x-kom hosting

Cooling i Hard-PC - czyli gdzie nie kupować niczego...

Igorrodz
komentarz
komentarz (edytowane)

[quote name='t.luk' timestamp='1337920806' post='1507582'] A czy widzisz gdzieś tam jakiekolwiek wzmianki odnośnie zwrotu towaru używanego? [/quote]
[quote name='t.luk' timestamp='1337920806' post='1507582'] towar jest używany i nie podlega on zwrotowi. [/quote]

A widzisz tam gdzieś zakaz otwarcia i używania sprzętu celem przetestowania go? Bo ja nic takiego tam nie widzę. A jak wiadomo co nie jest w prawie zabronione jest dozwolone. Ty jednak tego nigdy nie zrozumiesz bo jesteś z tej drugiej strony, czyli po stronie sprzedającego, który ma maksymalizować zysk a minimalizować koszty. Widzę też, że nie znasz idei ustawy, którą zacytowałem wcześniej - otóż przy zakupie bezpośrednio w sklepie sprzedawca ma obowiązek umożliwić kupującemu przetestowanie oferowanego produktu. Skoro kupując na odległość, poza siedzibą firmy, za pośrednictwem internetu, klient takiej możliwości nie ma to ustawodawca dał mu czas 10 dni na przetestowanie zakupionego sprzętu i zdecydowanie, czy będzie go dalej używał czy też zwróci do sklepu w stanie nie zmienionym (co nie oznacza, że ma być w stanie nieużywanym) i tym samym rozwiąże zawartą na odległość umowę kupna-sprzedaży. Taka jest idea ustawy, w tym celu ją uchwalono. Ale, jak to już napisałem wcześniej - jako pracownik sklepu stoisz 'po drugiej stronie barykady', masz maksymalizować zyski, minimalizować koszty a do tego stosować się ściśle do ustalonych w sklepie procedur, które nie zawsze są zgodne z ideą przepisów prawa - i w tym przypadku nie staniesz po stronie klienta, którym jest użytkownik forumpc.pl (co widać z postu #18).

Zgodzę tu się tylko z jednym - tak, kupujący nie posiada (na dzisiaj) żadnego dokumentu, dlatego wcześniej napisałem, iż (cytuję):
[quote name='Igorrodz' timestamp='1337880897' post='1507279'] Niemniej kwestią otwartą jest czy owy zwrot kwalifikowałby się na zwrot w oparciu o ustawę właśnie. [/quote]

EDIT:
[quote name='HJS' timestamp='1337927744' post='1507597'] Jak kupujesz buty to mierzysz je w domu/sklepie czy latasz dzień po lesie żeby je ubrudzić? [/quote]
Jak kupuję w sklepie - przymierzam w sklepie. Jak kupuję przez internet - przymierzam w domu, sprawdzam czy są wygodne i generalnie ok. I jak nie są to odsyłam zgodnie z przysługującymi mi przepisami (do 10 dni oświadczenie pisemne i jeszcze dodatkowe 14 dni na odesłanie towaru). A jak sklep robi z tym problemy to wnoszę o pomoc do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta oraz sprawę nagłaśniam opisując ją w różnych miejscach w internecie (dla przestrogi przed kupowaniem w tym sklepie, który klientów ma głęboko ;)).

Dodam jeszcze, że jakbym poszedł do sądu to wniósłbym również o zwrot poniesionych przeze mnie kosztów postępowania, ponieważ to sklep jest winny tego, że trzeba było tam się zwrócić o pomoc (niestosowanie się przez niego do przepisów polskiego prawa).

