x-kom hosting

Cooling i Hard-PC - czyli gdzie nie kupować niczego...

RPS
utworzono
utworzono

Witam,

Chciałbym dziś Was trochę ponudzić moimi historiami ze sklepem Hard PC + Cooling, oraz przestrzec, tak na przyszłość.
Wszystko zaczęło się od Regnuma L50, którego zakupiłem w sklepie Hard PC jakoś pod koniec grudnia. Wszystko było OK, do czasu gdy jedna z wtyczek od regulatora obrotów nie 'wyleciała' - dosłownie odpadła od kabla...
Zignorowałem to, bo nie opłacało mi się wysyłać całej obudowy ze względu na 1 wtyczkę, miałem jeszcze swój regulator obrotów na zatokę 5.25, ale to nie ważne..
Po pewnym czasie regulator obrotów dosłownie wybuchł, tzn usłyszałem dziwny dźwięk, poczułem smród spalenizny. Pierwszy krok to odłączenie wszystkiego i przygotowania paczki do wysyłki na gwarancję, niestety gwarancja jakimś cudem zawieruszyła się, czemu piszę "jakimś cudem" ? Bo wszystkie inne były w jednym miejscu, ta się zapodziała. Pomyślałem sobie, że zadzwonię do sklepu i jakoś się dogadam, obudowa na pewno nie ma 2 lat bo niedawno weszła na rynek, do tego mam zdjęcia, maile z potwierdzeniem zakupu/wpłaty pieniędzy. Sklep Hard PC nie robił żadnego problemu z gwarancją i za to DUŻY PLUS, poprosiłem o zwrot pieniędzy, bo sam SilentiumPC poinformował mnie o takiej możliwości, jednak niestety później naszła mnie ochota na wymianę obudowy na Fractala Arc Midi. Sklep powiedział, że nie będzie żadnego problemu, nawet nie będę musiał dopłacać, tylko ONI SAMI DOŁOŻĄ Z WŁASNEJ KIESZENI ( mam w archiwum gg jeszcze wiadomości :) )
Zadowolony, niczego nie podejrzewając zgodziłem się na to. Następnego dnia pytam się czy nadal aktualne, czy podać dane do wysyłki a Hard PC informuje mnie że muszę dopłacić 20 zł, zdziwiłem się, bo wczoraj pisali że nic dopłacać nie trzeba. Gdy wyszedłem z zapytaniem czemu mam dopłacić, skoro wczoraj było już ustalone że nic nie muszę już robić, sklep odpowiedział mi tak:
[quote]nie mam zamiaru kontynuowac rozmowy bo na prawdę mnie Pan drażni
2012-05-10 08:48:23
generalnie i tak poszliśmy Panu na rękę bo mogliśmy trzymac obudowę 2 tygodnie
2012-05-10 08:48:30
a miał Pan wymianę od ręki[/quote]
drażni - ? Tutaj myślałem że się przewidziałem, powinienem zrezygnować na starcie z jakichkolwiek usług w tym momencie.
Oczywiście z 2 kolejnymi wiadomościami się zgadzam, poszli mi na rękę z wymianą Regnuma.

