x-kom hosting

Opinie, sugestie i pytania dotyczące sklepu partnerskiego morele.net

sUb
komentarz
komentarz

A a pro po tego co jest w pudełkach, to jeżeli ja kupiłem u państwa cały komputer na części to w pudełku po płycie będą płytki ze sterami i akcesoria, a w obudowie all kabelki i śrubki, a do proca chłodzenie itd.

snip91
komentarz
komentarz

No proste. Zapłaciłeś za to.

sUb
komentarz
komentarz

Spoko, dzięki SNIP-er;]

tp9
komentarz
komentarz

[quote name='mateusz zembala' timestamp='1327330777' post='1426870']
TP9 - jutro wyślemy dobrą kartę do Ciebie!
[/quote]

WItam,

Panie Mateuszu, karte ode mnie odebrał dzisiaj kurier UPS. Jutro więc, powinna być u Was. czy moja karta została już wysłana tak jak Pan pisał?

Pozdrawiam tp9

Igorrodz
komentarz
komentarz

Zawsze wydawało mi się, że gwarancja to umowa cywilno-prawna między kupującym (klientem) a gwarantem, którym może być zarówno producent jak i sklep. Zawsze wydawało mi się, że ustawa konsumencka daje ochronę prawną na sprzęt i usługę niezależnie od kwoty, za którą była nabyta usługa czy sprzęt oraz niezależnie od wcześniej przeze mnie wymienionej gwarancji - i to klient decyduje, z którego uprawniania skorzysta. Zatem nawet złożenie zakupionego przez klienta zestawu przez Wasz sklep za 1zł nie wyłącza Państwa odpowiedzialności z tytułu ustawy konsumenckiej. Więc jeśli sklep niedokładnie złoży peceta klient może żądać naprawienia tej usterki - i w dodatku rościć sobie to wszystko, co wymienione jest w art. 6 oraz art 8.2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, nieprawdaż? Czyli jeśli Państwo niepoprawnie złożycie sprzęt lub ulegnie on awarii w okresie ustawowej ochrony - to zwracacie również klientowi koszty związane z dostarczeniem go do Waszego sklepu (koszty przesyłki), nieprawdaż?

cinomatic
komentarz
komentarz

Zgadzam się.
Sam kiedyś korzystałem i powoływałem się na tą ustawę.
Bardzo dobrze broni konsumenta.

Udało mi się dzięki temu wymusić na sklepie wymianę laptopa na nowy.
// trwało to co prawda prawie półtora miesiąca ale doszedłem swego //


i teraz tak każdemu zawsze radzę zrzeknąć się gwarancji i powołać na ustawę.
// btw zrzeknięcie się gwarancji nie oznacza że nie możemy do niej wrócić //

Snip
komentarz
komentarz

@mateusz zembala
Witam , prosilbym o odpowiedz na kilka pytan;)
1.Jesli zamowie zestaw z montazem (1zl) to zestaw bedzie montowany u was w glownej siedzibie i wysylany do netpunktu? Czy odrazu montowany w netpunkt?

2.Ile wynosi czas oczekiwania na odbior w netpunkt jesli na stronie pisze, ze wszystkie produkty sa dostepne?

3.Jesli zamowie zestaw bez zasilacza i dysku twardego to dalej zostanie zmontowany i przetestowany?

4.Czy w netpunkcie mozna sprawdzic towar przed odbiorem?

5.Jesli bym sie zdecydowal na kuriera , to jak mam przy nim sprawdzic zawartosc paczki? Sprawdzenie stanu czesci wewnatrz obudowy troche zajmuje, do tego niekoniecznie musi to dzialac, a podpisanie odbioru zazwyczaj dziala na zasadzie'sprawdzilem i wszystko OK'

6.Co zawiera paczka od was po zmontowaniu zestawu? Tylko bude z zawartoscia? Czy tez orginalne kartony z poszczegolnymi dodatkami? Gdy wysylam rzeczy na ew reklamacje wole to robic w orginalnych kartonach z kilku powodow m.in. odpornosci i dopasowania takiego kartonu.
Gdy sprzedaje czesci by kupic nowe to tez lepiej sie sprzedaja czesci z orginalnym opakowaniem + jego zawartoscia

Dziekuje za odpowiedz;)
Musze kompa jutro zamowic i wybrac gdzie go zamowic dlatego zalezalo by mi na szybkiej i pelnej odpowiedzi:)
Pozdrawiam!

radekx
komentarz
komentarz

Pozwolę sobie odpowiedzieć na te 2 pytania, bo były już podobne wątki.

