x-kom hosting

Problem z Pingiem

Adi297
utworzono
utworzono

Witam. Z początku chciałbym zaznaczyć że nie jestem pewien czy to dobry dział. Jeżeli nie proszę o przeniesienie. Teraz przejdę do mojego problemu, a mianowicie chodzi mi o to że mam problem z pingiem podczas gier np. " league of legend'  '' Rainbow six siege''. I nie wiem czym on jest spowodowany, bo gdy sprawdzam wynik na '' Speedtest''  wszystko jest w porządku, download 8 mb, Upload 1/2 mb, a ping w granicach 30-60 czyli tak jak powinno być i miałem przed problemem. A gdy wejdę do gry to ping szaleje, skacze od 100-1000 (czasami i więcej) ale są też momenty że przez pewien czas np. 5 minut jest on ustabilizowany czyli w granicach 50-70/80 czyli tak jak 4 dni temu, bo od tego czasu mam ten kłopot. Router był dziś wymieniany na nowy. I wszedłem na " speedtest" jak i na grę sprawdzić czy jest wszystko okey. No i tak było więc wyłączyłem kompa z myślą że w końcu będę miał spokój, lecz po ponownych uruchomieniu problem powrócił. sterowniki do karty sieciowej zainstalowałem za pomocą programu "Driver Easy" ale to nic nie pomogło. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł co do mojego problemu i mógł mi w jakikolwiek sposób pomóc z góry dziękuje. 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Powiedz od kogo masz Internet, jaki rodzaj w jakiej opcji. Następnie jaki masz router i czy jesteś do niego podłączony kablem.

Adi297
komentarz
komentarz (edytowane)

Internet jest osiedlowy "TekaNet" , jest to Radiówka do 8 mb. Router to '' MERCUSYS, Model: MW305R" jestem podłączony kablem do komputera przez WiFi. Dodam że 4 dni temu przed tym problemem było wszystko bez zarzuty co do pingu w grach.

Gsxr1000
komentarz
komentarz

nie wiem, nie chce cie martwic ale radiowka to raczej kiepska opcja dla gier internetowych... sam korzystalem z takiego internetu okolo 2 lata temu, wiadomo technika poszla do przodu ale to zawsze radiowka... gralem spokojnie okolo pol roku i pingi jakie mialem na PL serwerach nie przekraczaly 10... niestety potem wszystko sie zjeb... zaczelo korzystac wiecej osob i trzeba bylo zrezygnowac bo nic sie nie dalo

MasterYoghourt
komentarz
komentarz
13 godzin temu, Adi297 napisał:

jestem podłączony kablem do komputera przez WiFi.

To kablem czy przez wifi ?

 

Wykonaj polecenie: tracert onet.pl

i wrzuć tutaj wynik.

Następnie wykonaj polecenie: pathping onet.pl -q 30

poczekaj z 2 minuty aż się wykona i wrzuć tutaj wynik.

Adi297
komentarz
komentarz (edytowane)

A gdzie znajde wyniki wykonanego testu bo po chwili wszystko znika i nie wiem co dalej. Internet jest podłączony kablem do komputera. Chodziło mi o to ze mam jeden kabel z dwoma końcówkami rj 45 którą podpinam do routera i komputera. 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Czyli jesteś kablem podłączony. Jeśli chodzi o wpisywanie poleceń, to naciśnij przycisk Start i w polu uruchom wpisz: cmd

Otworzy się linia poleceń, która nie znika po wpisaniu komend.

Adi297
komentarz
komentarz

Myślę ze wykonałem wszystko poprawnie, jeżeli zrobiłem coś zle proszę o nakierowanie. 

Zrzut ekranu (2).png

Zrzut ekranu (4).png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Zrób tak, wpisz polecenie: ping onet.pl -t

Następnie zostaw i niech sobie chodzi. W tym czasie odpal grę i gdy znów będziesz miał wysoki ping, to szybko zminimalizuj grę i zrób zrzut ekranu z polecenia ping i wrzuć go tutaj. Zobaczymy, czy coś zarejestrował.

Adi297
komentarz
komentarz (edytowane)

Dodam kilka screenow w razie czego. Dwa pierwsze są z " Rainbow Six Siege" występowały tutaj cofki postaci a ping skakał w granicach 100-350, a Dwa ostatnie z " League of Legend" ping sięgał tutaj prawie do 200 - przeważnie występuje on w granicach 500 

Zrzut ekranu (10).png

Zrzut ekranu (11).png

 

 

Zrzut ekranu (14).png

Zrzut ekranu (15).png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Jest problem, bo na ping nie widać żadnych zbyt dużych opóźnień.