Jednak zadowolony wcześniejszą obsługą postanowiłem dopłacić te 20 zł - w sumie to nie majątek.
Paczka doszła następnego dnia od zaksięgowania wpłaty prosto z magazynu Coolinga, otworzyłem ją dopiero wieczorem (paczkę odebrał domownik, ze względu, że wróciłem dopiero wieczorem).
Zadowolony otwieram wszystko po kolei, lecz chwila... dziura w opakowaniu ? Opakowanie pogięte, zaklejone to było jakoś niestarannie, jakby ktoś już otwierał tą paczkę. Oczywiście z przymrużeniem oka na to patrzyłem bo cieszyłem się zawartością, zresztą pogniecione opakowanie to może być wina kuriera (dziura na pewno nie, bo takowej nie było w folii którą paczka była owinięta.
Zacząłem montować podzespoły w "nowej" obudowie, przymierzyłem i jakoś wyobrażałem sobie to inaczej, no ale... przy zamykaniu bocznych paneli coś ostrego przejechało mi po ręku, sprawdzam ten panel boczny i widzę jakieś plamki, wypustki jakby źle nałożona farba... Piszę do sklepu Hard PC, oni odsyłają mnie do Coolinga z wysłaniem paczki na gwarancje, no to ok, tym razem myślę, że wezmę na 100% zwrot pieniędzy bo mam takie prawo - zwrot towaru w ciągu 10 dni.
Cyrki to zaczęły się gdy Cooling dostał obudowę i stwierdza że nie zwrócą mi pieniędzy bo przy montowaniu śrub od zasilacza są już odpryski.. zdziwiłem się bo takowych nie widziałem, zresztą jak odpryski mogą powstać po JEDNYM wkręceniu śrubek ? W recenzjach nie spotkałem się z opinią o złym wykończeniu, ba, nawet recenzja na Coolingu mówi o dobrej jakości produktu. No cóż, kłóciłem się z nimi, jednak za żadne skarby nie chcieli odpuścić. Powiedziałem sobie OK, to chociaż jak są te odpryski na panelach bocznych to wymieńcie towar na nowy, bo dostałem niezgodny z opisem ("uszkodzony"). Cooling jednak stwierdził, że żadnych odprysków nie ma. Myślałem że mi ręce opadną, ledwo przez nie się nie pokaleczyłem, a Ci piszą, że ich nie ma i "dogłębnie sprawdzili panele boczne". Nie przyjęli gwarancji/zwrotu + musiałem płacić za wysyłkę do mnie z powrotem. Wczoraj obudowa do mnie dotarła i zrobiłem parę zdjęć, choć ciężko jest uchwycić te 'wypustki', ale jak się przyjrzycie to zobaczycie.
Oba sklepy do tego twierdzą, "że coś za mocno kombinuje".
Pozdrawiam i czekam na opinie.

Link do zdjęć: https://picasaweb.google.com/110028381676175786059/ArcMidi#

P.S.
Do tej pory myślałem, że Cooling to profesjonalny sklep, jednak mocno się pomyliłem.
Ciekawe co macie na swoją obronę, wysłałem Wam wczoraj zdjęcia i do dzisiaj nie mam żadnej odpowiedzi.
Wiem, że na tym forum mocno faworyzuje się Coolinga, no ale cóż, bez walki się nie poddam :)

Igorrodz
komentarz
komentarz

Jak to jest? Regnuma kupowałeś w Hard-PC a wymieniłeś go na Fractala Arc Midi z Coolinga? Te dwa sklepy to jeden sklep?

RPS
komentarz
komentarz

Nie nie nie, Hard-PC bierze produkty Fractala od Coolinga (główny dystrybutor w Polsce)

Igorrodz
komentarz
komentarz

No tak - tylko że sprzedawcą był Hard-PC, nieprawdaż? Co widnieje na dokumentach wymiany?

RPS
komentarz
komentarz

Żadnych dokumentów nie ma, sklep Hard-PC [b]kazał mi wysłać obudowę bezpośrednio[/b] do Coolinga

Igorrodz
komentarz
komentarz

Czyli wymieniając obudowę i nie dostając żadnego dokumentu potwierdzającego ten fakt gwarancji na nią nie masz :E

RPS
komentarz
komentarz

No nie mam, napisałem do nich dawno temu to powiedzieli, że faktury nie mogli mi dołączyć do paczki bo to nie oni wysyłali, ale nawet jeśli byliby odpowiedzialni to wysłaliby wersje w pdf do druku...
Gwarancja jest chyba "na słowo"

tluk
komentarz
komentarz

Pozwolę sobie zabrać tutaj głos w tej sprawie (pracuję w Cooling.pl jako doradca klienta).