[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 5.Jesli bym sie zdecydowal na kuriera , to jak mam przy nim sprawdzic zawartosc paczki? [/quote]

Sprawdzasz tylko czy zestaw doszedł bez widocznych fizycznych, mechanicznych uszkodzeń. Kurier nie odpowiada, za wady niezwiązane z transportem i wątpię, aby chciał czekać aż zmontujesz całość.
Po prostu, przy umowie zawartej na odległość, masz ustawowe 10 dni na zwrot towaru bez slowa wyjaśnienia. Dodatkowo - jesli zestaw (czy element) jest niesprawny - również ustawowo sklep zobowiązany jest do zwrotu kosztów transportu. I dodam, że nie jest istotne, że zestaw odebraleś osobiście np. w netpunkcie. Liczy się nie sposób odbioru, ale [b]sposób zawarcia umowy[/b] - w tym przypadku umowa zawierana jest na odległość z użyciem internetu.

[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 6.Co zawiera paczka od was po zmontowaniu zestawu? [/quote]

Sklep wysyła wszystkie pudla i elementy, które były wraz z poszczególnymi częściami.

madek15
komentarz
komentarz

Witam mam następujący problem: w niedzielę 15 stycznia 2012r zamówiłem części komputerowe w sklepie komputerowym morele.net mają byc złożone i wysłane za darmo ponieważ powołałem się na to forum, na e-maila przyszło mi powiadomienie że zamówienie zatwierdzone i że zostanie komputer wysłany w środę 18 stycznia o godz 16. Dziś jest 25 stycznia środa i wczoraj już po raz 4 dostałem na maila wiadomośc że data realizacja zamówienia została zmieniona. Jaka jest przyczyna ciągłej zmiany daty realizacji zamówienia?

morele
komentarz
komentarz

[quote name='Igorrodz' timestamp='1327421442' post='1427684'] Zawsze wydawało mi się, że gwarancja to umowa cywilno-prawna między kupującym (klientem) a gwarantem, którym może być zarówno producent jak i sklep. Zawsze wydawało mi się, że ustawa konsumencka daje ochronę prawną na sprzęt i usługę niezależnie od kwoty, za którą była nabyta usługa czy sprzęt oraz niezależnie od wcześniej przeze mnie wymienionej gwarancji - i to klient decyduje, z którego uprawniania skorzysta. Zatem nawet złożenie zakupionego przez klienta zestawu przez Wasz sklep za 1zł nie wyłącza Państwa odpowiedzialności z tytułu ustawy konsumenckiej. Więc jeśli sklep niedokładnie złoży peceta klient może żądać naprawienia tej usterki - i w dodatku rościć sobie to wszystko, co wymienione jest w art. 6 oraz art 8.2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, nieprawdaż? Czyli jeśli Państwo niepoprawnie złożycie sprzęt lub ulegnie on awarii w okresie ustawowej ochrony - to zwracacie również klientowi koszty związane z dostarczeniem go do Waszego sklepu (koszty przesyłki), nieprawdaż? [/quote] Oczywiście tak. W wypadku, gdyby np. po pół roku coś się zepsuło w komputerze można reklamować usługę montażu, jednak należy wykazać wtedy, że usterka wynikła z powodu nieprawidłowego montażu (może taką ekspertyzę np. wystawić serwis produktu, który zepsuł się w wyniku montażu). Wszystkie montaże są monitorowane, także znamy stan i wygląd montowanego zestawu, możemy więc też określić, czy ewentualna usterka wynikła z powodu montażu. W praktyce jednak reklamacje montażu właściwie nie występują.