RPS
komentarz
komentarz

W sumie to myślałem, że Cooling specjalnie przedłuża, aby termin 10 dni minął i tyle :)

  • Dobra wypowiedź 1
tluk
komentarz
komentarz

@ [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=73556"]Igorrodz[/url]
Czy mi się wydaje czy Ty w ogóle nie rozumiesz idei działania sklepów? Skoro jednak twierdzi, że ja czegoś nie rozumiem to przedstawię Ci swoją "interpretację": [b]sklep nie ma obowiązku przyjąć używanego towaru, który nosi ślady użytkowania[/b]. Żaden sklep nie przyjmie zwrotu czy to wspomnianej obudowy, na której są ślady użytkowania, procesora wyjętego z opakowania i bez pasty na boxowym coolerze czy też karty graficznej, gdzie w akcesoriach brakować będzie jakiegoś adaptera. Przykro mi ale takie są realia i nie próbuj ludziom wmawiać czegoś innego skoro nie masz do tego podstaw prawnych a każdy szanujący się sklep ma regulamin zgodny z prawem ([url="http://www.cooling.pl/conditions.php"]Cooling.pl takowy ma[/url]):

"Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności przepisy:[list=1]
[*]Kodeksu cywilnego – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 1964, Nr 16 poz. 93 ze zm.)
[*]Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141 poz. 1176);
[*]ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22 poz. 271 ze zm.);
[*]ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144 poz. 104);
[*]ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r., Nr 101 poz. 926)."
[/list]
A tutaj to, co Cię "interesuje:

[b]"VIII. Prawo odstąpienia.[/b][list=1]
[*]Zamawiającemu będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w terminie 10 dni od dnia wydania Towaru.
[*]Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać aktualne dane Zamawiającego oraz jego numer konta bankowego, na które Sprzedawca zwróci zapłaconą Cenę za Towar. Do pisma Zamawiający powinien dołączyć otrzymany od Sprzedawcy paragon fiskalny lub fakturę VAT.
[*]Towar podlega zwrotowi pod warunkiem, że znajduje się w oryginalnym opakowaniu, nie nosi śladów używania. Towar nie może być zwrócony niekompletny.
[*]Towar należy odesłać na adres prowadzenia działalności Sprzedawcy, określony w [url="http://www.cooling.pl/conditions.php/#adres%20prowadzenia%20dzia%C5%82alno%C5%9Bci"]pkt. I Regulaminu[/url] (opis wykorzystania formularza do zgłoszenia zwrotu dostępny jest [url="http://www.cooling.pl/zwrot-towaru-w-ciagu-10-dni-bez-podania-przyczyny,artykul,26.html"]tutaj[/url])."
[/list]
Ode mnie to tyle bo naprawdę nic się już tutaj nie zrobi a [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=71227"]rps[/url] może co najwyżej napisać do serwisu Hard-PC lub Cooling.pl w sprawie panelu bocznego...

RPS
komentarz
komentarz

[quote name='t.luk' timestamp='1338016750' post='1508114'] sklep nie ma obowiązku przyjąć używanego towaru, który nosi ślady użytkowania [/quote]
Ale wysyłać towar noszący ślady użytkowania już ma ? Skoro fabrycznie był uszkodzony to nie może kwalifikować się pod ten konkretny punkt.
Cooling nie odpowiada na moje maile.

tluk
komentarz
komentarz

@ UP
1. Towar używany to Ty wysłałeś próbując zwrócić towar (i chyba nawet w którymś mailu deklarowałeś, że nic w obudowie nie montowałeś?) a serwis go odrzucił zgodnie z tym do czego ma prawo bo obudowa nosiła ślady użytkowania. Poza tym sam napisałeś, że zdjęcia paneli bocznych robiłeś dopiero jak dostałeś tą obudowę z powrotem więc gdzie teraz z kolei mowa o uszkodzeniu skoro nie masz zdjęć sprzed wysyłki (prawdopodobnie - nie wiem bo ja nie robię w serwisie) i nie masz nawet spisanego protokołu uszkodzenia paczki a serwis nie stwierdził tego co Ty prezentujesz na obecnych zdjęciach? Podejdź do sprawy na trzeźwo i obiektywnie (zgodnie z procedurami reklamacyjnymi) a nie próbujesz pokazywać, że winni są wszyscy inni tylko nie Ty. Jak pisałem niedociągnięcia są / były po każdej ze stron i Ty też ponosisz tutaj trochę winy...
2. Spodziewasz się odpowiedzi na przełomie weekendu lub w sam weekend? No bez przesady, Cooling.pl pracuje przecież od pon. do pt...