1. Każda gwarancja jest realizowana albo na podstawie dokumentu zakupu albo na podstawie oddzielnie wypisanej karty gwarancyjnej. Rozumiem, że w przypadku Arc Midi Tower mogłeś takowego nie posiadać (w końcu sklep Hard-PC załatwiał sprawę z Cooling.pl a nie z Tobą a dokumenty sprzedaży między sklepami objęte są tajemnicą handlową) ale sklep Hard-PC mógł Ci chociaż wypisać kartę gwarancyjną żebyś miał jakikolwiek dokument (Cooling.pl nie mógł wystawić żadnego dokumentu ponieważ nie dokonałeś u nas zakupu).
2. Nie spisałeś żadnego protokołu uszkodzenia paczki (każdy ma do tego prawo) a to już byłby punkt zaczepienia do innego postrzegania Twojej sprawy skoro zauważyłeś, że opakowanie nosi ślady uszkodzenia.
3. Nie wierzę, żeby ktoś ze sklepu Hard-PC świadomie zadeklarował Ci wymianę Regnuma L50 na Arc Midi Tower bez żadnej dopłaty bo to by świadczyło, że albo nie zna różnic cenowych między tymi obudowami albo ktoś świadomie działałby na szkodę sklepu (50 zł różnicy między obudowami + transport). Teorię tą potwierdza to fakt, że dzień później zostałeś poproszony o dopłatę.
4 Zdjęcia zamieszczone w internecie zrobiłeś jak dostałeś Arc Midi Tower z powrotem czy zanim wysłałeś do Cooling.pl?
5. A teraz odnośnie zwrotu towaru i zwrotu gotówki:

"Klient może dokonać zwrotu zakupionego towaru bez podawania przyczyny w terminie 10 dni od daty otrzymania przesyłki. Zgłoszenie chęci zwrotu musi być zadeklarowane w ciągu 10 dni od odbioru zamówienia, [b]a zwracany towar nie może być uszkodzony, musi posiadać oryginalne opakowanie, komplet wyposażenia i dokumentacji oraz nie nosić widocznych śladów eksploatacji[/b]. Szczegóły w [url="http://www.cooling.pl/conditions.php"]regulaminie[/url], opis procedury w [url="http://www.cooling.pl/zwrot-towaru-w-ciagu-10-dni-bez-podania-przyczyny,artykul,26.html"]tym artykule[/url]."

Z tego co wiem z działu serwisów/reklamacji to Twoja obudowa Fractal Design Arc Midi Tower nosiła wyraźne ślady eksploatacji. Nie mówię tutaj tylko o tym, że w miejscu śrub od zasilacza lakier odprysł (to normalne w praktycznie każdej obudowie) czy też na panelach bocznych było mnóstwo odcisków palców ale o tym, że m.in. np. na filtrach przeciwkurzowych już osadziło się sporo kurzu co jednoznacznie wskazuje, że przez jakiś czas normalnie używałeś tej obudowy. Cooling.pl zawsze stara się być fair względem klientów ale prawo działa w obie strony i klient też musi to zrozumieć. Żaden sklep nie uzna zwrotu używanego towaru po tym jak uprzednio klient dopuścił się szeregu niedopatrzeń ze swojej strony (zgubiona gwarancja, brak spisanego protokołu uszkodzenia paczki).
Poza tym z tego co widzę na zdjęciach z Picassy, to przedstawiasz tylko panele boczne gdzie widać lekkie wgniecenie i odpryski lakieru. Pytałeś się Hard-PC lub Cooling.pl czy nie można po prostu wymienić samych paneli bocznych?