[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 1.Jesli zamowie zestaw z montazem (1zl) to zestaw bedzie montowany u was w glownej siedzibie i wysylany do netpunktu? Czy odrazu montowany w netpunkt? [/quote] - jest montowany przez netpunkt
[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 2.Ile wynosi czas oczekiwania na odbior w netpunkt jesli na stronie pisze, ze wszystkie produkty sa dostepne? [/quote] Datę odbioru określamy już po złożeniu zamówienia. W 95% przypadków termin realizacji to od 1 do 3 dni.
[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 3.Jesli zamowie zestaw bez zasilacza i dysku twardego to dalej zostanie zmontowany i przetestowany? [/quote] Możemy zmontować podzespoły zamówione, jednak test nie jest możliwy
[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 4.Czy w netpunkcie mozna sprawdzic towar przed odbiorem? [/quote] Jak najbardziej - wręcz zachęcamy! W wypadku nieprawidłowości można szybciej zareagować.
[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 5.Jesli bym sie zdecydowal na kuriera , to jak mam przy nim sprawdzic zawartosc paczki? Sprawdzenie stanu czesci wewnatrz obudowy troche zajmuje, do tego niekoniecznie musi to dzialac, a podpisanie odbioru zazwyczaj dziala na zasadzie'sprawdzilem i wszystko OK' [/quote] Klient ma prawo na drobiazgowe sprawdzenie paczki. Niestety w Polsce przykra praktyka jest taka, że kurierzy nie chcą czekać zbyt długo, wytwarzając atmosferę pospiechu . Ważne jest jednak aby dokładnie sprawdzić, czy paczka (obudowa) nie uległa uszkodzeniu mechanicznemu. Jeśli widzimy ślady uderzeń na paczce lub wręcz obudowie komputera, należy spisać protokół.
[quote name='Snip' timestamp='1327441662' post='1428063'] 6.Co zawiera paczka od was po zmontowaniu zestawu? Tylko bude z zawartoscia? Czy tez orginalne kartony z poszczegolnymi dodatkami? Gdy wysylam rzeczy na ew reklamacje wole to robic w orginalnych kartonach z kilku powodow m.in. odpornosci i dopasowania takiego kartonu. Gdy sprzedaje czesci by kupic nowe to tez lepiej sie sprzedaja czesci z orginalnym opakowaniem + jego zawartoscia [/quote] Paczka zawiera wszystkie pudełka, instrukcje itp. wszystko to, co do pojedynczych podzespołów dołączają producenci. Składanie polega na tym, ze bierzemy produkty, które można kupić osobno i po prostu je składamy. Wszystko co zostaje jest dołączone do paczki.

[quote name='madek15' timestamp='1327486621' post='1428205'] Witam mam następujący problem: w niedzielę 15 stycznia 2012r zamówiłem części komputerowe w sklepie komputerowym morele.net mają byc złożone i wysłane za darmo ponieważ powołałem się na to forum, na e-maila przyszło mi powiadomienie że zamówienie zatwierdzone i że zostanie komputer wysłany w środę 18 stycznia o godz 16. Dziś jest 25 stycznia środa i wczoraj już po raz 4 dostałem na maila wiadomośc że data realizacja zamówienia została zmieniona. Jaka jest przyczyna ciągłej zmiany daty realizacji zamówienia? [/quote] Przeslij na priv numer zamówienia - sprawdzimy co się dzieje z zamówieniem!

Snip
komentarz
komentarz (edytowane)

Dziekuje za pelna odpowiedz;)

Mam takie hmm dziwne pytania

1. Co wyjdzie szybciej: zamawianie/skladanie w netpunkt czy u was+ wysylka kurierem? ( jesli wszystkie czesci sa dostepne na stronie )
2. Procesor intela 2120 zawiera paste czy trzeba dokupic? Jesli zawiera to jak ta pasta wyglada jakosciowo i jesli zle to czy mozna dokupic lepsza paste
3. w przypadku kuriera , jesli by paczka byla wgnieciona/obudowa uszkodzona to nalezy spisac raport z kurierem i odebrac paczke? Czy odmowic odebrania?


