x-kom hosting

Opinie, sugestie i pytania dotyczące sklepu partnerskiego morele.net

gizmo223
komentarz
komentarz

Co radzimy? Na przyszłość u nich nie kupować, co raz więcej tych wpadek mają, za dużo zdecydowanie! A druga sprawa zamiast narzekać ciągle to zmienić sklep może akurat bd lepiej! Morele.net ostatnio ciągle jakieś skargi, to straszenie ich rzecznikiem słychać może pora zmienić ten sklep partnerski!?

  • Dobra wypowiedź 1

matwoj678
komentarz
komentarz

ja zamówiłem komputer z części w sklepie esc.pl we wtorek wieczorem a dziś o 15 przekazali paczke do kuriera, to sie nazywa profesjonalizm i dobre traktowanie klienta :D

howtooo
komentarz
komentarz

wiesz gizmo raczej mialem na mysli co jeszcze zrobic zeby odzyskac pieniadze lub karte ;p

gizmo223
komentarz
komentarz

Jak rzecznik nie pomoże to tylko droga sądowa i ubieganie się o swoje zostaje, ale z reguły rzecznik wystarczy

sl@veq
komentarz
komentarz

Witam.
Ja natomiast kupiłem cały zestaw wraz ze złożeniem w morele. O ile termin dostawy wynosił ok 5 dni (+ 2 razy przekładanie gdyż okazało się, że zestaw jest składany dopiero w netpunkcie i termin jego odbioru uzależniony jest od dostawy ostatniego z elementów do złożenia) to mam problemy z reklamacją dysku ssd. Zgłoszenie serwisowe zostało napisane 26.11.2012 roku i 27.11.2012 roku dysk został oddany do netpunktu w Opolu. 17.12.2112 roku otrzymałem info, że dysk pojechał do serwisu. Po kolejnym moim mailu 07.01.2013 otrzymałem odpowiedź, że morele nie otrzymało jeszcze żadnej informacji o moim dysku. I jak na razie cisza. W odpowiedzi zawsze podpisany jest Pan Marcin Szewczyk. Tak to można czekać i czekać. Co można zrobić w tej sytuacji?

Pozdrawiam. SK.

omeniq
komentarz
komentarz

[quote]To fakt. Solidne testy to kilka godzin roboty (same testy + instalacja systemu + instalacja sterowników i programów)

Pewnie taka usługa byłaby ekstra płatna.[/quote]

 

Koleżanka zamawiała u nich kompa + instalacja i miała zainstalowane nawet sterowniki. Moim zdaniem to priorytet jeśli zamawia się instalacje systemu. Tak jak ona nie ma pojęcia o sterownikach więc pewnie sama by sobie tego nie zrobiła.

 

[quote]Chociażby po to, żeby ustawić tryby pracy HDD i SSD. Często domyślnie jest ustawiony np. tryb IDE.

Oczywiście pewnie i tak morele tego nie robi. Pewnie w ogóle do BIOSU nie wchodzą, o ile komp przejdzie POST.[/quote]

 

W sumie może i masz racje. Jednak w wielu płytach spotkałem się standardowo z ustawionym AHCI a nie IDE. Jednak zdarzają się faktycznie standardowo ustawione IDE. Wiem że w P67 Pro 3 właśnie standardowo jest ustawione IDE. Jednak w niektórych płytach nawet nie ma już IDE. Tylko AHCI/RAID. Co do biosu to w niektórych płytach szczególnie w Asusie (mam taką) trzeba ręcznie ustawić w biosie sprawe dot. obrotu wiatraka na procesorze. Mam właśnie płyte Asusa i chłodzenie Termalight Macho i standardowo wiatrak kręcił się bardzo wolno tzn. ok 300-450 rpm. Wtedy trzeba wyłączyć jedną opcje bodajże nazywa się to Q-Fan speed czy jakoś tak i po resecie wiatrak 'wieje' już ponad 1400 rpm. Ciekawe, może to ustawiają o ile któryś zauważy że wiatrak kręci się zbyt wolno lub przy POST wyskoczy CPU Fan Error. 

radekx
komentarz
komentarz

[quote name='omeniq' timestamp='1357900443' post='1670715'] Koleżanka zamawiała u nich kompa + instalacja i miała zainstalowane nawet sterowniki. Moim zdaniem to priorytet jeśli zamawia się instalacje systemu. Tak jak ona nie ma pojęcia o sterownikach więc pewnie sama by sobie tego nie zrobiła. [/quote]

No tak, ale zapewne zapłaciła za to. Natomiast są wątpliwości, czy morele w ogóle sprawdza komputer po złożeniu - czy uruchamia się i wszystkie urządzenia są wykrywane prawidłowo. Bo skoro są osoby, które otrzymują na dzień dobry jednostkę nie dającą objawów życia, to mogą być wątpliwości co do sprawdzania...