Igorrodz
komentarz
komentarz

@t.luk
Dyskusja z Tobą w tej sprawie nie ma sensu ponieważ, co już wcześniej napisałem:
[quote name='Igorrodz' timestamp='1337961290' post='1507861'] jako pracownik sklepu stoisz 'po drugiej stronie barykady', masz maksymalizować zyski, minimalizować koszty a do tego stosować się ściśle do ustalonych w sklepie procedur, które nie zawsze są zgodne z ideą przepisów prawa - i w tym przypadku nie staniesz po stronie klienta, którym jest użytkownik forumpc.pl (co widać z postu #18). [/quote]
Zatem nie będę wchodził z Tobą w dalszą polemikę. Swoje argumenty zawarłem wcześniej, a gdyby mnie spotkała taka sprawa ze sklepem Cooling.pl to nie wahałbym się pójść nawet i do sądu.

Dodam od siebie, że już zwracałem sprzęt, wraz ze wszystkimi akcesoriami w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu (poza delikatnie rozerwanymi foliami zabezpieczającymi - tu: żaden renomowany sklep nie ma problemu z założeniem i zgrzaniem innej nowej folii), testowany po 10 dniach - do sklepu Komputronik - i nie robili mi oni większych problemów... znaczy się raz były (żądali jakiegoś numeru ze zgłoszenia do ich ewidencji elektronicznej czego tego ustawa nie wymaga) ale poprosiłem szybko swojego Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta o pomoc i sprawa została niezwłocznie dla mnie pomyślnie załatwiona. Zatem procedury wynikające z polskiego prawa znam, interpretację przepisów przez polskie sądy znam, wiem kogo poprosić o pomoc i reprezentowanie mnie. Ale to tylko taka mała dygresja.
A co do tego:
[quote name='t.luk' timestamp='1338016750' post='1508114'] Żaden sklep nie przyjmie zwrotu czy to wspomnianej obudowy, na której są ślady użytkowania, procesora wyjętego z opakowania i bez pasty na boxowym coolerze czy też karty graficznej, gdzie w akcesoriach brakować będzie jakiegoś adaptera. [/quote]
to owszem, nie nawołuję do zwrotu zestawu niekompletnego, nigdzie tego nie napisałem - zatem nie wmawiaj mi tego, czego nie powiedziałem!

Na koniec dodam, że takim podejściem do sprawy odstraszasz tylko potencjalnych klientów 'Twojego' sklepu i sam robisz mu kryptoreklamę.

[quote name='rps' timestamp='1338013451' post='1508098']W sumie to myślałem, że Cooling specjalnie przedłuża, aby termin 10 dni minął i tyle :)[/quote]
W sumie bez dokumentu zakupu / wymiany, podpisanego przez ich sklep zwrócić do nich nie możesz, co najwyżej do sklepu Hard-PC ale i tu nie bardzo bo i od nich nie masz żadnego dokumentu. Kiepska sprawa w tym zakresie, sprawy formalne niweczą chyba wszystko (choć nie do końca bo jak napisałem niżej dokumenty jednak jakieś posiadasz) ;)

EDIT:
@rps
[b]Radzę Ci naprawdę poprosić o pomoc swojego Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta[/b] bo jak widać oba sklepy chcą Cię wykiwać - Hard-PC przez odsyłanie Cię do Coolinga a Cooling przez swojego doradcę klienta, który czy to weekend czy nie sprawą zająć by się mógł o ile by chciał - ale jak widać chyba nie chce (a do tego chyba nie ma dobrej woli). No i oba sklepy chcą Cię wykiwać poprzez nie wydanie Ci odpowiednich dokumentów, w formie drukowanej, opatrzonej odpowiednimi pieczątkami i podpisami. Zatem pisz maila do rzecznika z opisem sprawy - masz do tego pełne prawo.

