screwik utworzono 19 listopada 2017 utworzono 19 listopada 2017 (edytowane) Witam, odkąd pamiętam mam problemy z połączeniem internetowym tj. mam strasznie duże utraty pakietów sięgające 30-50%. Jest to bardzo uciążliwe min. podczas grania, czasem niemożliwe jest też oglądanie filmów. Sprawę zgłaszałem niejednokrotnie do dostawcy, ten utrzymuje że nie odnotowuje żadnych strat pakietów do mojej anteny, a ping jest niski (internet radiowy - łącze się kablem z głównego routera bezpośrednio z anteny). Faktycznie pingując strony takie jak wp.pl google.pl itd nie ma żadnych strat, natomiast gdy tylko wejdę na ts3 od razu widać tam te straty, w grach mam lagi cofki, wyrzuca mnie z serwerów itd (strony też ładują się zbyt długo). Problem ma miejsce głownie w dzień - rzadko kiedy ma to miejsce w nocy. Administrator sieci przerzucił mnie na osobne pasmo, gdzie nikt nie jest podłączony i problem ustał na miesiąc, a teraz od 4-5 dni znów doskwiera. Robiłem czysty format na komputerze, wszystkie sterowniki aktualne, zmieniałem DNS'y na googlowskie, googlowałem i starałem się sam dojść do tego w czym jest problem, ale bezskutecznie. Ustawienia karty sieciowej optymalne, wyłączone oszczędzanie energii, automatycznie pozyskiwanie ip, używam cfos speeda. Nie wiem co jeszcze można dodać. Bardzo proszę o pomoc, pomysły jak można temu zaradzić, Pozdrawiam
MasterYoghourt komentarz 19 listopada 2017 komentarz 19 listopada 2017 Upewnij się, że nikt inny nie korzysta z neta i wykonaj test na tej stronie: speedtest.net, wrzuć wynik Następnie wykonaj taką komendę: ping onet.pl -n 100 Jak się wykona to wrzuć tutaj screen z podsumowania.
screwik komentarz 19 listopada 2017 Autor komentarz 19 listopada 2017 Dziękuje za odpowiedź :D. Oto wyniki : (pakiety tracę przychodzące, a na testach rzadko kiedy coś wychodzi.)
MasterYoghourt komentarz 20 listopada 2017 komentarz 20 listopada 2017 (edytowane) Zainstaluj ten program: https://www.dobreprogramy.pl/PingPlotter,Program,Windows,69263.html Zapuść ping do onet.pl Dodaj wykresy pierwszych czterech hopów klikając na nie dwukrotnie, na liście powyżej. W oknie poniżej masz mieć po kolei wykresy hopów numer 1,2,3,4 i ostatniego. Rozciągnij okno wykresów do góry by było czytelniejsze. Ma to wyglądać mniej więcej tak: Wykonuj ten test przez co najmniej 10 minut, jeden w nocy alb wczesnym rankiem, a drugi test wykonaj w godzinach 17:-21:00. Wrzuć tutaj wyniki obydwu testów. Mówisz, że jesteś podłączony kablem bezpośrednio do routera w antenie tak ?
screwik komentarz 20 listopada 2017 Autor komentarz 20 listopada 2017 Może być wykres docelowy? Nie mam opcji żeby użyć wersji pro, standardowa pokazuje tylko ostatnia hopkę (miejsce docelowe). Tak, może źle to nazwałem, chodzi o to że od anteny wychodzi główny router a do niego podłączone są routery i mój komputer.
MasterYoghourt komentarz 20 listopada 2017 komentarz 20 listopada 2017 (edytowane) Jeśli dotychczas nie używałeś PingPlotter'a to powinieneś mieć 30 dni wersji PRO. Jak nie masz to cóż, będzie trochę trudniej. 11 minut temu, screwik napisał: Tak, może źle to nazwałem, chodzi o to że od anteny wychodzi główny router a do niego podłączone są routery i mój komputer. Zadam inne pytanie, czy na drodze twój komputer - antena na budynku wszystkie urządzenia są połączone kablami, czy są jakieś połączone poprzez wifi ? Podaj po kolei modele routerów na drodze do anteny. Wytłumacz albo narysuj jak to wszystko jest podłączone.
screwik komentarz 20 listopada 2017 Autor komentarz 20 listopada 2017 Kiedyś ściągnąłem już żeby sprawdzić jak się zachowuję łącze na serwerze jakiejkolwiek gry, nie mam jak zrobić tego testu :c. Udało mi się odgrzebać jakiś wcześniejszy test z winMTR jeśli to jakoś pomoże. Wszystkie urządzenia na drodze komputer - antena są połączone kablem. Główny router (switch) to : TP-LINK Model : TL-SF1008D i od niego łącze się bezpośrednio z PC. Pozostałe routery to Netis WF2409. 1.txt 2.txt 3.txt
MasterYoghourt komentarz 20 listopada 2017 komentarz 20 listopada 2017 Jaki masz problem z PingPlotter ?
screwik komentarz 20 listopada 2017 Autor komentarz 20 listopada 2017 Skończyła mi się wersja próbna programu. Już kiedyś go ściągnąłem
MasterYoghourt komentarz 21 listopada 2017 komentarz 21 listopada 2017 Pomiędzy 2 a 3 hopem jest strata 1,2% pakietów. Widać, że ma to przełożenie na ostatni hop, który także odnotował taką samą ilość straconych pakietów. Z tego co zrozumiałem, jesteś podłączony do przełącznika a przełącznik bezpośrednio do anteny. W takim razie problem występuje na styku twojej anteny i anteny dostawcy. Powtórz test jeszcze ze dwa razy i wrzuć tutaj sceen. Poza tym, zapisz próbki z menu File > export to file ... i trzymaj je.
