fuksja utworzono 4 czerwca 2013 utworzono 4 czerwca 2013 (edytowane) W czym problem: Podnoszę rano klapę laptopa (nie wyłączałam go wieczorem) i wyskakuje mi blue screen of death. Restartuje komputer i wszystko śmiga dobrze tylko nie ma dźwięku. Obok ikonki dźwięku pojawił się symbol krzyżyka a po najechaniu na niego kursorem wyświetla się „Nie podłączono głośników ani słuchawek” (bez zmian nawet jeśli takowe podłączę). Troubleshooter uruchomiony po kliknięciu na ikonę wyświetla że „Nie można zidentyfikować problemu w ramach rozwiązywania problemów”. W „urządzeniach do odtwarzania” nie ma tak jak zwykle symbolu głośników tylko coś innego (patrz: screen). Co próbowałam: Przywrócenie systemu 2 dni wstecz nie pomogło.Usunięcie sterownika Realtek i instalacja na nowo ze strony producenta też nie. Przeglądałam na różnych forach PL i ANG podobne tematy, ale wszystkie opisywały, że problem nastąpił po ingerencji użytkownika (instalacja jakiegoś problemu, odpalenie gry, wymiana elementów itp.) a ja nic takiego nie robiłam. Rozwiązania jakie proponowali nie pomogły (jak wyżej) albo nie mogły być zastosowane w tym przypadku. Mam Windows 7 Home Premium wersja 64-bitowa. Laptop to MSI CR650 (2letni, już po gwarancji). AMD Dual-Core E-350; AMD High Definition Audio Device. Bardzo dziękuję za wszelką pomoc, ponieważ przebywam za granicą i nie mam się do kogo zwrócić. (PS: jestem średnio zaawansowanym użytkownikiem). Edit: właśnie zauważyłam że w zakładce "nagrywanie" na powyższym screen'ie jest "Nie zainstalowano żadnych urządzeń audio", a zwykle był tam symbol mikrofonu.
turbin komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 A sprawdzałeś czy głośniki w laptopie w ogóle grają? Mi też czasami w Win7 wyskakuje "Nie podłączono głośników(...)", ale w niczym to nie przeszkadza, dźwięk dalej mam.
turbin komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 A sprawdzałeś czy głośniki w laptopie w ogóle grają? Mi też czasami w Win7 wyskakuje "Nie podłączono głośników(...)", ale w niczym to nie przeszkadza, dźwięk dalej mam.
Zayfi komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 Pokaż obrazek z Menedzera urzadzeń z rozwiniętaymi gałeziami kontrolery audio. Czy w tym lapku nie ma przypadkiem klawisza funkcyjnego wyłaczającego dźwięk? 1
fuksja komentarz 4 czerwca 2013 Autor komentarz 4 czerwca 2013 Serdeczne dzięki za odzew. Turbin, dźwięk na 100% nie działa, sprawdzałam. Zayfi, ten klawisz funkcyjny jest, ale tutaj nic zmienia (używam go zresztą na co dzień). Poniżej obrazek z menedżerem urządzeń. Jakąś godzinę temu włączyły się jakieś aktualizacje i teraz krzyżyka nie ma, ale dźwięku też wciąż nie. Na obrazku widać co zmieniło się po tych aktualizacjach (zazwyczaj było widać tylko tą ikonę głośników).
Zayfi komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 Zaznacz myszką Realtek Digital Output > właściwości > co tam siedzi 1
fuksja komentarz 4 czerwca 2013 Autor komentarz 4 czerwca 2013 Zaznacz myszką Realtek Digital Output > właściwości > co tam siedzi Wydaje mi się, że wszystko tam w porządku. Zakładki "obsługiwane formaty", "poziomy", "rozszerzenia" i "zaawansowane" chyba tego problemu nie dotyczą... W zakładce "Ogólne" klikam jeszcze raz na "właściwości" a tam nic przydatnego tylko info że urządzenie działa poprawnie, wersja sterownika 6.0.1.6873. Może sterownik instalowany od producenta był jakiś nie ten? :/
Zayfi komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 Odinstaluj całkiem sterowniki z panelu programów. Zasadniczo system powinien wyszukać sam aktualizację dla sterownika. 1
fuksja komentarz 4 czerwca 2013 Autor komentarz 4 czerwca 2013 Odinstalowałam wszystko i zresetowałam komputer. Po ponownym uruchomieniu windows automatycznie włączył "wyszukiwanie sterowników urządzenia" i zainstalował coś firmy Microsoft pod nazwą "Głośniki: Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio". Wszystko z pozoru wygląda normalnie tylko to AMD HDMI Output zostało i niestety dźwięku wciąż nie ma. Czego jeszcze mogę spróbować? Wydaje mi się, że wcześniej jednam miałam coś od Realtek'a...