  • Dobra wypowiedź 1
RPS
komentarz
komentarz (edytowane)

[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] Pozwolę sobie zabrać tutaj głos w tej sprawie (pracuję w Cooling.pl jako doradca klienta). [/quote]
W sumie to nawet liczyłem na to, że się udzielisz :)

[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] 1. Każda gwarancja jest realizowana albo na podstawie dokumentu zakupu albo na podstawie oddzielnie wypisanej karty gwarancyjnej. Rozumiem, że w przypadku Arc Midi Tower mogłeś takowego nie posiadać (w końcu sklep Hard-PC załatwiał sprawę z Cooling.pl a nie z Tobą a dokumenty sprzedaży między sklepami objęte są tajemnicą handlową) ale sklep Hard-PC mógł Ci chociaż wypisać kartę gwarancyjną żebyś miał jakikolwiek dokument (Cooling.pl nie mógł wystawić żadnego dokumentu ponieważ nie dokonałeś u nas zakupu). [/quote]

Dokładnie tak, Hard-PC dogadał się z Cooligniem, wiem że dla chcącego nic trudnego i jakikolwiek dokument potwierdzający wymianę powinienem dostać choćby na maila w formie PDF :)
Wiem że Cooling nie może wystawić faktury za inny sklep.

[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] 2. Nie spisałeś żadnego protokołu uszkodzenia paczki (każdy ma do tego prawo) a to już byłby punkt zaczepienia do innego postrzegania Twojej sprawy skoro zauważyłeś, że opakowanie nosi ślady uszkodzenia. [/quote]

W sumie to mówię, że nie otwierałem paczki od razu jak kurier przywiózł, tylko dopiero wieczorem, jak wróciłem z Warszawy (koncert), nie miałem żadnych danych do kuriera.

[quote]3. Nie wierzę, żeby ktoś ze sklepu Hard-PC świadomie zadeklarował Ci wymianę Regnuma L50 na Arc Midi Tower bez żadnej dopłaty bo to by świadczyło, że albo nie zna różnic cenowych między tymi obudowami albo ktoś świadomie działałby na szkodę sklepu (50 zł różnicy między obudowami + transport). Teorię tą potwierdza to fakt, że dzień później zostałeś poproszony o dopłatę.[/quote]

W sumie sam się zdziwiłem, ale po co robić nadzieje ?



[quote]
Lexus[HPC]


moge zrobic taka cene jak oni ;)
2012-05-08 15:38:44
sprzedam na minusie najwyzej
2012-05-08 15:38:49
wlasciwie to wymienie na minusie ;)

....

Lexus[HPC]
2012-05-08 16:51:27
ja uciekam na dzis
2012-05-08 16:51:30
bede jutro ;)

RPS
2012-05-08 16:51:32
Dobrze to jak z tą obudową ? Dałoby radę tak na wymianę za tego Regnuma Fractala wysłać ?

Lexus[HPC]
2012-05-08 16:51:34
dogadamy temat wymiany
2012-05-08 16:51:42
mysle ze bez problemu[/quote]

Aby nie było żadnych niedomówień - 1 cytat jest to gdy rozmawialiśmy o innej obudowie w tej samej cenie co kosztował Arc, ale później uparłem się na Fractala Arc Midi i jak widać, prawie wszystko było już dogadane

[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] 4 Zdjęcia zamieszczone w internecie zrobiłeś jak dostałeś Arc Midi Tower z powrotem czy zanim wysłałeś do Cooling.pl? [/quote]
Jak dostałem z powrotem, skąd miałem wiedzieć, że w Coolingu tego nie zauważą (choć dogłębnie mówiłem gdzie te odpryski występują) i że mam robić zdjęcia przed wysyłką ? Zgłaszałem to do sklepu HPC od razu po rozpakowaniu obudowy więc nie wiem w czym problem, ktoś od Was z firmy powinien chyba zacząć nosić okulary...
Zresztą wiem do czego zmierzasz, nie wrobisz mnie w zrobienie odprysków na panelach bocznych - bo niby jak ?

