x-kom hosting

Upgrade procesora - AMD Ryzen do 1200 zł

Rising9
utworzono
utworzono

Witam, tak wygląda moja aktualna konfiguracja:

AMD Ryzen 5 3600X 6-Core Processor (12 CPUs), ~3.8GHz
Nvidia RTX 3060 12 GB by Gigabyte
Gigabyte Technology Co., Ltd. X570 UD
be quiet! Pure Power 11 600W
2x GOODRAM 16GB 3600MHz CL17 IRDM PR

 

Chciałbym wymienić swój procesor, ale że na doborze i kompatybilności nie znam się zbyt dobrze, to chciałbym prosić was o pomoc. Rzucił mi się w oczy AMD Ryzen 9 5900X, ale widzę po danych technicznych na x-kom, że ma architekturę Zen 3, podczas gdy mój obecny procesor to Zen 2 i dlatego nie wiem, czy będzie pasował i będzie obsługiwany przez płytę główną. Jeżeli nie, to doradzicie mi coś z rodziny AMD Ryzen w max cenie podanej w tytule tego wątku? Od razu mówię, że w grę nie wchodzą procesory używane - tylko nówki. A że CPU będzie nowy, to jest jeszcze druga kwestia - porządna pasta termoprzewodząca. Obecnie myślę o takiej - https://www.x-kom.pl/p/396350-pasta-termoprzewodzaca-thermal-grizzly-kryonaut-1g.html Tutaj nie za bardzo jestem w stanie wskazać widełki cenowe, ale uznajmy, że do 50 zł - chyba, że żadna dobra się w tym limicie nie zmieści, to wtedy zobaczymy co da się zrobić :)

 

Pozdrawiam

 

Mogeto
komentarz
komentarz

Jakie zastosowanie komputera? Jakie obecnie masz chłodzenie na procesor?

Rising9
komentarz
komentarz

Głównie gaming. Moje chłodzenie to SilentiumPC Spartan 4 Max Evo ARGB 120mm. Jak na razie jest wydajne, ciche i ładnie wygląda, więc wolałbym go nie zmieniać - chyba, że byłoby to absolutnie konieczne.

Mogeto
komentarz
komentarz

R7 5800X3D będzie wydajniejszy w grach niż R9 5900X ze względu na pamięć 3D, jednak pod Twój konfig nawet R7 5700X będzie lekko na wyrost, to wystarczający procesor by parować go z kartami graficznymi pokroju RTX4070, także śmiało możesz brać R7 5700X. No chyba, że planujesz wrzucić jakiegoś RTX4070Ti czy 4080 - wtedy R7 5800X3D by Ci się przydał.