Zayfi komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 Odinstalowałam wszystko i zresetowałam komputer. Po ponownym uruchomieniu windows automatycznie włączył "wyszukiwanie sterowników urządzenia" i zainstalował coś firmy Microsoft pod nazwą "Głośniki: Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio". Wszystko z pozoru wygląda normalnie tylko to AMD HDMI Output zostało i niestety dźwięku wciąż nie ma. To już jest bardzo dobrze. Podaj jaką masz karte graficzną? Czy przypadkiem w ramach aktualizacji systemu nie wszedł Internet Explorer 10 Spróbuj odinstalować z menedzera urządzeń gałąź AMD Hogh Definition Audio Device > restart 1
fuksja komentarz 4 czerwca 2013 Autor komentarz 4 czerwca 2013 Karta graficzna: AMD Radeon HD 6310 Graphics Nic z IE się nie działo, choć teraz sprawdziłam i jest zainstalowana 10. Odinstalowałam AMD High Definition Audio Device tak jak mówiłeś, ale po ponownym uruchomieniu Windows od razu wrzuca go z powrotem przez automatyczne wyszukiwanie sterowników (próbowałam dwukrotnie, efekt ten sam).
Zayfi komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 (edytowane) Nic z IE się nie działo, choć teraz sprawdziłam i jest zainstalowana 10. To chyba mamy winnego. Wejdź do panelu programów. 1.Zmień ustawienia aktualizacji z automatu na ręczny. start > wszystkie programy > Windows update > w lewym górnym rogu klik na Zmień ustawienia > z listy wybierz opcję Wyszukaj ale pozwól mi wybrać czy je pobrać i zainstalować. 2. Odinstaluj IE10 Wejdź do panelu programów > zaznacz opcję > Wyświetl zainstalowane aktualizacje znajdź IE 10 i odinstaluj > restart sprawdzasz czy jest dźwięk 1
fuksja komentarz 4 czerwca 2013 Autor komentarz 4 czerwca 2013 Zrobiłam tak jak mówiłeś (IE jest teraz w wersji 9) ale dźwięk wciąż nie działa.
Skrash komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 Czy po blue screenie, nie został przypadkiem zresetowany Bios ? Trzeba było by znać kod błędu, ale pewnie nie zwróciłeś na to uwagi. Istnieje możliwość wył. karty dźwiękowej przez Bios, jednak nie zdarza się to od tak, choć blue screen jest w stanie coś takiego zrobić. Dlatego jeżeli jesteś na tyle zdesperowany, możesz przejrzeć ustawienia w Biosie. Niestety, gdzie dokładnie tego szukać, ciężko powiedzieć. Można powiedzieć że każdy Bios inny. Ważne byś szukał fraz związanych z kartą dźwiękową, a przy niej opcja wł. lub wył. (enable/disable) Jeżeli już skupiasz się na sterownika, usuń również te od płyty głównej, wraz ze starami od dźwięku. Nie wiem czy już tego próbowałeś. Kolejna z czynności to przywracanie systemu, ale to już takie cięższe artylerie. Pamiętaj, że podczas przywracania, mogą nastąpić zmiany nieodwracalne, coś zostanie usunięte itp, bez Twojej wiedzy. Czytelny schemat postępowania: - http://www.milionporad.pl/porady/komputery_i_internet/602/Przywracanie_systemu_WINDOWS_7_do_poprzedniego_stanu 1
fuksja komentarz 4 czerwca 2013 Autor komentarz 4 czerwca 2013 Czy po blue screenie, nie został przypadkiem zresetowany Bios ? Trzeba było by znać kod błędu, ale pewnie nie zwróciłeś na to uwagi. Istnieje możliwość wył. karty dźwiękowej przez Bios, jednak nie zdarza się to od tak, choć blue screen jest w stanie coś takiego zrobić. Dlatego jeżeli jesteś na tyle zdesperowany, możesz przejrzeć ustawienia w Biosie. Niestety, gdzie dokładnie tego szukać, ciężko powiedzieć. Można powiedzieć że każdy Bios inny. Ważne byś szukał fraz związanych z kartą dźwiękową, a przy niej opcja wł. lub wył. (enable/disable) Jeżeli już skupiasz się na sterownika, usuń również te od płyty głównej, wraz ze starami od dźwięku. Nie wiem czy już tego próbowałeś. Kolejna z czynności to przywracanie systemu, ale to już takie cięższe artylerie. Pamiętaj, że podczas przywracania, mogą nastąpić zmiany nieodwracalne, coś zostanie usunięte itp, bez Twojej wiedzy. Czytelny schemat postępowania: - http://www.milionporad.pl/porady/komputery_i_internet/602/Przywracanie_systemu_WINDOWS_7_do_poprzedniego_stanu Dzięki za odpowiedź. Szczerze mówiąc, nie mam zbyt dużego doświadczenia w "grzebaniu" w biosie i raczej boję się go ruszać, zwłaszcza będąc za granicą, ale przywracanie systemu zostawiam sobie jako ostateczność. Nie bardzo rozumiem co płyta główna ma wspólnego z moim problemem. Mógłbyś trochę wyjaśnić? Myślałam, że to raczej nic poważnego, zwłaszcza, że problem wystąpił ot tak, bez wprowadzania żadnych zmian w komputerze. Ok, nie wiem jak to się stało ale głos wrócił! Od czasu do czasu sprawdzałam czy jest klikając na suwak głośności i właśnie odruchowo zrobiłam to ponownie i pyk! dźwięk jest! Nie wiem co ostatecznie było przyczyną (może ten nieszczęsny IE10) i czy problem nie powróci, ale dziękuję wszystkim za pomoc! :music:
Skrash komentarz 4 czerwca 2013 komentarz 4 czerwca 2013 Płyta główna, a raczej jej chip przekazuje dane które mają być odtworzone przez karty dźwiękowej. Tak pokrótce mówiąc... Ale jeżeli (jak na razie) działa, to lepiej nic nie dotykać :) 1
fuksja komentarz 6 czerwca 2013 Autor komentarz 6 czerwca 2013 (edytowane) Hej, chłopaki pomóżcie! Głośniki działają ale mikrofon już nie, właśnie się zorientowałam. :( Tak to wygląda. Bez względu na to który ustawię jako domyślny żaden nie działa.