 

 

Trochę nie w tematyce wątku, ale...

 

[quote name='omeniq' timestamp='1357900443' post='1670715'] tedy trzeba wyłączyć jedną opcje bodajże nazywa się to Q-Fan speed czy jakoś tak [/quote]

No ja akurat uważam tę opcję za całkiem użyteczną - obroty masz regulowane w zależności od temperatury procesora.

Skoro 300 - 450 rpm wystarczyło, aby przy tym chłodzeniu CPU miał prawidłową temperaturę, to po co zwiększać do 1400 rpm?

Raz, że większe zużycie prądu, a dwa niepotrzebne zwiększasz hałas generowany przez komputer.

 

Inna sprawa, że nie sądziłem aby ten wentyl mógł zejść poniżej 700-800 rpm...

omeniq
komentarz
komentarz

[quote]

No tak, ale zapewne zapłaciła za to. Natomiast są wątpliwości, czy morele w ogóle sprawdza komputer po złożeniu - czy uruchamia się i wszystkie urządzenia są wykrywane prawidłowo. Bo skoro są osoby, które otrzymują na dzień dobry jednostkę nie dającą objawów życia, to mogą być wątpliwości co do sprawdzania...[/quote]

No dokładnie zapłaciła bo kupiła kompa z montażem za złotówke i zapłaciła coś koło 50 zł za instalacje systemu no i sterowniki były.

Nie rozumiem jak ktoś może dostać kompa który nie daje znaku życia.. Ja już tam nie mówię że może nie wykrywać dysku czy coś bo wiadomo, dysk to delikatne urządzenie i w transporcie może się coś stać ale że komp się w ogóle nie włącza to jakaś paranoja. Nie widziałem w sumie tutaj opinii że komuś komp w ogóle nie wstawał.

 

[quote]No ja akurat uważam tę opcję za całkiem użyteczną - obroty masz regulowane w zależności od temperatury procesora.

Skoro 300 - 450 rpm wystarczyło, aby przy tym chłodzeniu CPU miał prawidłową temperaturę, to po co zwiększać do 1400 rpm?

Raz, że większe zużycie prądu, a dwa niepotrzebne zwiększasz hałas generowany przez komputer.

 

Inna sprawa, że nie sądziłem aby ten wentyl mógł zejść poniżej 700-800 rpm...[/quote]

 

No właśnie powiem Ci że nie do końca. Przy włączonej tej opcji miałem wyższą temperaturę, a wiatrak wcale nie regulował sobie sam obrotów na podstawie temperatury. Dziwne, może to tak miało działać ale niestety u mnie było inaczej. No i głównie chodziło o ten error podczas POST. Wiatrak może mieć najmniej 200 rpm. Przynajmniej w przypadku mojej płyty ;) 

Marcin™
komentarz
komentarz

Tez padlem ''oszustwa'' Zamowilem kompa 31.12.12 doszedl dzisiaj 14.01.13, kontakt z tym sklepem jest jakas kpina nie tylko telefonicznie gdzie stracilem ''pare groszy'' ale tez droga e-mailowa. Podaja produkty ktorych nie maja w magazynie... Pokaze to na przykladzie obudowy ktora zamowilem. Od zamowienia minelo 4 dni(3 dni robocze) produkt byl dostepny(obudowa) do wlasnie tego 4 dnia, bylem pewien ze wszystko przygotowali dla mnie lecz przeliczylem sie... Wydaje mi sie ze nie tylko obudowy nie bylo dostepnej. Po 1.5 tyg otrzymalem odpowiedz na temat tej obudowy, wybralem drozsza bo tej oczywiscie nie bylo, napisalem wyraznie aby usunac ta niedostepna obudowe a nowa dodac, to mialem 2 obudowy zostala wycofana i dziwnym szczesciem w ostatniej chwili przed dostarczeniem kurierowi tej przesylki. Teraz powiem na temat firmy kurierskiej nie wiem jak to sie stalo ze dopiero 2 dni szla nie liczac dzisiejszego dni,a jak sprawdzajac list przewozny paczki dojechala ona 100km przed moim miejscem zamieszkania do nich na baze.... Z samego rana tam dotarla mieli caly dzien zeby te 100km przywiezc no ale juz... Wroce do kontaktu telefonicznego, wydaje mi sie iz ustawiony jest ''bot'' ktory naciaga i kaze czekac w kolejce ktorej domyslam sie ze tak naprawde nie ma ... Co do zlozenia mi komputera mam tylko zastrzezenia do okablowania.