Dodam jeszcze, że w [b]sumie dokumenty jakieś masz[/b] - maile i pisma ze zgłoszenia do sklepu awarii, potwierdzenia nadania przesyłek czy ich zwrotów, numery listów przewozowych kurierów etc nieprawdaż?

Z mojej strony tyle bo dalsza dyskusja wydaje mi się zbędna.

RPS
komentarz
komentarz (edytowane)

[quote name='t.luk' timestamp='1338039876' post='1508302'] 1. Towar używany to Ty wysłałeś próbując zwrócić towar (i chyba nawet w którymś mailu deklarowałeś, że nic w obudowie nie montowałeś?) a serwis go odrzucił zgodnie z tym do czego ma prawo bo obudowa nosiła ślady użytkowania. Poza tym sam napisałeś, że zdjęcia paneli bocznych robiłeś dopiero jak dostałeś tą obudowę z powrotem więc gdzie teraz z kolei mowa o uszkodzeniu skoro nie masz zdjęć sprzed wysyłki (prawdopodobnie - nie wiem bo ja nie robię w serwisie) i nie masz nawet spisanego protokołu uszkodzenia paczki a serwis nie stwierdził tego co Ty prezentujesz na obecnych zdjęciach? Podejdź do sprawy na trzeźwo i obiektywnie (zgodnie z procedurami reklamacyjnymi) a nie próbujesz pokazywać, że winni są wszyscy inni tylko nie Ty. Jak pisałem niedociągnięcia są / były po każdej ze stron i Ty też ponosisz tutaj trochę winy... [/quote]
Chłopie, spójrz trzeźwo na sprawę i zobacz, że pisałem od razu do sklepu po rozpakowaniu paczki że są ślady na panelach bocznych, więc co, dopiero jak wróciła do mnie obudowa to same powstały we wcześniej wskazanych miejscach ?
Wiem też, że postąpić mogłem lepiej, zadzwonić na centralę do firmy kurierskiej i poprosić o przyjechanie kuriera aby sporządził protokół.
Zdjęć nie wykonywałem, bo Cooling owiany [b]był do tej pory [/b]sławą uczciwego sklepu.
[quote name='t.luk' timestamp='1338039876' post='1508302'] 2. Spodziewasz się odpowiedzi na przełomie weekendu lub w sam weekend? No bez przesady, Cooling.pl pracuje przecież od pon. do pt... [/quote]
Nie mailowałem do nich w weekend, tylko 21,05 w poniedziałek !

Edit:

[quote name='Igorrodz' timestamp='1338042042' post='1508313'] Dodam jeszcze, że w sumie dokumenty jakieś masz - maile i pisma ze zgłoszenia do sklepu awarii, potwierdzenia nadania przesyłek czy ich zwrotów, numery listów przewozowych kurierów etc nieprawdaż? [/quote]
Wszystko to posiadam :)

  • Dobra wypowiedź 1
Igorrodz
komentarz
komentarz

[quote name='rps' timestamp='1338046291' post='1508378'] Wszystko to posiadam :)[/quote]
Zatem masz podstawę do złożenia prośby o pomoc do Rzecznika. Załącz wszystkie dokumentu (skany, kopie etc) i jaaazda :cfaniak:

I daj znać, jak dalej będzie toczyła się sprawa, sam jestem ciekaw wszystkiego.

tluk
komentarz
komentarz (edytowane)

