x-kom hosting

Pomoc w rozwiązywaniu zadań domowych

Kamilosław
komentarz
komentarz

Witam. Mam problem ze zrobieniem prostych zadań. Proszę o pomoc.

Zbiory

Zad 1

Zbadaj które zbiory są równe

A= { -2,2}

B= {x:x=2k i k (należy) C }

C= { x:x (nalezy) R i x(kwadrat)=4 }

D= { x:x = 2k+1 i k (należy) C }

E= { x:x (należy) R i |x| = 2 }

Zad 2

Podaj wszystkie elementy zbioru, jeśli:

C = { x:x - wielokrotność liczy 3 i x<24 }

D = { x:x= 5N i n (należy) N i x < 1000 }

P.S. Osoby które dobrze zrobią zadania nagrodze plusami. :)

NowakoV
komentarz
komentarz

Zad 1

A=C=E

Zad 2

C={3,6,9,12,15,18,21}

D={0,5,10,15,20,25,30,35,40,45...990,995}

marian350z
komentarz
komentarz

Co do pytania nie wiem do końca o co ci chodzi. Jak to dodałem? Na przykładzie arsenu. Jego konfiguracja elektronowa to: K2 L8 M18 N5. Dodajesz 2+8+18+5 i masz liczbę atomową tego pierwiastka. Na układzie okresowym szukasz pierwiastka z taką liczbą atomową i masz szukany pierwiastek. Ten rysunek to co to jest? Jeżeli konfiguracja elektronowa chloru to dobrze narysowałeś.

Dodo_14
komentarz
komentarz

Proszę o pomoc z 2 zadaniami.

1) Bok jednego kwadratu jest o 20% krótszy od boku drugiego kwadratu. Oblicz skale podobieństwa tych kwadratów.

2)Stosunek wysokości dwóch podobnych rombów jest równy 3 : 5. Oblicz stosunek pól tych rombów.

cdplayer
komentarz
komentarz

Znów chemia....

1)Magnez stanowi mieszanine 3 izotopów magnezu 20 10,11% i izotopów magnezu 25 i 12,29% i izotopów magnezu 26. Oblicz mase atomu magnezu.

ps. są tu wszystkie dane?? :P

2) Masa atomowa bromu wynosi 79,904u.Wiedząc że brom jest mieszaniną izotopów 79Br i 81Br oblicz zawartość % w pierwiastku.

i tu wiem ze trzeba zaczac tak :

x-%m(70Br)

100-x-%m2(81Br)

i czy to dobry wzór?? 79,904=(x*79+100-x)=30 / 100%

Los_Emilos
komentarz
komentarz

Mógłby ktoś nakierować mnie jak znaleźć odpowiedź na pytanie lub dać gotowca? Treść pytania to :Dlaczego w Polsce na obszarach o dużych powierzchniach zasiewów pszenicy i buraków cukrowych uprawia się mało żyta i owsa?

Dyni@
komentarz
komentarz
Dlaczego w Polsce na obszarach o dużych powierzchniach zasiewów pszenicy i buraków cukrowych uprawia się mało żyta i owsa?[/i]

Albo jestem głupi i niedouczony, albo pytanie jest głupie. Dlatego że uprawia się tam pszenicę i buraki cukrowe a nie żyto i owies (pytanie ala : dlaczego w gospodarstwach które hodują krowy, nie hoduje się koni ). Trudno, ale wiadomo o co chodzi i tu masz kierunek (wikipedia) :

Warunki uprawy: Buraki cukrowe udają się najlepiej po zbożach – zwłaszcza w płodozmianie z pszenicą – na żyznych, średnio żyznych i próchniczych glebach, zasobnych w wilgoć i niezakwaszonych. Ich uprawy są kapitałochłonne i pracochłonne, wymagają bowiem stosowania dużych ilości obornika i nawozów mineralnych oraz częstych zabiegów pielęgnacyjnych. Potrzebują one stosunkowo długiego okresu wegetacyjnego i dużego nasłonecznienia w fazie dojrzewania, co zwiększa zawartość cukru w korzeniu.