Update

4.Powyzej 1.5k zl + haslo pcforum = wysylka zestawu gratis , pytanie brzmi czy jesli bym dokupil cos do tego to dalej by wysylka byla gratis? Mam na mysli np pendrive'y

5.W przypadku usterek itd to czy musze odsylac do was czesc kurierem czy moge oddac w najblizszym netpunkcie? ( i czy jest jakas roznica gdy zamawiam do domu kurierem albo do netpunktu )

djmakus
komentarz
komentarz

2. Zwykła najprostsza pasta, słaba gatunkowo, ale i3 się praktycznie nie grzeje wiec w praktyce wystarczy.

madek15
komentarz
komentarz (edytowane)

przesłałem ci na priv już wcześniej weś obczaj co z tym zamówieniem bo coś czuje że po raz 5 data realizacji będzie zmieniona


Sorry już komp złożony właśnie obczaiłem dzięki za przyśpieszenie realizacji

tp9
komentarz
komentarz

Karta jutro ma dotrzeć do mnie. Jak przyjdzie zdam relacje co i jak.

Chicony
komentarz
komentarz (edytowane)

Płyta główna miała być dzisiaj wysłana, czasu coraz mniej, a ja ciągle nie otrzymałem informacji o wysyłce :< Tym bardziej, zapewniano mnie, że najpóźniej nowa płyta główna będzie u mnie do czwartku.

radekx
komentarz
komentarz

A ja mam pytanie odnośnie waszych cen. Od czego one właściwie zależą?
Np sapphire radeon hd 6850 w ciągu dzisiejszego popołudnia drożeje od 626,01 do 664,00 (czyli o 6%). Przy tym ceny: dolca, euro i paliwa spadają, a produktu jest w magazynie cały czas 9 sztuk i więcej...
Na ceneo.pl tego radka można dostać za 575 zł, stówę taniej.

tp9
komentarz
komentarz

Chicony, moja karta miała być wysłana wczoraj, ale nie wyszło :(

Chicony
komentarz
komentarz (edytowane)

Rozumiem Cię. U mnie to już 3 tydzień w doprowadzeniu nowego komputera do ładu : d I jeszcze nie jestem pewien, czy nowa płyta główna rozwiąże mój poprzedni problem z niemożnością zainstalowania czegokolwiek na sprzęcie, który powodował dziwne zacinki/zawiechy sprzętu.

morele
komentarz
komentarz

[quote name='Snip' timestamp='1327490916' post='1428223'] 1. Co wyjdzie szybciej: zamawianie/skladanie w netpunkt czy u was+ wysylka kurierem? ( jesli wszystkie czesci sa dostepne na stronie ) [/quote] Nie ma różnicy.

[quote name='Snip' timestamp='1327490916' post='1428223'] 3. w przypadku kuriera , jesli by paczka byla wgnieciona/obudowa uszkodzona to nalezy spisac raport z kurierem i odebrac paczke? Czy odmowic odebrania? [/quote] Najlepiej jest spisać protokół

[quote name='Snip' timestamp='1327490916' post='1428223'] 4.Powyzej 1.5k zl + haslo pcforum = wysylka zestawu gratis , pytanie brzmi czy jesli bym dokupil cos do tego to dalej by wysylka byla gratis? Mam na mysli np pendrive'y [/quote] Oczywiscie, zamówienie może składać się z dowolnej ilości produktów (poza wielkogabarytowymi typu lodówka lub telewizor, na nie nakładana jest tak czy inaczej opłata logistyczna)

[quote name='Snip' timestamp='1327490916' post='1428223'] 5.W przypadku usterek itd to czy musze odsylac do was czesc kurierem czy moge oddac w najblizszym netpunkcie? ( i czy jest jakas roznica gdy zamawiam do domu kurierem albo do netpunktu ) [/quote] Obie opcje są możliwe, ale najszybciej będzie złożyć zgłoszenie reklamacyjne na stronie (przyślemy kuriera nie czekając aż netpunkt odeśle do centrali)