 

Jest to nauczka na przyszlosc... 

  • Dobra wypowiedź 1
howtooo
komentarz
komentarz

Moja karta graficzna wreszcie dotarła i dziala/zgadza sie z zamowieniem. Aczkolwiek to zamieszanie trwalo okolo 3 tygodni + stracilem mase kasy na bezsensowne telefony...

  • Dobra wypowiedź 1
Mephic
komentarz
komentarz

Jak czytam to uwierzyć nie mogę :) Chyba w innym morele.net zamawiałem :) Płyta główna, ramy i buda - wszystko doszło na czas (2 dni robocze) do centrali w Krakowie, odebrałem i jestem zadowolony. Niestety nie zweryfikowałem jeszcze sprawności sprzętu bo wciąż oczekuję na sprzęt ze sklepu Saturion (niestety u nich procedura nie jest już tak przyjazna jak w morele.net a i punktów odbioru w Polsce tyle co kot napłakał więc musiałem się zdecydować na kuriera) ale jak tylko otrzymam wszystko to zdam raport. :) Obsługa mogłaby w KRK przejść szkolenie z podejścia do klienta, bo niestety tego to im akurat bardzo brakuje, ale poza tym jest ok.

HQ19
komentarz
komentarz (edytowane)

Wygląda na to, że morele.net nie robi mi problemów ze zwrotem towaru. Nie tak dawno otrzymałem wiadomość

 

 

Szanowny Kliencie!
W związku z tym, że nie jesteśmy w stanie naprawić/wymienić towaru na nowy/prawidłowy została wystawiona i wysłana faktura korygująca, prosimy o odesłanie skanu PODPISANEJ kopii wraz z datą jej otrzymania oraz informację o numerze konta, na które ma zostać zwrócona należność na adres serwis@morele.net
W razie braku skanera proszę odesłać kopię pocztą na adres:
Morele.net 
ul.Mogilska 120
31-445 Kraków
Proszę koniecznie umieścić na kopercie dopisek \\\"KOPIA KOREKTY\\\"
Pozdrawiam
Piotr Boruta
Specjalista ds. serwisu i reklamacji
Morele.net
Kontakt

Teraz czekam na fakturę korygującą, podam numer konta i zobaczę ile czasu będę musiał czekać na gotówkę.

[member='mephic'], powiem Ci, że zamawiałem ostatnio w Saturionie (kurierem) i bardzo szybko otrzymałem towar. A to ostatnio zamawiałeś te części w morele? Może wzięli te wszystkie opinie do siebie i w końcu poprawi się ich obsługa.

radekx
komentarz
komentarz

[quote name='Mephic' timestamp='1358340008' post='1675517'] Mephic [/quote]

Ja kiedyś (niemal rok temu) też zamawiałem i wszystko doszło na czas.

O ile widzę, to większość osób ma problemy z morelem w momencie, gdy zamawiają zestaw razem ze złożeniem...

Tak, jakby w dziale zajmującym się składaniem pracowały jakieś złośliwe trolle :)

 

@HQ19

No tu łachy nie robią. Ja bym jeszcze sklepu nie chwalił, przynajmniej dopóki nie otrzymasz pieniędzy....

HQ19
komentarz
komentarz

[member='radekx'], nie nie, jeszcze ich nie chwalę :D Dopiero jak wszystko zostanie pozytywnie zakończone to powiem dobre słowo.

Gość
komentarz
komentarz (edytowane)

Witam chciałem się zorientować czy opłaca się tam wql coś zamawiać??

bo słyszałem że ostatnio lipa tam jest

nie chodzi o długą przesyłkę bo to swoją drogą 

ale słyszałem że przy składaniu komputerów potrafią włożyć cześć która nie była wql w zestawie

Jeżeli macie złą opinie o Morele.net to prosiłbym o polecenie dobre i taniego sklepu PC :)

Youki
komentarz
komentarz

UP 

Agito, ESC z darmowym kodem na zlozenie, techplanet i zlozenie zestawu za 1 zl, proline 

Igorrodz
komentarz
komentarz

Agito (tu nie składają ale wysyłają tylko zamówione części), Arest, Optimal, Cooling a nawet i Komputronik (tak tak ;)). Jest wiele fajnych sklepów ze świetną obsługą - nie warto się ograniczać do jednego, który robi ostatnio problemy - a i do najtańszych wcale nie należy.