W skrócie, wybierz sobie odpowiednią odpowiedź, bo wszystkie wg mnie są poprawne:

1) Dlatego że szkoda żyznych gleb.

2) Dlatego że są tam już zasiewy przenicy i buraków cukrowych.

3) Dlatego że ktoś zdecydował się żeby uprawiać tam pszenicę i buraki cukrowe.

P.S

Jak nie chcesz zarobić pały, albo wdawać się w niepotrzebną dyskusję z nauczyciel(ką)/(em), to wybierz podpunkt 1 i dodaj od siebie parę ładnych zdań żeby zrobić wrażenie mądrego ;)

mis456
komentarz
komentarz

szukam mapki konturowej europy. Znalazłem z granicami państw a mi chodzi żeby były rzeki i jeziora, bez linii granicy państw.

mis456
komentarz
komentarz
Konturowa mapa europy 1

Konturowa mapa europy 2

Na pierwszej nie ma jezior wszystkich rzek, drugą mam ale na niej nie ma rzek i jezior.

ambas
komentarz
komentarz

Witam, mam problem z małym zadaniem z historii:

Połącz w pary osoby , między którymi doszło do konfliktu:

A. Napoleon

B. Robert E. Lee

C. Georges Danton

D. Otto von Bismarck

1. Józef II

2. Aleksander I

3. Franciszek Józef I

4. William T. Sherman

5. Maksymilian Robespierre

Dodo_14
komentarz
komentarz

Witam,mam problem nie mogę znaleźć czego symbolem jest :

- Lutnia

- Harfa

- Śpiew

- Śpiewanie

piku
komentarz
komentarz
Witam, mam problem z małym zadaniem z historii:

Połącz w pary osoby , między którymi doszło do konfliktu:

A. Napoleon

B. Robert E. Lee

C. Georges Danton

D. Otto von Bismarck

1. Józef II

2. Aleksander I

3. Franciszek Józef I

4. William T. Sherman

5. Maksymilian Robespierre

Robert E. Lee vs William Sherman - dowodzili wrogimi sobie wojskami w Wojnie Secesyjnej

Maksymilian de Robespierre vs Georges Danton - przywódcy zwalczających się frakcji m.in. w czasie trwania Rewolucji Francuskiej

Aleksander I Romanow vs Napoleon I Bonaparte - stali po przeciwnych stronach w czasie Wojen Napoleońskich, Romanow wprowadził Rosję w krąg krajów należących do koalicji antyfrancuskiej w 1805r.

Zostaje Józef II i Otto von Bismarck - otóż nie pasują, nie ta epoka - musiałeś się walnąć. Jeśli Józef to Franciszek Józef I, cesarz austriacki. Bismarck dążył do usunięcia wbrew niemu Austrii ze Związku Niemieckiego.

seba115
komentarz
komentarz

Lutnia jest symbolem natchnienia poetyckiego i samej poezji. Podobnie jak Bóg, jest wszechmocna, zdolna przekształcać świat i zmieniać naturę. Jest też wszechobecna, wpływa na każdego, niezależnie od jego kondycji fizycznej i psychicznej.

Harfa jest symbolem Irlandii, jest jej godłem państwowym, wizerunek harfy znajduje się na walucie Zielonej wyspy.
piku
komentarz
komentarz
Witam,mam problem nie mogę znaleźć czego symbolem jest :

- Lutnia

- Harfa

- Śpiew

- Śpiewanie

W średniowieczu lutnia była atrybutem personifikacji Muzyki, Słuchu, Polihymnii - muzy sakralnej pieśni chóralnej. Harfa to symbol Irlandii (jest w jej godle), a także starożytny symbol uświęconej muzyki. Nie wiem co z tym śpiewem, ogólne wymienione przez Ciebie zawsze i w wielu kulturach miały jakiś związek ze sztuką muzyki.

Śpiew w średniowieczu w połączeniu z harmonią muzyczną stanowił wazny element w myśleniu o życiu wiecznym. Klemens Aleksandryjski ponadto porównuje śpiew do Logosu. Śpiew był też uwzniośleniem religijnym.