[quote name='radekx' timestamp='1327500364' post='1428321']
A ja mam pytanie odnośnie waszych cen. Od czego one właściwie zależą?
Np sapphire radeon hd 6850 w ciągu dzisiejszego popołudnia drożeje od 626,01 do 664,00 (czyli o 6%). Przy tym ceny: dolca, euro i paliwa spadają, a produktu jest w magazynie cały czas 9 sztuk i więcej...
Na ceneo.pl tego radka można dostać za 575 zł, stówę taniej.
[/quote] Odpowiedź udzielona jest w poscie 51 w tym temacie

cinomatic
komentarz
komentarz

@mateusz zembala nie czytasz ze zrozumieniem ... radekx zapytał o ceny i przypadek jest inny niż w poście 51 więc może odrobina wyjaśnienia się mu należy zamiast wymijającej odpowiedzi.

Użytkownik napisał Ci że ceny walut spadają, a Twoja odpowiedz ma się do tego nijak.

[quote name='mateusz zembala' timestamp='1322492950' post='1386283']Część naszych cen aktualizowana jest w oparciu o to, co dzieje się w dystrybucji. Dystrybucja aktualizuje swoje ceny w oparciu o kursy walut a te szaleją. Nasz cennik jest aktualizowany dwa razy dziennie, stąd dwa razy dziennie może zmienić się cena.[/quote]

Tym bardziej jak sam podał w przykładzie cena w porównaniu do porównywarek jest o 100 zł większa, a Ty piszesz że właśnie wg nich opieracie ceny:

[quote name='mateusz zembala' timestamp='1322492950' post='1386283'] Aby zapewnić jak najlepsze warunki cenowe, aktualizujemy też nasze ceny w oparciu o porównywarki cenowe, tak, aby plasować się jak najwyżej. Jeśli coś zmienia się u nich, może zmienić się u nas.
[/quote]

Snip
komentarz
komentarz

@mateusz
mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie;) w sumie 2

1. Gdybym dzis zamowil zestaw i zalozmy kosztowal 1700 , a wy mielibyscie mozliwosc wyslac go dopiero w poniedzialek , a wtedy ceny czesci(zestawu) by spadly np do 1650 to jest mozliwosc wlasnie zbicia ceny do aktualnej?

2. Chce sie upewnic, jesli kupie czesci za jakies 1750 i wpisze promocyjne haslo dla forum , a zastrzege ze [b]nie[/b] chce byscie zestaw skladali tylkoprzyslai same czesci i zamiast tego wole pendrive , to wysylka gratis dalej obowiazuje?
Subpytanie: czy na wysylke gratis ma jakis wplyw czy oplace przelewem czy pobraniem? Tzn czy moge wybrac 'za pobraniem u kuriera' w wciaz bedzie gratis

3. Jaki jest maksymalny okres oczekiwania na wyslanie zamowienia ( na wybranych przeze mnie przedmiotach jest od 24h do 2-3 dni ) , jaki jest maksymalny czas? Bo zapoznalem sie z opiniami na opineo o waszym sklepie i jest pewna ilosc opinii negatywnych szczegolnie jesli chodzi o termin realizacji zamowien oraz kontakt z Wami bo srednio mnie bawi oczekiwanie na zamowienie 10dni skoro pisze 2-3 i inne sklepy sie tego trzymaja.

Pozdrawiam;)

morele
komentarz
komentarz

[quote name='cinomatic' timestamp='1327512325' post='1428469'] @mateusz zembala nie czytasz ze zrozumieniem ... radekx zapytał o ceny i przypadek jest inny niż w poście 51 więc może odrobina wyjaśnienia się mu należy zamiast wymijającej odpowiedzi. [/quote] Jako że zarzucasz mi niedokładność pozwolę zacytować jeszcze jedno zdanie z tamtego postu