screwik komentarz 21 listopada 2017 Autor komentarz 21 listopada 2017 " Z tego co zrozumiałem, jesteś podłączony do przełącznika a przełącznik bezpośrednio do anteny. " Tak właśnie :D. Zastanawia mnie tylko to - na jednym ze screenów jest pokazane 0% strat z pingplottera i 30% strat na teamspeaku, drugi screen to już tragedia (czasami w grach opóźnienie sięga 5000 ms) i dlaczego mimo to na ostatnim hopie jest 0% strat, skoro 4 i 5 mają po >10? Tym tłumaczy się dostawca, że mimo iż są gubione pakiety na pojedynczych hopach, to docelowy ma 0% strat. Swoją drogą bardzo dziękuje za poświęcony czas, na dostawce nie ma co liczyć.
MasterYoghourt komentarz 21 listopada 2017 komentarz 21 listopada 2017 (edytowane) 12 godzin temu, screwik napisał: Zastanawia mnie tylko to - na jednym ze screenów jest pokazane 0% strat z pingplottera i 30% strat na teamspeaku, Team Speak nie jest miarodajnym narzędziem do ustalania utraconych pakietów. Problem straconych pakietów może mieć miejsce po stronie serwera TS albo mieć coś wspólnego z technologią przesyłania głosu. 12 godzin temu, screwik napisał: dlaczego mimo to na ostatnim hopie jest 0% strat, skoro 4 i 5 mają po >10? Tym tłumaczy się dostawca, że mimo iż są gubione pakiety na pojedynczych hopach, to docelowy ma 0% strat. Każdy hop reprezentuje router. Routery zajmują się przesyłaniem pakietów pomiędzy sieciami. Część z nich może mieć ustawione priorytety dla określonych działań i odpowiadanie na ping może mieć niski priorytet, stąd wyższy ping niż na docelowym hoście. Poza tym, routery mogą mieć system ochrony przed atakami DoS/Ping of Death i odrzucać część żądań echa, których interwał jest zbyt częsty. To znaczy, że mogą odrzucać część pingów kierowanych bezpośrednio do nich, ale jednocześnie przesyłać płynnie wszystkie pakiety pingów kierowanych do innych sieci. Niektóre routery w ogóle nie odpowiadają na ping, by nie tracić mocy obliczeniowej procesora na odpowiedzi. Jak widzisz na powyższych dwóch screen'ach nie ma straconych pakietów, na hoście docelowym. Być może ma na to wpływ godzina robienia testów. Ponów je jutro w godzinach 17:00-19:00.
screwik komentarz 21 listopada 2017 Autor komentarz 21 listopada 2017 Rozumiem, dziękuje za wyjaśnienie. Ma Pan pomysł co może być winowajcą? Może i Ts nie jest miarodajny, natomiast w momencie w którym pokazuje takie straty niemożliwa staje się rozgrywka w jakiejkolwiek grze online, filmy wolniej się ładują itd. Wyślę jutro screeny z kolejnymi testami.
MasterYoghourt komentarz 22 listopada 2017 komentarz 22 listopada 2017 Wykonałeś 241 pingów, z tego utracono 0,4% na drugim hopie. Miało to swoje odzwierciedlenie na ostatnim hopie. 0,4% z 241 to około jeden pakiet, czyli nie wiele. Za pewne ta jedna czerwona kreska reprezentuje zgubiony pakiet. Powiem ci tak, póki co nie widać, żeby z tą siecią działy się jakieś straszne rzeczy. Być może, odczuwasz problemy w grach online, gdy ktoś z twoich domowników korzysta z neta, ogląda youtube, ściąga torrenty itp ?
screwik komentarz 22 listopada 2017 Autor komentarz 22 listopada 2017 Nie widać tego na testach, natomiast problem jest i to duży, inaczej nie marnowałbym swojego i Twojego czasu :D. " Być może, odczuwasz problemy w grach online, gdy ktoś z twoich domowników korzysta z neta, ogląda youtube, ściąga torrenty itp ? " To nie to, taka sama rzecz się dzieje kiedy nikt nie korzysta z internetu oprócz mnie.
MasterYoghourt komentarz 23 listopada 2017 komentarz 23 listopada 2017 Zrób tak, odpal Ping Plotter i niech sobie chodzi w tle. Następnie odpal grę i graj, aż do momentu kiedy pojawią się problemy z połączeniem, wtedy szybko zminimalizuj grę i daj tutaj zrzut ekranu z PingPlotter.
screwik komentarz 23 listopada 2017 Autor komentarz 23 listopada 2017 Tak wygląda podczas lagów w grze, niby praktycznie zerowa strata na ostatnim hopie, a na 2 wcześniejszych pingi po 2000 ms, to strasznie irytuje.. Masz jakiś pomysł co z tym zrobić?
MasterYoghourt komentarz 23 listopada 2017 komentarz 23 listopada 2017 Tylko na pierwszym screen'ie widać, że opóźnienie z hopa numer 2 przełożyło się na opóźnienie na ostatnim hopie. To samo dotyczy zgubionych pakietów. Umieściłeś cztery screeny, czyli mówisz, że miałeś czterokrotnie problemy w grze w ciągu kilku minut gry ?
MasterYoghourt komentarz 24 listopada 2017 komentarz 24 listopada 2017 Tylko na pierwszym screen'ie objawił się jakiś problem, poza tym był ideał.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.