Gość
komentarz
komentarz

witam

dlaczego nie czujemy ruchu obrotowego i obiegowego Ziemii?

pozdrawiam i prosze o odpowiedz

seba115
komentarz
komentarz
Ponieważ ruch obrotowy Ziemi przebiega w sposób prawie idealnie jednostajny, nie odczuwamy go bezpośrednio.
Gość
komentarz
komentarz

Prosze o pomoc

mam takie zadanie z matmy

Tysieczna czesc liczby 10 (do potegi 10) to

Polowa liczby 2 (do potegi 106) to

Jedna czwarta liczby 2 (do potegi 16) to

1% liczby 10 (do potegi 9) to

10% liczby 10 (do potegi 17) to

1 promil liczby 10 (do potegi 20) to

50% liczby 2 (do 9) to

25% liczby 2 (do 25) to

vocativus
komentarz
komentarz

przecież to najprostsze zadanie na zastosowanie własności potęg o tej samej podstawie!!!!

88a69e1cf3873ad4m.png

Gość
komentarz
komentarz

witam serdecznie

tym razem zadanie z Wos-u i nie wiem, jak sie zabrac

mam napisac referacik, jak wyobrazam sobie realizacje 3 wartosci demokratycznych (np.wolnosc, sprawiedliowsc, patriotyzm) teraz i w przyszlosci.

prosze o pomoc

dziekuje

pozdrawiam

piku
komentarz
komentarz
witam serdecznie

tym razem zadanie z Wos-u i nie wiem, jak sie zabrac

mam napisac referacik, jak wyobrazam sobie realizacje 3 wartosci demokratycznych (np.wolnosc, sprawiedliowsc, patriotyzm) teraz i w przyszlosci.

prosze o pomoc

dziekuje

pozdrawiam

Otóż po pierwsze co zaliczamy do wartości demokratycznych:

- przestrzeganie praw i wolności człowieka i obywatelskich

- równość

- sprawiedliwość

- pluralizm

- praworządność

- tolerancja.

Po drugie linki do pomocy:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_cz%C5%82owieka

http://pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja

http://www.unic.un.org.pl/prawa_czlowieka/

http://www.prawaczlowieka.edu.pl/index.php...e25b19af1b57-d2 - tutaj masz artykuły prasowe dot. praw człowieka

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tolerancja_(socjologia)

http://www.tolerancja.pl/

Resztę możesz sam poszukać, nie jest to trudne a materiałów jest w sieci sporo. Zwłaszcza w wikipedii masz sporo linków zewnętrznych. Każdą definicję wartości powyżej podanych również w wikipedii znajdziesz.

I teraz tak. Przeszukujesz to wszystko pod kątem tego co jest teraz. Zwracasz uwagę na to jak dziś na świecie przestrzega się praw człowieka, wolności, równości. Możesz oprzeć się na przykładach Chin, Darfuru, USA, nawet Polski. Po prostu po przeczytaniu definicji wartości demokratycznych zaczynasz od szukania co jest nie tak - tak najłatwiej. Możesz przytoczyć ustroje niedemokratyczne - totalitarne, monopartyjne (a więc godzące w pluralizm). Możesz opisać demokrację na tle religijnym - np. prawa człowieka w krajach islamskich (w tym i prawa kobiet). Możliwości jest naprawdę sporo, a do tego jeśli w miarę bierząco jesteś z wydarzeniami w kraju i na świecie to masz o niebo lepiej ;) Dla przykładu możesz szukać takich tematów:

- prawa człowieka w Chinach

- konflikt w Darfurze

- Kuba

- prawa kobiet w krajach arabskich

- praworządność w Polsce (tutaj szukaj przykładów niezawisłości sądów, korupcji w organach sprawiedliwości).

Dalej po przeanalizowaniu tego co jest teraz starasz się odpowiedzieć na pytanie co zrobić aby naprawić lub przynajmniej częściowo zrealizować owe wartości demokratyczne które zostały zachwiane. Piszę częściowo, gdyż w takich krajach arabskich np. prawa człowieka są powiązane z religią i prędzej Cie wysadzą w powietrze niż cokolwiek z tym zrobią. Odpowiadasz także na pytanie jakby to miało wyglądać. To już trudniejsza część, odpowiedź 'żeby wszyscy byli równi i szczęśliwi' będzie raczej nieodpowiednia ;) Musisz sam odpowiedzieć na to pytanie. I znowu sięgasz do źródeł - szukaj info jak kraje przeciwdziałają łamaniom wartości demokratycznych, jakie są założenia takich działań i co mają one przynieść w przyszłości. Tu polecam przede wszystkim strony Amnesty International i ONZ a także innych organizacji zajmującymi się tymi zagadnieniami.