Zayfi komentarz 6 czerwca 2013 komentarz 6 czerwca 2013 A instalowałaś sterowniki do audio? popraw link do obrazka 1
fuksja komentarz 6 czerwca 2013 Autor komentarz 6 czerwca 2013 Nic nie instalowałam i nie zmieniałam w ustawieniach od czasu gdy ostatnim razem odzyskałam głos. Jedynie antywirusem przeskanowałam. Czyli ostatnią rzeczą jaką zrobiłam było odinstalowanie IE10.
Zayfi komentarz 6 czerwca 2013 komentarz 6 czerwca 2013 zanim podejmiemy decyzję o instalacji sterowników zrób tak start > polecenie uruchom > cmd w oknie konsoli wklej komende sfc /scannow proces weryfikacji plików trochę potrwa, podaj jaki był końcowy komunikat 1
Zayfi komentarz 7 czerwca 2013 komentarz 7 czerwca 2013 start > uruchom > cmd w oknie konsoli wklej komendę findstr /c:"[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt Pojawi się raport co zostało naprawione > załącz go do posta 1
fuksja komentarz 7 czerwca 2013 Autor komentarz 7 czerwca 2013 (edytowane) Wychodzi komunikat: "FINDSTR: Nie można otworzyć C:\Windows\logs\cbs\CBS.log" i otwiera się puste okno Notatnika.
Zayfi komentarz 7 czerwca 2013 komentarz 7 czerwca 2013 czy wykonałś uruchomienie konsoli jako adminidtrator?? Co tam siedzi za program antywirusowy? 1
fuksja komentarz 7 czerwca 2013 Autor komentarz 7 czerwca 2013 Racja, zapomniałam uruchomić jako administrator... Oto co wyskoczyło w Notatniku: 2013-06-06 23:13:50, Info CSI 00000009 [SR] Verifying 100 (0x0000000000000064) components 2013-06-06 23:13:50, Info CSI 0000000a [SR] Beginning Verify and Repair transaction 2013-06-06 23:13:53, Info CSI 0000000c [SR] Verify complete ... powyższe powtarza się dość długo ... 2013-06-06 23:17:25, Info CSI 0000008d [SR] Verifying 100 (0x0000000000000064) components 2013-06-06 23:17:25, Info CSI 0000008e [SR] Beginning Verify and Repair transaction 2013-06-06 23:17:43, Info CSI 000000af [SR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:28{14}]"\??\C:\Windows"\[l:24{12}]"explorer.exe" from store 2013-06-06 23:17:46, Info CSI 000000b3 [SR] Verify complete ... znów ten ciąg, co na początku ... 2013-06-06 23:46:20, Info CSI 000002f9 [SR] Verify complete 2013-06-06 23:46:21, Info CSI 000002fa [SR] Verifying 65 (0x0000000000000041) components 2013-06-06 23:46:21, Info CSI 000002fb [SR] Beginning Verify and Repair transaction 2013-06-06 23:46:31, Info CSI 000002fd [SR] Verify complete 2013-06-06 23:46:31, Info CSI 000002fe [SR] Repairing 1 components 2013-06-06 23:46:31, Info CSI 000002ff [SR] Beginning Verify and Repair transaction 2013-06-06 23:46:32, Info CSI 00000301 [SR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:28{14}]"\??\C:\Windows"\[l:24{12}]"explorer.exe" from store 2013-06-06 23:46:32, Info CSI 00000303 [SR] Repair complete 2013-06-06 23:46:32, Info CSI 00000304 [SR] Committing transaction 2013-06-06 23:46:32, Info CSI 00000308 [SR] Unable to complete Verify and Repair transaction because some of the files that need to be repaired are in use. A reboot is required to complete this operation. 2013-06-06 23:46:32, Info CSI 00000309 [SR] Repairing 1 components 2013-06-06 23:46:32, Info CSI 0000030a [SR] Beginning Verify and Repair transaction 2013-06-06 23:46:33, Info CSI 0000030c [SR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:28{14}]"\??\C:\Windows"\[l:24{12}]"explorer.exe" from store 2013-06-06 23:46:33, Info CSI 0000030e [SR] Repair complete
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.