 

@HQ19

Łaski nie robią - ustawa nie nakłada obowiązku na klienta, aby jakiekolwiek faktury korygujące podpisywał, odsyłał etc. Jest zwrot towaru do 10 dni wraz z oryginałami dokumentów, w tym i faktury VAT - powinien być zwrot pieniążków do 14 dni - inaczej należą się odsetki (co prawda i tego ustawa nie określa ale myślę, że dłuższe ich przetrzymywanie przez sklep od dnia otrzymania zwrotu to ich zbytnia opieszałość w załatwieniu sprawy). Nie mam racji?

 

 

 

A tak w ogóle - gdzie zniknął pan z Morele.net, który w swoim nicku ma morele.net i należy do grupy userów oznaczonej jako Morele.net? Ostatnie jego logowanie to 21 grudnia ubiegłego roku. Tak wygląda ich obsługa i współpraca z forum? Powinien zaglądać tu codziennie i odpowiadać na sprawy userów, priorytetowo je załatwiać (szczególnie te tu opisane) - a on co? :E

HQ19
komentarz
komentarz (edytowane)

@Igorrodz, zgadza się, ale chcę mieć fakturę korygującą niż nie mieć nic. Odsyłał będę przez maila, także z tym problemu nie będzie. W ogóle mają trochę pomieszane z tymi zwrotami. W regulaminie jest jedno napisane, a w mailu przychodzi mi drugie. Dam znać jak to wszystko dobiegnie do końca.

Mephic
komentarz
komentarz

Nie zapominajcie, że jeszcze są "wewnętrzne regulaminy do wglądu w szufladzie Pani na infolinii" :E  Taki tekst ostatnio usłyszałem w innej branży (telekomunikacja)

 

W każdym razie ja zamówiłem część rzeczy w Proline (ekspresowo zatwierdzone zamówienie, płatność przez PayU, doszło w następny dzień roboczy - niestety kurier poleciał do parcel shopu i zostawił tam paczkę zamiast podjąć jakąkolwiek próbę kontaktu - wiem, obowiązku nie ma, ale dostarczał tylko raz więc jest to trochę słabe podejście do klienta), Morele.net (wybrałem odbiór osobisty w netpunkcie, wraz z płatnością gotówką - ekspresowo i bezproblemowo) oraz w Saturionie (nie ma opcji PayU, odebrać osobiście można w trzech miejscach w Polsce więc jest to totalna żenada, zatwierdzenie zamówienia zajęło im dwa dni robocze i łaskawie przysłali mi numer konta na który mam przelać kasę, jak już ją przelałem to kolejny dzień zajęło im procedowanie nad tym czy wysłać mi zamówienie czy nie. Ostatecznie do kuriera trafiło dopiero dziś a zamówione w niedzielę, czyli niejako na sprzęt i fanty czekałem 4 dni o ile kurier dziś dowiezie, bo to DHL a oni podobno lubią nie dowozić i odsyłać do nadawcy informując że nie było mnie w domu - bo jak wiadomo w Polsce na kuriera trzeba czekać warując przy drzwiach :) )

 

Mam nadzieję, że chociaż w paczce będzie to co chciałem :)

 

Jak dla mnie niewątpliwie morele.net jest najbardziej elastyczne.

omeniq
komentarz
komentarz

Łał w końcu wypowiedziała się osoba która jest za morelami! Brawo dla Moreli! Generalnie tendencja jest taka że jak wszystko jest ok to nikt tego nie pisze, dlatego w tym temacie są same złe opinie. Ja również jestem wmiare zadowolony z tego sklepu :)

radekx
komentarz
komentarz (edytowane)
(wybrałem odbiór osobisty w netpunkcie, wraz z płatnością gotówką - ekspresowo i bezproblemowo

 

 

Ja często lubię ten krok pomijać. Tzn. odbiór osobisty i płatność gotówką ok, jak mogę sobie rzecz sprawdzić na miejscu.

