x-kom hosting

Dysk twardy trzeszczy

RKKRpl
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam. Mam Asusa K53S i od ostatniego czasu dysk zaczyna mi chrupać. caly czas parkuje głowice i dopiero po 1-2 godzinach powoli przestaje. Nigdy wczesniej tak nie robił. Czy da się to jakoś wyłączyć? A w dodatku głośniej chodzi mimo tego że głowica przestała już parkować.

arkadiusz97
komentarz
komentarz

Daj zrzut ekranu z programu HD Tune (zakładka health).

RKKRpl
komentarz
komentarz

Wszystko jest na OK oprocz tego jednego......


Dodam jeszcze że nie da sie zrobić "Error scan" bo gdy klikam "start" Coś jakby migło w programie i zamiast startować znowu jest "start"

arkadiusz97
komentarz
komentarz

Dysk zaczyna wysiadać, nadaje się na gwarancję. Jak na razie możesz wyzerować dysk.

RKKRpl
komentarz
komentarz

A jak sie to robi ? W sprawach informatycznych jestem zielony. Powiem tylko że po "rozgrzaniu" czyli wlaczeniu i odczekaniu chwili przestaje trzeszczeć

r102
komentarz
komentarz

to na żółto podkreślone to próby przenoszenia "złych sektorów" - nieudane zresztą, bo nie ma przeniesionych.

Mieli i mieli i próbuje przenieść ale się nie udaje.

 

Co zrobić : zabezpieczyć ważne i sentymentalne dane przez skopiowanie ich na inny nośnik,

wtedy się nie bojąc się  ich utraty można spokojnie zastanawiać się nad kupnem nowego dysku.

 

Proponuję zastanowić się nad dyskiem SSD - cenowo znośny jest już np 120 GB, po uprzednim dogłębnym zastanowieniu się czy

taka pojemność wystarczy do codziennej pracy...

Jak nie to oczywiście następny talerzowiec.

RKKRpl
komentarz
komentarz

a narazie dysk jest w niebezpiecznym stanie czy jeszcze podziala?
zle sformulowalem pytanie. chodzilo mi o to ile dysk zadziala bo potrzebuje laptopa jeszcze na troche.

arkadiusz97
komentarz
komentarz

Powinien działać jeszcze przynajmniej kilka miesięcy.

RKKRpl
komentarz
komentarz

a czy moge dokupic fysk sdd 8 gn tylklo zeby system dzialal? czy im rzadziej bedecz niego korzysac to dluzej mi podziala?