@ [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=73556"]Igorrodz[/url]
1. Ja jestem doradcą a nie serwisantem a sprawą się interesuję przy okazji. Jeśli uważasz, że ja sam mogę coś w weekend zrobić albo, że coś tutaj jest niezgodnego z prawem to się niestety grubo mylisz...
2. Zwracałeś towar używany, który nosił ślady użytkowania czy też taki, który nie nosił śladów użytkowania? Bo widzisz inna jest różnica w zwrocie np. karty graficznej (na której tylko kurz), coolera (który był tylko przymierzony na sucho), wentylatora (który nie był montowany a tylko raz był włączony, żeby zobaczyć czy nie jest za głośny) a zwrocie obudowy gdzie przy zasilaczu w miejscu śrub nie ma już lakieru.
Sugeruję Tobie dowiedzieć się o szczegóły korespondencji na linii [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=71227"]rps[/url] - Cooling.pl i [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=71227"]rps[/url] - HardPC (wspomniałem powyżej, że [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=71227"]rps[/url] ponoć sam w mailu deklarował, że nic w obudowie nie montował ale tego już raczyłeś nie zuważyć) bo tak to nie masz pełnego wglądu do sprawy i niestety tylko mylnie doradzasz użytkownikowi [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=71227"]rps[/url] bo doradzasz przez pryzmat swojej osoby i jakiejś swojej sprawy, która była zupełnie inna (m.in. dlatego, że zwracałeś towar do sklepu gdzie towar nabyłeś a nie gdzieś indziej i miałeś wtedy komplet dokumentów).

@ [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=71227"]rps[/url]
[quote]Nie mailowałem do nich w weekend, tylko 21,05 w poniedziałek ![/quote]A to już inna sprawa, dowiem się jutro bo jaką odpowiedź powinna pójść mimo wszystko...

RPS
komentarz
komentarz

[quote name='t.luk' timestamp='1338101775' post='1508775'] wspomniałem powyżej, że rps ponoć sam w mailu deklarował, że nic w obudowie nie montował [/quote]
Pisałem, że przymierzałem sprzęt :)
[quote name='t.luk' timestamp='1338101775' post='1508775'] A to już inna sprawa, dowiem się jutro bo jaką odpowiedź powinna pójść mimo wszystko... [/quote]
A no widzisz, też tak myślę. Czekam na odpowiedź :)

Rim
komentarz
komentarz

No i rps jak tam sprawa się toczy ? minęły 3 dni od postu Igora Cooling coś odpisał ?

RPS
komentarz
komentarz (edytowane)

Tak, czy mam zdjęcia sprzed wysyłki i tyle.
Odpisałem że nie mam, bo niby czemu miałem je robić ? 1 raz jestem w takiej sytuacji więc nie wiedziałem, że sklep będzie wymagał zdjęć, do tego przecież dokładnie przed wysyłką mówiłem gdzie leży problem.
Po moim mailu nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (maila wysłałem 28.05).
Wysłałem także wczoraj maila o następującej treści:
[quote][font=arial, sans-serif][size=3]Witam[/size][/font]

[font=arial, sans-serif][size=3]Proszę tylko o wysłanie nowych paneli bocznych, bez żadnych uszkodzeń, odprysków, etc.[/size][/font]
[font=arial, sans-serif][size=3]Niestety nie dam za wygraną, płacąc tyle pieniędzy wymagam jakości i fabrycznie nowego towaru bez żadnych problemów.[/size][/font]
[font=arial, sans-serif][size=3]Jeśli spotkam się z odmową, niestety będę musiał interweniować u Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta, a na prawdę tego nie chcę, wolę załatwić to normalnie.[/size][/font]

[font=arial, sans-serif][size=3]Pozdrawiam[/size][/font]
[/quote]

[font=arial, sans-serif][size=3]Ale skoro jedziemy tak po Coolingu, nie zostawiajmy Hard-PC w tyle, oni także nie odpowiedzieli na maila związanego z wystawieniem faktury na Arca.[/size][/font]

Edit:
[size=4][font=arial, sans-serif]Rozmawiałem z Rzecznikiem Praw Konsumentów, Pani powiedziała, że muszę napisać list do Hard-PC, ponieważ to oni albo świadomie, albo przez niewiedze dezorientowali klienta (mnie) bo nie powinni mi kazać wysyłać towaru do Coolinga tylko do siebie i sami ocenić, czy obudowa nadaje się do reklamacji czy nie. Kazała powołać się na ustawę "[/font][b][font="arial, sans-serif"]ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego"[/font][/b][/size]
[size=4][font=arial, sans-serif]Mam [/font][font="arial, sans-serif"]również napisać, że żądam bezzwłocznego wystawienia faktury za produkt :)[/font][/size]