[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] Z tego co wiem z działu serwisów/reklamacji to Twoja obudowa Fractal Design Arc Midi Tower nosiła wyraźne ślady eksploatacji. [/quote]
Widziałeś tą obudowę, czy opierasz się na opiniach innych ? Jak może nosić wyraźne ślady eksploatacji jak komputer może 1 dzień w niej siedział ?
[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] na panelach bocznych było mnóstwo odcisków palców [/quote]
Też bez przesady, odciski palców powstały bo sprawdzałem czy wszędzie są takie odpryski, poza tym wystarczy przejechać ściereczką i już ich nie będzie (kurier mnie zaskoczył, nie zdążyłem wyczyścić tych śladów)
[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] na filtrach przeciwkurzowych już osadziło się sporo kurzu co jednoznacznie wskazuje, że przez jakiś czas normalnie używałeś tej obudowy [/quote]
No proszę, tony kurzu naleciały podczas gdy komputer w obudowie był uruchomiony może ze 3 godziny... przez resztę dnia stał na podłodze i tyle, filtry przeczyściłem przed wysyłką.
[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] Cooling.pl zawsze stara się być fair względem klientów ale prawo działa w obie strony i klient też musi to zrozumieć. [/quote]
Właśnie nie pojmuje tego, skoro zgłaszałem od razu po otrzymaniu obudowy do sklepu Hard-PC wszystkie moje uwagi.. Gwarancji do Arca nie zgubiłem, po prostu mi jej nie dostarczono.
[quote name='t.luk' timestamp='1337752304' post='1506228'] Poza tym z tego co widzę na zdjęciach z Picassy, to przedstawiasz tylko panele boczne gdzie widać lekkie wgniecenie i odpryski lakieru. Pytałeś się Hard-PC lub Cooling.pl czy nie można po prostu wymienić samych paneli bocznych? [/quote]
Wygnieceń nie ma (może złe światło), są tylko odpryski.
Hard-PC uważa że coś kręcę z tą wymianą obudowy a Cooling nie dopatrzył się tych odprysków więc przygwoździli mnie i koniec.

  • Dobra wypowiedź 1
tluk
komentarz
komentarz

Przede wszystkim to jak sam widzisz to nie jest prost sprawa bo jest kilka niedopatrzeń / niedomówień po każdej ze stron (Twojej, Hard-PC i Cooling.pl). Co do odprysków lakieru, to ja ich nie widziałem na żywo, wiem tylko, że komputer był w obudowie normalnie zamontowany i używany (nawet przez te raptem kilka godzin o czym sam piszesz) i ślady użytkowania były widoczne (nie tylko odciski palców) więc jak najbardziej w świetle prawa na zwrot to się nie kwalifikuje. Niestety ale prawda jest taka, że gdybyś naprawdę nic nie montował w obudowie i nie byłoby żadnych śladów, to pewnie dostałbyś nówkę sztukę a tak możesz co najwyżej spróbować załatwić z serwisem Cooling.pl panele boczne do Arc Midi Tower. Nic innego się tutaj nie wymyśli...

RPS
komentarz
komentarz (edytowane)

Ja już próbowałem załatwić sprawę, ale nic nie zdziałałem bo [b]Szanowny Pan [font=arial,sans-serif][size=3]M. O[/size][/font][font=arial,sans-serif][size=3]. [/size][/font][/b]wmawiał mi jak tylko się da, że żadnych problemów/uszkodzeń/odprysków nie ma na panelach bocznych.
Dziwie się także, że Cooling wysłał pudełko z dziurą o_0
Może Ty coś załatwisz, skoro tam pracujesz. - byłbym wdzięczny :)


[quote name='t.luk' timestamp='1337837602' post='1506849'] i ślady użytkowania były widoczne [/quote]
Jakie to ślady ?

Igorrodz
komentarz
komentarz

[quote name='t.luk' timestamp='1337837602' post='1506849'] ślady użytkowania były widoczne (nie tylko odciski palców) więc jak najbardziej w świetle prawa na zwrot to się nie kwalifikuje. [/quote]
W świetle przepisów prawa zwrot do 10 dni bez podania przyczyny jest możliwy nawet wtedy, gdy obudowa została wyjęta z opakowania, otwarta, zamontowano w niej podzespoły i używano ją przez ten czas. Piszę tak, ponieważ obudowa nie znajduje się w katalogu, wymienionym w ustawie, w którym wymienione jest jasno co nie może być otwarte (rozpakowane), użytkowane czy zwrócone.
Niemniej kwestią otwartą jest czy owy zwrot kwalifikowałby się na zwrot w oparciu o ustawę właśnie.

