x-kom hosting

Modelowanie 3D

enter
utworzono
utworzono

Moje prace w programie 3ds max:

Mercedes CLS

c2.jpg

Audi A5 coupe

a5_studio7.jpg

a5_studio_tyl2.jpg

Nokia 6630

6630studio1.jpg6630studio2.jpg

Felgi

Audi A5

a5_r1.jpg

Maserati GranTurismo S

maserati_r1.jpg

Alfa Romeo MiTo

mito_r1.jpg

Niektóre są bez materiałów... to wynika z mojego lenistwa i braku motywacji :P Mam jeszcze parę starszych modeli, jak powyższe się podobają to mogę zamieścić ;)

post-27545-1224528076_thumb.jpg

post-27545-1224528117_thumb.jpg

post-27545-1224528250_thumb.jpg

post-27545-1224528362_thumb.jpg

post-27545-1224528406_thumb.jpg

post-27545-1224528474_thumb.jpg

post-27545-1224528536_thumb.jpg

post-27545-1224528571_thumb.jpg

Gość
komentarz
komentarz

Podobają mi się, naucz mnie takie robić... :P

enter
komentarz
komentarz

Powiem Ci, że samo modelowanie nie jest trudne. Wystarczy nauczyć się podstaw i trenować, trenować i jeszcze raz trenować ;) Ale to naprawdę fajna sprawa, polecam wszystkim.

Gość
komentarz
komentarz

Możesz zdradzić, jak zaczynałeś? Chodziłem nawet na taki-niby-kurs maxa jako zajęcia "pozaszkolne", jednak zupełnie nie spełniał on moich oczekiwań >>

enter
komentarz
komentarz

Zafascynował mnie artykuł w KŚ Ekspert (juz parę dobrych lat temu) o modelowaniu samochodu. Zainteresowałem się tym i trafiłem na dobrą stronę z videotutorialami - 3d-palace.com. Naprawdę polecam, zwłaszcza ten o modelowaniu samochodu na podstawie Audi A3. Koleś na filmie uczy praktycznie wszystkich potrzebnych narzędzi do modelowania wozów i samych zasad, co się naprawdę przydaje.

[edit]

Daję trochę renderów starszych modeli, w tym wspomnianego A3 ;)

BMW 1

bmw1_new1.jpgbmw_re_tylek.jpg

Audi A3

render_v6blue_a3.JPGrender_v6tblue_a3.JPG

TESCO & OBI - miało być do gry, ale nie wyszło

tesco_r9.jpgtesco_r10.jpgtesco_r17.jpg

post-27545-1224530235_thumb.jpg

post-27545-1224530245_thumb.jpg

post-27545-1224530266_thumb.jpg

post-27545-1224530273_thumb.jpg

post-27545-1224530285_thumb.jpg

post-27545-1224530296_thumb.jpg

post-27545-1224530306_thumb.jpg

Gość
komentarz
komentarz
Zafascynował mnie artykuł w KŚ Ekspert (juz parę dobrych lat temu) o modelowaniu samochodu. Zainteresowałem się tym i trafiłem na dobrą stronę z videotutorialami - 3d-palace.com. Naprawdę polecam, zwłaszcza ten o modelowaniu samochodu na podstawie Audi A3. Koleś na filmie uczy praktycznie wszystkich potrzebnych narzędzi do modelowania wozów i samych zasad, co się naprawdę przydaje.

Wieesz co, nawet kiedyś to zacząłem robić, ale miałem bodajże od trzeciego parta i spaprałem te blueprinty, poza tym robiłem to na odwalsię". Dobra, zainspirowałeś mnie, od jutra zaczynam, robię od nowa całego Audi, jak coś, mam nadzieję, że mogę liczyć na pomoc? ;)

djkraszinio
komentarz
komentarz

mam pytanie czy zeby zacząc zabawe z tym modelowaniem to trzeba mic jakis prcek c2d albo c2q czy wystarczy jednordzeniowy i ile ramu jest do tego potrzebne aby w miare to wszystko chodziło bo spodobało mi sie to i chciałbym zacząc robić tez takie projekty :D

Gość
komentarz
komentarz
mam pytanie czy zeby zacząc zabawe z tym modelowaniem to trzeba mic jakis prcek c2d albo c2q czy wystarczy jednordzeniowy i ile ramu jest do tego potrzebne aby w miare to wszystko chodziło bo spodobało mi sie to i chciałbym zacząc robić tez takie projekty biggrin.gif

Mój Athlon 2Ghz i 1GB Ram dawało radę, chociaż czas renderowania jest dużo dłuższy ;)

enter
komentarz
komentarz

Damian', w razie problemów pisz śmiało, postaram się pomóc. Dawaj też screeny żeby zobaczyć jak Ci idzie i ew. błędy wytknąć ;)

djkraszinio16, mocny komp jest w zasadzie potrzebny do renderów i przy modelowaniu bardziej skomplikowanych obiektów czy obiektów z nałożonym wygładzaniem (MeshSmooth). Ja kiedyś modelowałem na Athlonie 1,2 z GF2MX :D

Gość
komentarz
komentarz
Ja kiedyś modelowałem na Athlonie 1,2 z GF2MX biggrin.gif

Przy renderowaniiu liczy się procesor i pamięć, grafika co najwyżej do odświeżania viewportu.

djkraszinio
komentarz
komentarz

ee to nie najgorzej mysl;e ze na celku 2.6 i 1.5 giga ramu dam jakos rade :) a i mam pytanie do entera ze jakby coś to służył byś pomocą??

enter
komentarz
komentarz

No pewnie, przynajmniej spróbuję. Mam nadzieję, że na forum jest więcej ludzi, którzy bawią się w modelowanie tylko siedzą teraz cicho i się nie odzywają :D

byku
komentarz
komentarz
TESCO & OBI - miało być do gry, ale nie wyszło
Przypadkiem nie do Midtown Madness 2? Kojarzę bardzo podobny ( o ile to nie ten ) projekt.