  • Dobra wypowiedź 1
Igorrodz
komentarz
komentarz

I dobrze, że poprosiłeś Powiatowego Rzecznika o pomoc - wykonaj wszystko co poradził i czekaj na odpowiedź ze strony sklepu. Możesz do swojego pisma dołączyć informację, że sprawę przekazujesz do załatwienia do tego organu ochronu konsumenta, jakim jest Powiatowy Rzecznik.

Swoją drogą - oba sklepy biorą Cię teraz na przetrzymanie, pewnie liczą, że zrezygnujesz - nie rezygnuj.

Myslę, że pismo powinieneś wysłać drogą tradycyjna, z potwierdzeniem odbioru.

RPS
komentarz
komentarz

Co jak co, ale uparty jestem do końca :)
[quote name='Igorrodz' timestamp='1338571918' post='1512435'] Myslę, że pismo powinieneś wysłać drogą tradycyjna, z potwierdzeniem odbioru. [/quote]
Będzie to priorytet z opcją potwierdzenia odbioru :)

Igorrodz
komentarz
komentarz

A tak przy okazji - jakoś pracownicy sklepów Cooling i Hard-PC, wypowiadający się tutaj wcześniej - umilkli. Czyżby...? :E

Rim
komentarz
komentarz (edytowane)

No i jest jak mówiłem Rzecznik Praw Konsumentów to potwierdził najbardziej sprawę s.. ee schrzanił Hard-PC(jak można nie dać faktury ewidentnie polecieli w kulki) nie mowie,że Cooling jest święty,bo mógł to przyjąć godnie na klatę

@Igor niby jaki pracownik z Hard-PC się tu wypowiadał ?

Igorrodz
komentarz
komentarz

[quote name='Rim' timestamp='1338585280' post='1512589'] @Igor niby jaki pracownik z Hard-PC się tu wypowiadał ? [/quote]
Sam się nad tym zastanawiam ;)
Ale nawet, jak się nie wypowiadał to gorzej dla sklepu, który w kulki sobie próbuje z klientem zagrywać :E

RPS
komentarz
komentarz

Postawa sklepu Hard-PC jest śmiechu warta...
Wysłałem ze 3 maile i przez ponad 2 tygodnie nie dostałem odpowiedzi na ani jeden z nich (w każdym prosiłem o przesłanie faktury)

Igorrodz
komentarz
komentarz

No cóż, w takim razie list z potwierdzeniem + Rzecznik, nie więcej Ci nie pozostaje.

BTW- już wiem, gdzie nigdy nie kupię: w Hard-PC :E

RPS
komentarz
komentarz

[quote name='t.luk' timestamp='1338710013' post='1513400'] każda ze stron jest tutaj po trosze winna [/quote]
Zgadzam się, nigdy więcej tak głupich błędów nie popełnię :) Zawsze ufałem sklepom i nigdy nie sprawdzałem towaru, no ale cóż - nadziałem się na tym.
[quote name='t.luk' timestamp='1338710013' post='1513400'] ponadto chciał zwrócić towar noszący ślady użytkowania [/quote]
Przed wysyłką tych śladów nie widziałem, nie byłem świadomy że obudowa takowe posiada.

Igorrodz
komentarz
komentarz

[quote name='rps' timestamp='1338720818' post='1513581'] Przed wysyłką tych śladów nie widziałem, nie byłem świadomy że obudowa takowe posiada. [/quote]
A kto powiedział, ze przed wysyłką obudowa takowe posiadała? Może posiadała a może i nie, jak to udowodnić? :E

tluk
komentarz
komentarz

@ UP
No właśnie m.in. o to się tutaj rozchodzi ;)

  • 2 tygodnie później...

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.