[quote name='mateusz zembala' timestamp='1322492950' post='1386283'] Oczywiście, znaleźć raz na jakiś czas mogą się produkty, które czasowo mogą mieć wyższą cenę od konkurencji – spowodowane jest to zwykle czekaniem na dostawę. Każdy taki produkt można zasygnalizować pisząc na mateusz@morele.net – postaramy się wtedy szybciej zapewnić konkurencyjną cenę. [/quote] Dodać mogę do tego sytuacje typu - wszyscy wyprzedali towar z tańszej dostawy, jeden sklep nie wyprzedał i ma kilkanaście sztuk przez co ma niższą cenę; sklep ma nie z polskiej dystrybucji i przez to uzyskał niższą cenę itp. Mogę zdradzić, że projekt, który mamy zamiar wprowadzić do końca marca jeszcze ograniczy do całkowitego minimum liczbę produktów, przy których będziemy odstawać od konkurencji

Także nie tylko czytanie ze zrozumieniem, ale też czytanie od deski do deski :)

[quote name='Snip' timestamp='1327532902' post='1428774'] 1. Gdybym dzis zamowil zestaw i zalozmy kosztowal 1700 , a wy mielibyscie mozliwosc wyslac go dopiero w poniedzialek , a wtedy ceny czesci(zestawu) by spadly np do 1650 to jest mozliwosc wlasnie zbicia ceny do aktualnej? [/quote] W razie takiej sytuacji napisz na mateusz@morele.net - wyrównamy cenę do aktualnej, jednak to nie zdarza się aż tak często

[quote name='Snip' timestamp='1327532902' post='1428774'] 2. Chce sie upewnic, jesli kupie czesci za jakies 1750 i wpisze promocyjne haslo dla forum , a zastrzege ze nie chce byscie zestaw skladali tylkoprzyslai same czesci i zamiast tego wole pendrive , to wysylka gratis dalej obowiazuje? Subpytanie: czy na wysylke gratis ma jakis wplyw czy oplace przelewem czy pobraniem? Tzn czy moge wybrac 'za pobraniem u kuriera' w wciaz bedzie gratis [/quote]

1. tak wysyłka dalej obowiązuje
2. wysyłka gratis obowiązuje opłaty za kuriera (16 zł) nie opłaty za pobranie (14 zł). Czyli pobranie wyniesie Cię 14 zł, natomiast płatnosc z góry na konto - 0 zł.

[quote name='Snip' timestamp='1327532902' post='1428774'] 3. Jaki jest maksymalny okres oczekiwania na wyslanie zamowienia ( na wybranych przeze mnie przedmiotach jest od 24h do 2-3 dni ) , jaki jest maksymalny czas? Bo zapoznalem sie z opiniami na opineo o waszym sklepie i jest pewna ilosc opinii negatywnych szczegolnie jesli chodzi o termin realizacji zamowien oraz kontakt z Wami bo srednio mnie bawi oczekiwanie na zamowienie 10dni skoro pisze 2-3 i inne sklepy sie tego trzymaja. [/quote]

Przypadki opóźnień są sporadyczne i głównie mielismy problemy w jednym tygodniu stycznia. Przy kilkunastu tysiącach realizowanych zamówień miesięcznie każde potknięcie odbija falą na portalach opiniujących. Ze swojej strony zapewniam, że w ciągu 3 dni roboczych Pana zamówienie będzie zrealizowane.

  • Dobra wypowiedź 1
Snip
komentarz
komentarz

Dziekuje za szczegolowe odpowiedzi na moje pytania;)
Bardzo profesjonalne pojdejscie ;), zamowienie zlozone obecnie wszedzie pisze W REALIZACJI
To teraz pozostaje czekac;) Napisze na mail jesli ceny by spadly sensownie, a po odbiorze zlecenie napisze tu krotka opinie ;)

Pozdrawiam!

tp9
komentarz
komentarz

Właściwa karta graficzna dzisiaj do mnie doszła w jednym kawałku. Na razie działa bez zarzutu.

Chicony
komentarz
komentarz

Witam,

dziś nowa płyta główna wraz z kartą graficzną dotarła do mnie. Piszę z nowego komputerka właśnie z nowym systemem Windows 7 Home Premium 64bit :P
Bez problemu wmontowałem nową płytę główną w obudowę i wszystkie poprzednie usterki zostały naprawione (zacinanie się/zawieszki kompa).

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

  • Dobra wypowiedź 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.