie jakiejś pracy a później powiem, że rozmyśliłem się? To chyba logiczne jest, że trzeba...


Oczywiście kultura nakazuje poinformowanie sklepu o rezygnacji z zamówienia, ale na dobrą sprawę przedstawiciel morele sam tutaj wciskał teksty, że towar się u nich "rezerwuje", a do zawarcia umowy k/s dochodzi "ponoć" dopiero w momencie odebrania towaru.
Więc w tym kontekście, jeśli się nie zapłaciło, to kompletnie niczego tutaj nie trzeba :)
Ba, będąc perfidnym, można "zarezerwować" 10 zestawów z odbiorem w netpuncie, po czym wypiąć się na nich, bo to w końcu tylko "rezerwacja".
Jest to podobne zachowanie, jak zachowanie morela, kiedy wręcz łamiąc prawo upierali się, że odbiór w netpunkcie lub zapłata przy odbiorze wykluczały fakt, że była to umowa zawarta na odległość. Wtedy jakoś nikt z administratorów nie bronił userów forum przed dziwnymi praktykami sklepu. Zresztą za podobne praktyki ostatnio UOK dowalił morelowi karę...

Edytowane przez radekx
Igorrodz
komentarz
komentarz

Jeśli złożysz zamówienie na konkretny produkt bądź zestaw to MUSISZ poinformować sklep, że rezygnujesz. Inaczej może on przymusić cię do jego odbioru i zapłaty - chociażby oddając sprawę do sądu. Bo przecież skoro zamówiłeś to wg prawa doszło do zawarcia umowy kupna-sprzedaży, co nie? Zatem uważaj, bo dodatkowo możesz mieć jeszcze ekstra koszta postępowania, jak i odsetki ustawowe.

Oczywiście, możesz sprzęt zwrócić w terminie 10-cio dniowym ale tylko jeśli przesyłkę odebrałeś. Tutaj sklep zwróci Ci pieniążki ale pomniejszone o koszta przesyłki. I jeszcze to - w takim przypadku trzeba złożyć odpowiednie oświadczenie, wymagane przez ustawę oraz spełnić pozostałe wymogi, które ona określa.

Zatem pozostaje Ci chyba tylko zatelefonować do sklepu i załatwić to w ten sposób.

 

 

przedstawiciel morele sam tutaj wciskał teksty, że towar się u nich "rezerwuje", a do zawarcia umowy k/s dochodzi "ponoć" dopiero w momencie odebrania towaru.

I właśnie za coś takiego, o ile dobrze pamiętam, UOKiK ukarał sklep grzywną administracyjną w kwocie 160k zł, nieprawdaż?

Bugless
komentarz
komentarz (edytowane)

Igor, czytałeś w ogóle tą ustawę? Bo niestety (dla sprzedawców) Gwarantuje ona zwrot 100% wpłąconej kwoty, łącznie z kosztami wysyłki. Jeden sklep sportowy już próbował wykiwać tak ludzi (Zwrot tylko kosztu towaru) I uwierz dobrze na tym nie wyszedl (Dla zainteresowanych podrzuce wyrok UOKiK

 

"Dnia 15 kwietnia 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej „ETS”) orzekł, iż koszty wysyłki towaru nie powinny obciążać konsumenta, który odstępuje
od umowy zawartej z przedsiębiorcą na odległość. Innymi słowy, w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy, przedsiębiorca nie ma prawa żądać od niego zwrotu kosztów wysyłki towaru. Strony mają wówczas obowiązek zwrotu jedynie wzajemnych świadczeń - konsument na własny koszt odsyła towar, natomiast przedsiębiorca zwraca otrzymaną cenę."

Edytowane przez Bugless
Noktek
komentarz
komentarz

A wystarczy poinformować ich mailowo/w tym całym ich "zapytania/dział handlowy" czy trzeba telefonicznie?

Bugless
komentarz
komentarz

lepiej żebyś zrobił to telefonicznie. i śledź dokładnie status zamówienia. Ja wycofywałem zamówienie 3 razy, a i tak kurier przyjechał (Pobranie)

radekx
komentarz
komentarz

A najlepiej i tak i tak. Im więcej zostanie śladów, tym lepiej.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.