Los_Emilos
komentarz
komentarz

Czy mógłby mi ktoś dać link do opisu domu po rosyjsku, który byłby w pierwszej osobie napisany w stylu chciałbym mieszkać w domu ... . Z góry dziękuje za pomoc.

grucha
komentarz
komentarz
Dlaczego w Polsce na obszarach o dużych powierzchniach zasiewów pszenicy i buraków cukrowych uprawia się mało żyta i owsa?

Trochę stare(?), ale pokuszę się o odpowiedź i sprostuję odpowiedź Dyni@.

Pierwsza myśl jaka się nasuwa, to oczywiście warunki glebowe. Otóż buraki i pszenica wymaga gleb bardzo dobrych, dla pszenicy najniższa półka do klasa IIIb, chociaż oczywiście na klasach IV również można uprawiać, choć wiążę się to z większym nakładem w postaci nawozów mineralnych i odrobiną szczęścia (opady). Buraki również potrzebują dobrych warunków, ponieważ potrzebuje dużo wody (ciekawostka: do wyprodukowania 50t/h korzeni jest zużywane 5000 m3 wody). Powodem jeszcze może być to, że dobrym przedplonem dla buraka jest pszenica.

Dlaczego nie sieje się na tych obszarach żyta? Ponieważ żyto ma tendencję do rośnięcia w pień i przy dużym nawodnieniu koszty produkcji rosną ponieważ trzeba stosować antywylegacze. Owsa się nie sieje, ponieważ nie ma on dużego znaczenia gospodarczego (no może ostatnie wykorzystanie na opał), a jest rośliną jarą, czyli siejemy ją na wiosnę. Buraki również siejemy na wiosnę, ale przy odpowiednim przedplonie np. z roślin motylkowych, możemy zaoszczędzić trochę na nawozach azotowych.

mis456
komentarz
komentarz

Jaka jest różnica między zębami zwierząt roślinożernych i mięsożernych?

seba115
komentarz
komentarz
Szczęki zwierząt mięsożernych poruszają się do góry i na dół, i są przystosowane do odrywania kawałków mięsa. Natomiast szczęki zwierząt roślinożernych poruszają się dodatkowo na boki, są przez to przystosowane do przeżuwania (rozdrabniania) pokarmów roślinnych.

P.S

nie wiem czy to dobrze bo mialo byc o zebach ale mysle ze ma to zwiazek :)

EDIT: znalazlem jeszcze cos:

Mięsożerne:

ponieważ muszą zabijać głównie zębami, posiadają potężne szczęki i spiczaste, wydłużone kły aby przebić twardą skórę i szarpać mięso. Nie posiadają one zębów trzonowych (płaskich tylnych zębów), których zwierzęta-wegetarianie używają do rozdrobnienia pokarmu.

Roslinozerne:

Zwierzęta roślinożerne (słoń, krowa, owca, lama itd.) żywią się trawą, ziołami i innymi roślinami, z których wiele jest szorstkich i dużych objętościowo. Trawienie tego rodzaju pokarmu zaczyna się w pysku przy użyciu enzymu występującego w ślinie - ptialiny. Tego rodzaju pokarm musi być dobrze przezuty i dokładnie zmieszany ptialiną, aby mógł być rozłożony. Dlatego też zwierzęta roślinożerne mają 24 specjalnie do tego celu wykształcone żeby trzonowe, mają też wykształcony ruch szczęk z boku na bok, aby rozdrabniać pokarm poprzez tarcie w przeciwieństwie do mięsożerców, które porusza je szczekami wyłącznie w gore i w dół. Zwierzęta roślinożerne nie mają pazurów ani ostrych zębów

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.