[quote name='rps' timestamp='1337864751' post='1507054'] Ja już próbowałem załatwić sprawę, ale nic nie zdziałałem [/quote]
Najlepiej zwróć się osobiście bezpośrednio o pomoc do swojego [b]Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta[/b], który nieodpłatnie zbada sprawę, udzieli Ci porady i może również wystąpić w Twoim imieniu w kontakcie ze sklepem czy nawet w sądzie (o ile do tego dojdzie).

RPS
komentarz
komentarz

[quote name='Igorrodz' timestamp='1337880897' post='1507279'] W świetle przepisów prawa zwrot do 10 dni bez podania przyczyny jest możliwy nawet wtedy, gdy obudowa została wyjęta z opakowania, otwarta, zamontowano w niej podzespoły i używano ją przez ten czas. Piszę tak, ponieważ obudowa nie znajduje się w katalogu, wymienionym w ustawie, w którym wymienione jest jasno co nie może być otwarte (rozpakowane), użytkowane czy zwrócone. Niemniej kwestią otwartą jest czy owy zwrot kwalifikowałby się na zwrot w oparciu o ustawę właśnie. [/quote]
Z tego co wiem to mam takie prawo, ale gdy poinformowałem o tym sklep zostałem praktycznie wyśmiany za [b]snucie dziwnych teorii[/b]
[quote name='Igorrodz' timestamp='1337880897' post='1507279'] Najlepiej zwróć się osobiście bezpośrednio o pomoc do swojego Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta, który nieodpłatnie zbada sprawę, udzieli Ci porady i może również wystąpić w Twoim imieniu w kontakcie ze sklepem czy nawet w sądzie (o ile do tego dojdzie). [/quote]
Też o tym myślałem, do sądu raczej nie będę szedł bo koszty rozprawy > koszt obudowy, wolałbym to załatwić normalnie jak człowiek z człowiekiem, te 350zł to nie jest mało (przynajmniej dla mnie).

HJS
komentarz
komentarz

[quote name='Igorrodz' timestamp='1337880897' post='1507279'] W świetle przepisów prawa zwrot do 10 dni bez podania przyczyny jest możliwy nawet wtedy, gdy obudowa została wyjęta z opakowania, otwarta, zamontowano w niej podzespoły i używano ją przez ten czas. [/quote]

Czyli zamawiam Lian Li z serii 2xxx za kilka tyś zł używam 5 dni zwracam, potem np Cubitek XL Tank za następne 1,5 klocka następnie inne i bawie się tak do końca swojego życia pasożyta? Towar ma być nie używany, jak są paluchy na obudowie, kurz na filtrach, rysy po śrubach, a śruby często są moletowane przez co działają jak piła i wyżynają lakier. Chcesz taką budę to umów się z coolingiem i rps, niech cooling zwróci 350 zł (pewnie dla skelpu to też nie mały pieniądz jak dla rps), i kup tą obudowę w cenie nówki.

Igorrodz
komentarz
komentarz

[quote name='HJS' timestamp='1337891125' post='1507505'] Czyli zamawiam Lian Li z serii 2xxx za kilka tyś zł używam 5 dni zwracam, potem np Cubitek XL Tank za następne 1,5 klocka następnie inne i bawie się tak do końca swojego życia pasożyta? [/quote]
Ustawa na to pozwala. Ponosisz jednak koszty wysyłki przy zakupie i zwrocie.