Natomiast jeśli kupuję więcej części (czy części, których nie da się sprawdzić na miejscu), to wolę załatwiać to w całości przez internet (dostawa kurierem), bo wtedy mam 10 dni na spokojne posprawdzanie sprzętu i ewentualne skorzystanie z Ustawy, a nie jestem zdany na zabawy w naprawy gwarancyjne.

W pierwszym przypadku takiej możliwości nie ma i jak odbierasz sprzęt w netpunkcie, to automatycznie wyskakujesz z osób objętych Ustawą (chodzi o sprzedaż na odległość) i w razie wady zdany jesteś na dobrą wolę sklepu (a takowy nie zawsze ją ma), albo bawisz się w reklamacje i gwarancje (co może trwać tygodniami, jak nie miesiącami).

Mephic
komentarz
komentarz

@up - nie, ja nigdy nie bawię się w gwarancję tylko reklamuję na niezgodność towaru z Umową na co mam dwa lata, niezależnie od tego czy odebrałem rzecz w netpunkcie czy kupiłem wysyłkowo.

 

Więc jeśli dziś skręcę komputer i okaże się, że płyta, ram lub obudowa odmówiły posłuszeństwa to właśnie na tej podstawie towar zareklamuję (tym bardziej, że im bliżej dnia zakupu tym łatwiej coś wyegzekwować bez udziału UOKiK)

radekx
komentarz
komentarz

Chodziło mi o to, że w przypadku takich reklamacji mogą być przepychanki co do ustalania faktycznego stanu rzeczy.

Natomiast jeśli transakcja została zrealizowana wysyłkowo, to po prostu odstępuję od umowy k/s i już.

Na dobrą sprawę, nawet nie muszę podawać przyczyny (chociaż wtedy tracę kasę na przesyłki).

Natomiast, jeśli przyczyną jest niezgodność towaru z umową, to sklep musi zwrócić mi koszty przesyłek.

Mephic
komentarz
komentarz

Spoko :) Przepychanki mogą być, natomiast jeśli jestem przekonany że problem ze sprzętem nie wynika z mojego np. błędnego montażu lecz z uszkodzenia sprzętu przed wysyłką lub w jej trakcie po prostu reklamuję a oni mają 14 dni na ustosunkowanie się. Ale o czym my tu gadamy - mój sprzęt który czeka na półce na mnie jest z pewnością sprawny w 100% :D



natomiast jedno wzbudziło moją wątpliwość - płyta przyszła w pudełku niezafoliowanym, więc grzecznie zapytałem dlaczego nie ma folii a w odpowiedzi usłyszałem "bo producent nie daje" - to jest dla mnie jedyna wątpliwa kwestia :)



A jednak nie pozbawiłem się żadnych praw.

 

"Jeśli towar został zakupiony przez internet to umowa kupna-sprzedaży została w tym momencie (kliknięcia, zatwierdzenia zakupu) dokonana. Więc na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy. Natomiast to czy towar przywiezie nam kurier czy dokonamy odbioru osobistego nie ma żadnego znaczenia. Liczy się zawarcie umowy, a nie sposób jej realizacji. " (za forum prawnym - dalej odniesienia do ustawy).

radekx
komentarz
komentarz

[quote name='Mephic' timestamp='1358418187' post='1676193'] jednak nie pozbawiłem się żadnych praw.   "Jeśli towar został zakupiony przez internet...[/quote]

 

Też tak uważam, ale kiedyś była tu dyskusja z przedstawicielem morela, który wymyślał sobie farmazony w stylu, że to co robimy przez internet, to nie zawarcie umowy, ale rezerwacja towaru i zawarcie umowy następuje dopiero w netpukcie, czyli de facto nie będzie to umowa na odległość.

Nawet nie wiem, czy nie wciskał pierdół typu, ze umową na odległość nie jest nawet dostarczenie przez kuriera z płatnością przy odbiorze, argumentując to, tym, że przez net dokonujemy tylko rezerwacji, kurierowi płacimy do ręki i wtedy dopiero zawieramy umowę k/s, więc generalnie nie ma umowy na odległość.

Niestety, o ile pamiętam, nie dostałem żadnej odpowiedzi na moje pytanie co z sytuacją, gdy zamawiamy przez net, płacimy całość przelewem i odbieramy w netpunckie? Chyba to przerosło tych ich prawników, albo odpowiedź nie była wygodna dla morela  :relaks:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.