x-kom hosting

Podkręcanie 4790k

QOU
utworzono
utworzono

Witam
Mam taki oto problem? W sumie nie wiem jak to nazwać. Po podkręceniu 4790k na 4.6ghz przy 1.20v procesor nie trzyma tego taktowania. W biosie chyba jest jakaś opcja z tego co pamiętam tam trzeba przełączyć na każdy rdzeń czy coś takiego (tak jestem laikiem jeśli chodzi o co) Mam ustawione zużycie energio na zrównoważone to może dla tego taktowanie spada. Bo napięcie stoi w miejscu. Poniżej zdj. Płyta to ga-h97m-d3h

5a2ff16b7d393_Beztytuu.thumb.png.6be6570fd0053164f7266b6c876a55b4.png

szynszyl1337
komentarz
komentarz (edytowane)

Prawdopodobnie nie wyłączyłeś czegoś co się zwie intel speed step technologies lub podobnie.

Co do OC możesz pytać użytkownika 539 - posiada ten CPU i w dodatku płytę Gigabyte

Edytowane przez szynszyl1337
QOU
komentarz
komentarz

Mógłbym tu dac zdjęcie mojego biosu i byście powiedzieli co miałbym wyłączyć 

Więc tak , znalazłem taki wpis na wiki (https://pl.wikipedia.org/wiki/SpeedStep) : SpeedStep, Enhanced Intel SpeedStep Technology (EIST, EISST) - technologia firmy Intel pozwalająca na dynamiczną zmianę wartości mnożnika i napięcia pracy niektórych procesorów tej firmy.
Najważniejsze jest to EIST które znajduje się na mojej w płycie w biosie. Rozumiem że musiałbym ustawić opcję na Disabled ?

20171212_164831.thumb.jpg.9c1a6c0d7a20a75a6dcb115867affbc8.jpg

 

szynszyl1337
komentarz
komentarz

Tak - musisz to wyłączyć

Tu masz też przykładowy poradnik jak robić OC na Haswell referesh:

 

539
komentarz
komentarz

Nie wiem tylko po co chcesz to robić, co ci przeszkadza ,ze jak proc się "nudzi" to zrzuca zegar???

Czy zrobione OC 4.6 GHz na 1.2V Vid jest stabilne/?? testowane???

Oj coś mi się widzi jeśli jest to stabilne OC ,ze kolejna sztuka made in Taiwan, te słyna z fajnego OC na niskich napieciach.

 

 

QOU
komentarz
komentarz

Czyli w niczym to EIST nie przeszkadza i może być na auto?