  • Dobra wypowiedź 1
HJS
komentarz
komentarz (edytowane)

Podaj mi numer ustawy i w jakim punkcie jest napisane że możesz zwrócić używaną obudowę, bo wszędzie widzialem że towar ma być nie używany, a nawet jak jest pakowany w blistry to nie może być otwarty bo takie uszkodzenie opakowania uniemożliwia ponowną sprzedaż. Może jeszcze mi znajdziesz że mogę kupić spodnie i się w nie sfajdać potem zwrócić towar bo nie poszło w tą nogawkę co chciałem, to jutro pujdę do sklepu np big stara i z uśmiechem zrobię to na oczach obsługi.

Igorrodz
komentarz
komentarz (edytowane)

[quote name='HJS' timestamp='1337892828' post='1507519'] Podaj mi numer ustawy i w jakim punkcie jest napisane że możesz zwrócić używaną obudowę, bo wszędzie widzialem że towar ma być nie używany, a nawet jak jest pakowany w blistry to nie może być otwarty bo takie uszkodzenie opakowania uniemożliwia ponowną sprzedaż [/quote]
Proszę bardzo: [url="http://pctime.pl/files/5712/8267/5306/ustawa.pdf"][b]Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)[/b][/url] -

[quote]Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Art. 10. 3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,
2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złoŜonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
6) dostarczania prasy,
7) usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.[/quote]

Mam Ci tłumaczyć co to oznacza zwykły zarząd, stan niezmieniony, jak zapisy ustawy mają się do możliwości sprawdzenia sprzętu w sklepie i dlaczego ustawodawca przewidział możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu tych 10 dni? Gdzie w zapisach ustawy napisane jest, że towar (tu: obudowa) nie może być używany w tym, okresie, że nie wolno jej rozpakować z pudełka i zamontować w niej wszystkich komponentów zestawu oraz jej testować przez te 10 dni etc?

tluk
komentarz
komentarz

@ [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=73556"]Igorrodz[/url]
A czy widzisz gdzieś tam jakiekolwiek wzmianki odnośnie zwrotu towaru używanego? Bo ja nic takiego tam nie widzę a ponadto pamiętaj, że [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showuser=71227"]rps[/url] nie ma żadnych dokumentów zakupu, którymi mógłby się prawnie podeprzeć i mieć pretensję do Cooling.pl. Skoro nawet sam się przyznał, że montował komputer w obudowie i nosi ona ślady użytkowania (odpryski przy śrubach zasilacza, kurz na filtrach), to towar jest używany i nie podlega on zwrotowi. Powie Ci to każdy sprzedawca i dotyczy to nie tylko sprzętu komputerowego.

HJS
komentarz
komentarz

Igorrodz nic takiego nie podałeś. I jeszcze raz zapytam czy chciałbyś w cenie nówki dostać używaną, bo ja płacąc 100% ceny chciałbym nowe.
[quote name='rps' timestamp='1337923196' post='1507586'] Jak inaczej kupujący ma się dowiedzieć, czy towar będzie mu odpowiadał czy nie ? [/quote]
Jak kupujesz buty to mierzysz je w domu/sklepie czy latasz dzień po lesie żeby je ubrudzić? Jak ktoś zamówi taką budę to nie dostanie nowej sztuki.
[quote name='rps' timestamp='1337923196' post='1507586'] Filtry się czyści [/quote]
A rysy same znikają :facepalm:
[quote name='rps' timestamp='1337923196' post='1507586'] Rozbroiła mnie postawa sklepu, czyli "idziemy w zaparte z głupim klientem, wmówimy mu że usterki nie ma", tylko gdy ten głupi klient zrobił zdjęcia i wysłał je do Was to nagle ucichliście [/quote]
Na tych zdjęciach sam nie widzę żadnych nic co może być usterką, gdyby bok był nie domalowany to pewnie dawno miałbyś nowy, ale jakieś milimetrowe wgniecenie na uchu do ściagania boku mogło powstać na gientarce, a to nie jest subtelna maszyna tylko sprzęt z dociskiem np. 10t, a każdy sprzęt zostawia swoje indywidualne ślady, i taka ''wada'' może być na wszystkich bokach, i gdyby takie mikro wgniecenia kwalfikowały się do wymiany to 100% sprzętu wracało by na serwis, od bud za 50 zł do najdroższych najlepszych marek, tylko nie wiem co wtedy robił by serwis, chyba sami księgowi by tam pracowali i robili zwroty.