Porada: popracuj nad ustawieniami rendera ( ziarno okropne ) i oświetleniem się pobaw, bo nie to też leży. No i twórz wnętrza w samochodach, bo bez nich dziwnie wyglądają.

Kiedyś próbowałem zabawy w te klocki, ale jak dla mnie za dużo babrania się. Wolę webmastering. ;)

enter
komentarz
komentarz

Tak, do MM2. W końcu nie wyszło, bo nie miał kto tekstur zrobić ;]

Wiem wiem, renderom daleko do ideałów, a te z A5 to praktycznie moje pierwsze studio.

byku
komentarz
komentarz

Wiem wiem, renderom daleko do ideałów, a te z A5 to praktycznie moje pierwsze studio.
A5 ma właśnie najlepsze studio, które pomimo pewnych błędów ( pewna nienaturalność w lakierze, brak cienia pod tyłem samochodu ) ujdzie w tłumie. Głównie miałem na myśli A3 i te koła - o ile zaciski bardzo fajny materiał mają, to same obręcze już nie.
enter
komentarz
komentarz

A3 to zupełnie inna bajka, to praktycznie mój drugi poważniejszy model samochodu i pierwszy raz miałem do czynienia z renderowaniem :D

Na lakier A5 wykorzystałem materiał chromu, oczywiście odpowiednio zmodyfikowany. Stąd ten duży szum, którego ciężko mi się było pozbyć. Dzięki w ogóle za uwagi :)

Gość
komentarz
komentarz

Hm, powiedz mi, dlaczego u mnie z jednej strony ten boczny plejn z bluprintem wygląda tak:

1113qk2.th.jpgthpix.gif

A z drugiej strony tak:

2223gi8.th.jpgthpix.gif

Tekstury nie są z obu stron.

enter
komentarz
komentarz

Hm, nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ;) Jeśli chcesz by boczny szkic był dwustronny zaznacz '2-sided' w opcjach materiału, ale imo lepiej go obrócić. Warto też w opcjach obiektu zaznaczyć backface cull, dzięki temu plane widziany 'od tyłu' będzie przezroczysty.

Gość
komentarz
komentarz

Po zaznaczeniu 2-sided jest na renderze okej, ale w viewport mam całe czarne, jak na drugim skrinie >>

//dobra, kej, on ma tak samo.

2. Hm, on na widoku Front ma tylko przód samochodu, na Back tylko jego tył (siatka). Tak jakby drugą połowę miał wtedy zasłoniętą, a ja widzę cały samochód. Co jest nie tak?

djkraszinio
komentarz
komentarz

a mam pytanie skąd ściągnąć blueprinty ?? zeby były oddzielne części samochodu np tył przod bo ściągam takie ze jest jeden obraz i na nim jest przód tył itd chyba, ze cos z tym sie robi to prosze o wskazówki

//ort.!!! i literówki

//sniper45

enter
komentarz
komentarz

Damian', pewnie ma po prostu inaczej ustawione szkice. Nie chodzi o to, żeby mieć dokładnie tak jak na tutku, chodzi o to żeby były dobrze ustawione.

djkraszinio16, ja zwykle biorę z smcars.net Szkice zwykle są jako jeden obrazek, należy je wyciąć do oddzielnych plików.

Gość
komentarz
komentarz
Damian', pewnie ma po prostu inaczej ustawione szkice. Nie chodzi o to, żeby mieć dokładnie tak jak na tutku, chodzi o to żeby były dobrze ustawione.

djkraszinio16, ja zwykle biorę z smcars.net Szkice zwykle są jako jeden obrazek, należy je wyciąć do oddzielnych plików.

Dobra, ale mam coś źle ustawione >> To mocno utrudnia pracę.

a mam pytanie skąd ściągnąć blueprinty ?? zeby były oddzielne części samochodu np tył przod bo ściągam takie ze jest jeden obraz i na nim jest przód tył itd chyba, ze cos z tym sie robi to prosze o wskazówki

Ależ zawsze takie są.

//Nieeeeeeeeeeee, wcaaale nie zepsułem.

1113vv4.th.jpgthpix.gif

djkraszinio
komentarz
komentarz

dobra juz doszedłem trzeba poprostu wycinac sobie odpowiednie czesc z danego obrazka juz przegotowałem sobie do modelowania http://upload.revolucja.pl/66118112.jpg.html

jutro zobacze jak sie modeluje i jak cos mi wyjdzie to sie pochwale :D własnie ma ktos moze z was video tutrial jak sie modeluje najlepiej po polsku?

Gość
komentarz
komentarz
wycinac sobie odpowiednie czesc z danego obrazka juz przegotowałem sobie do modelowania

Dokładnie, trzeba wycinać.

Już wiem dlaczego. Czemu mi tak spłaszcza? oO

11111bf0.th.jpgthpix.gif

Jeeeeeeeeeeeej, już wiem. Zamiast 1024x1024 zrobiłem 1024x1204 >> Długo dochodziłem.

bluuu
komentarz
komentarz

No i prosze bardzo dzieki takim ludziom jak autor tego tematu, zacheca innych do rozwijania sie.

+ ; D

A tak przy okazji, jak skoncze jedna produkcje (film), to wystarczajaco mnie zainspirowales do tego, a zeby audi s8 nabazgrolic w tymze programie xD Czytaj: motywacja - nauka + pomysl na projekt ;D

A generalnie, stworzyles cos naprawde fajnego, tylko nie usuwaj tego, bo bede chcial podpatrzec na Twoje projekty ! :)

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.