Adi297
komentarz
komentarz

O tym że jest problem doskonale wiem :) Chodzi mi tylko o to jaki to problem lub w czym on tkwi 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Nie widać opóźnienia z gier na pingu. Skoro winne jest twoje łącze, to gdy opóźnienie pojawia się w grze, to także powinno ono objawić się w tym czasie w poleceniu ping. A go nie ma, dlatego mówię, że to jest problem.

 

Czy w czasie gdy pojawiają się te opóźnienia, ktoś inny korzysta z neta ?

Adi297
komentarz
komentarz (edytowane)

Nie, nikt nie korzysta. Wyłączyłem nawet wszelkie komórki itp. podczas testu o który prosiłeś. Jeżeli to coś pomoże teraz zauważyłem skok pingu 

Zrzut ekranu (17).png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

No to teraz coś widać. Pobierz i zainstaluj program PingPlotter: http://www.pingplotter.com/downloads/pingplotter_install.exe

 

Daj program na pełny ekran. Zapuść test do strony onet.pl. Pojawi ci się lista hopów. Na pierwszych czterech z nich kliknij dwukrotnie. Ich wykres pojawi się w dolnym oknie. Rozciągnij dolne okno do góry, by wykresy były bardziej widoczne. Niech sobie ten test chodzi a ty w tym czasie pograj sobie w gry online. Gdy znów będziesz miał spore skoki to wrzuć zrzut ekranu z PingPlotter w tym czasie. Ale niech pochodzi przynajmniej 10 minut.

Adi297
komentarz
komentarz

Dodam 2 zdjęcia. Pierwsze jest to uruchomienie programu, następnie gry, a drugie jest już podczas rozgrywki.

Zrzut ekranu (1).png

Zrzut ekranu (6).png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Teraz widać spore opóźnienia. Rozumiem, że jesteś podłączony do tego routera Mercury kablem. A teraz powiedz mi gdzie ten Mercury dalej jest podłączony ? Czy jest po drodze taka czarna kostka zasilana z sieci i z napisem PoE, Power over Ethernet ? Czy kable dalej idzie do anteny na domu ?

Adi297
komentarz
komentarz

Tak, jest po drodze czarna kostka do której podłączone są 2 kable. Tak jak wspominasz jeden do 'lan' a drugi do ' PoE' i stamtąd idzie już bezpośrednio do anteny. 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Wygląda jakby router w antenie twojego dostawcy miał problem. I nie chodzi tu tyle o problem z transmisją co bardziej nie stabilną pracę. Hop numer dwa reprezentuje właśnie ten router. Na drugim zdjęciu widać, że o 22:19 i 30s, brak odpowiedzi został powielony na wszystkich hopach od 2 do ostatniego. Zachowaj to zdjęcie.

 

Dobrze abyś porobił więcej takich testów. Im więcej uda ci się znaleźć tych czerwonych pasków, które zaczynają się na drugim hopie a kończą na ostatnim tym lepiej. Dodatkowo z menu plik eksportuj do pliku txt próbki. Przydadzą się później, przyporządkowuj je ze zrzutami ekranu. Dobrze jakby udało ci się znaleźć jeszcze co najmniej dwa takie zdjęcia.

Adi297
komentarz
komentarz

Dobrze w takim razie porobie więcej tego typu zdjęć, ale co dalej ? Co teraz muszę zrobić ? Dzwonić do dostawcy internet, samemu rozwikłać ten problem ?

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Masz póki co zrobić jeszcze dwa takie zdjęcia z czerwonym paskiem. Dodatkowo masz wyeksportować próbki do pliku txt. Jak już to będziesz miał, to wrzucisz tutaj zdjęcia a ja powiem ci co dalej.

 

Adi297
komentarz
komentarz (edytowane)

Udało mi się zrobić kilka zdjęć. A co do wyeksportowania nie wiem czy zrobiłem to poprawnie, ale użyłem każdej możliwej opcji więc myślę że w którejś musi być to o co Ci chodzi. Na pierwszym zdjęciu całkowicie odłączyło mi internet na pewną chwilę ktorą w sumie widać.

Zrzut ekranu (7).png

Zrzut ekranu (12).png

Zrzut ekranu (13).png

Zrzut ekranu (17).png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz (edytowane)

Super, tylko pierwsze zdjęcie komplikuje sprawę. Widzisz, czerwony pas na pierwszym hopie przy samym końcu, w czasie 18:36 i 30s ? To by sugerowało, że z twoim domowym routerem jest coś nie tak. Czy coś wtedy odłączałeś, zmieniałeś ?