RPS
komentarz
komentarz

[quote name='HJS' timestamp='1337927744' post='1507597'] Jak kupujesz buty to mierzysz je w domu/sklepie [/quote]
Mierzyłem w domu :)
[quote name='HJS' timestamp='1337927744' post='1507597'] A rysy same znikają [/quote]
Ta odpowiedź jest żenująca, co mają rysy do filtrów ?
[quote name='HJS' timestamp='1337927744' post='1507597'] Na tych zdjęciach sam nie widzę żadnych nic co może być usterką [/quote]
Zaznaczyć ?
[quote name='HJS' timestamp='1337927744' post='1507597'] gdyby bok był nie domalowany to pewnie dawno miałbyś nowy [/quote]
Pewnie nie...
[quote name='HJS' timestamp='1337927744' post='1507597'] akieś milimetrowe wgniecenie na uchu do ściagania boku mogło powstać na gientarce [/quote]
Żadnych wygięć nie ma, są tylko małe odstające odpryski lakieru - po prostu był źle nałożony i tyle.
[quote name='HJS' timestamp='1337892828' post='1507519'] Może jeszcze mi znajdziesz że mogę kupić spodnie i się w nie sfajdać potem zwrócić towar bo nie poszło w tą nogawkę co chciałem, to jutro pujdę do sklepu np big stara i z uśmiechem zrobię to na oczach obsługi. [/quote]
Ty zrobisz coś świadomie a ja dostałem już taki produkt...

  • Dobra wypowiedź 1
Rim
komentarz
komentarz

Haha, ale jaja (jak można nie dać kupującemu dokumentów zakupu) Owszem kupowałem w takim sklepie, gdzie fizycznie faktur/paragonów nie ma,ale mamy to dostarczone w pdf i jak chcesz to drukujesz jeśli nie to "plik" jest twoja gwarancją.

Jeśli chodzi o Cooling to ich rozumiem (robiłem tam zakupy nie raz i nie dwa i problemów nie było nawet z wymianą) Jeśli nie ma żadnych dokumentów to co mają zrobić?

Moim zdaniem powinieneś uderzać całą mocą w Hard-PC to oni dali ciała i zostawili Ciebie na lodzie.Jak uda Ci się załatwić papiery to dam sobie głowę uciąć, że Cooling załatwi to od ręki

Co do stanu obudowy to przykra sprawa(zdjęcia oczywiście widziałem),ale w każdym modelu znajdzie się felerny egzemplarz(ja mam Fractal Design Define R3 i problemu nie ma, ale różne cyrki widziałem/nie ma reguły)

a tak lekko poza tematem t.luk robi w Coolingu? nieźle ;>

RPS
komentarz
komentarz

[quote name='Rim' timestamp='1337935261' post='1507630'] Jeśli chodzi o Cooling to ich rozumiem (robiłem tam zakupy nie raz i nie dwa i problemów nie było nawet z wymianą) Jeśli nie ma żadnych dokumentów to co mają zrobić? [/quote]
To nie chodzi o dokumenty bo Hard-PC się kontaktował z Coolingiem w tej sprawie :)

Rim
komentarz
komentarz

Ok niby się kontaktował,ale papierów żadnych nie masz więc co im udowodnisz ?=nic Ja się im nie dziwie (brak faktury - brak podstaw do reklamacji) Hard-PC powinien wystawić fakturę korygującą/lub nową Wiele sklepów tak robi i problemu nie ma

RPS
komentarz
komentarz

Tyle, że Cooling nie robił z tym żadnych problemów, powiedział, że można śmiało słać :)

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.