 

Szkoda, że ten problem z pierwszym hopem wyszedł na pierwszym zdjęciu. Wtedy moglibyśmy już pisać do twojego dostawcy, a tak musimy coś jeszcze sprawdzić. Po pierwsze, pierwszy hop to twój router Mercusys. Czy ty go kupowałeś, czy jest twoją własnością ?

 

Odłącz kabel co idzie od czarnej kostki do tego Mrecusys'a i podłącz go bezpośrednio do komputera. Odpal kompa i sprawdź czy będziesz miał neta. Jeśli tak, ponów test w PingPlotter ale tylko przez 10 minut i tylko raz. Wynik wrzuć tutaj.

 

Pozostałe zdjęcia są dobre. Zapisałeś próbki do pliku tekstowego ?

 

P.S.

Pewno tracisz cierpliwość, więc powiem ci czemu musimy wszystko sprawdzić. Bo twój dostawca woli żebyś szukał w nieskończoność usterki w swoim komputerze niż wysłać do ciebie technika. Każdy błąd zinterpretuje na twoją niekorzyść aby tylko odsunąć problem od siebie. Dlatego musisz mieć wszystko na tip top, zanim zaczniesz z nimi rozmawiać. Inaczej oleją cię jak każdego innego, nieprzygotowanego.

Adi297
komentarz
komentarz (edytowane)

A więc tak, co do pierwszego zdjęcia to nastąpiło wyłącznie lub wybicie internetu nie wiem jak to nazwać. Działo mi się już tak wcześniej na starym routerze jak i przed tym problemem który próbujemy teraz rozwiązać. Czasu na jaki to trwa nie potrafię określić, bo jest on różny, nie raz wraca natychmiast, czasem po kilku minutach, a czasem muszę dać " rozwiąż problem" i od razu wraca internet. Coś takiego trwa od zmiany internetu na ten który mam teraz. Lecz nie jest to rzeczą codzienną, spotykam się z tym sporadycznie. Czasami jest to raz w miesiącu, czasami nawet raz na 2 miesiące różnie z tym bywa.

 

Podczas testu nie odłączałem ani nie nie zmieniałem. Próbki zrobiłem

 

Tak, router jest mój i mam na niego 2 letnią gwarancję. Był on wymieniany dzień wcześniej przed założeniem tutaj tematu, z tego względu że zadzwoniłem do dostawcy że mam owy problem i koniec końców wyszło że jest to wina routera, ale jak widać chyba nie to było przyczyną. 

 

 

Tutaj dołączam zdjęcie o które prosiłeś. I też chcę zaznaczyć że ludzie z którymi rozmawiałem kazali mi zrobić to samo przed przyjazdem do mnie. No i sytuacja wyglądała tak, że przez jakąś chwilę miałem internet w normie. Ale ten test trwał zaledwie 2 minutki bo zaraz oddzwonili w sprawie pytania ' i jak mi poszło'. Więc wydaje mi się że jeżeli zaczekał bym około 10 minut było by identycznie. W sensie dalej takie skoki.5ab128437ce02_Zrzutekranu(19).thumb.png.276455e6cb83d17e3b4e9e2c4afdddb4.png 

 

 

Tutaj nie ma tych czerwonych kresek, ale podczas tego testu ping nadal skakał no i nie dało się nadal płynnie grać,  wydaję mi się że teraz przeważała norma w pingu, ale może akurat tak się udało bo np. wczoraj wieczorem około godziny 21 podczas 2 gier ping był taki jak wcześniej czasami nawet udało mi się zauważyć że był mniejszy niż przed problemem. Ale to był pierwszy raz od kiedy mam ten problem i chyba jednorazowo co wnioskuje po dzisiejszym dniu. 

 

 

Tracić tracie :) Ale jestem bardziej wdzięczny Twojej cierpliwości i pomocy którą mi oferujesz. Bo bez tego różnie mogło by być a tak to może uda nam się coś wskurać, bo wiem jak to z tymi technikami itp. bywa. Więc dziękuje Ci za jakąkolwiek pomoc dotychczas otrzymaną od Ciebie. 

 

 

 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Ha :D Coś mi się wydaje, że źle podłączyłeś ten nowy router, bo nie widzę zmiany w PingPlotter. Działa ci wifi w domu ? Pewno nie.

 

Ten kabel co idzie od czarnej kostki wtykasz do portu oznaczonego jako WAN w swoim routerze. Komputery za to wpinasz w porty oznaczone jako LAN.

 

Poczekaj z testem do godziny 18:00-21:00, bo wtedy najwięcej ludzi siedzi na necie, w dni robocze. Ale już wstępnie możemy mówić, że wina leży po stronie dostawcy. Jak wstawisz zdjęcie to wytłumaczę ci w czym może tkwić problem.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.