x-kom hosting

[Problem] Notoryczne Blue Screeny

JednorazoweKonto
utworzono
utworzono

Witam!
Od kilku tygodni mam problem z dość specyficznymi Blue Screenami na moim laptopie. Miewam je coraz częściej - jeszcze kilka tygodni wcześniej występowały one tylko raz na tydzień, teraz kilka razy na dzień.
 
Pojawiały się one zazwyczaj podczas gry w grę League of Legends, jednak nie jest to bezpośrednią przyczyną problemu - poza grą problem również występuje.
 
Specyficzne Blue Screeny - chodzi dokładnie o to, że występują one pod bardzo różnymi postaciami. Jedne wyglądają jak typowe BSy (biały tekst, niebieskie tło), inne jednak powodują, iż ekran staje się cały czarny oraz nie pojawia się żaden tekst.
Reakcja systemu na to zajście jest również różna - gdy włączę komputer ponownie, moim oczom ukazuje się komunikat "system odzyskał sprawność po nieoczekiwanym zamknięciu" (coś tego typu). W opisie oczywiście widnieje "Opis zdarzenia: Blue Screen".
Warto zaznaczyć, iż okno te nie pojawia się zawsze (na przykład teraz, piszę ten temat po pojawieniu się BS 20 minut temu).
 
Specyfikacja sprzętu:

[spoiler]Model: eMachines E730G
Procesor: Intel Core i5-430M
Karta graf.: ATI Mobility Radeon HD 5470
[/spoiler]

 

Jeszcze jedno: Jestem pewien, że będziecie mnie prosić o pliki typu dump, testy pamięci i rzeczy tym podobne, jednak jestem zielony w tych sprawach, więc prosiłbym o skrótową pomoc w utworzeniu takich plików / analiz. 

 

Z góry bardzo dziękuje za pomoc!

Pozdrawiam!

Youki
komentarz
komentarz

Spakuj pliki z folderu Minidump C:\\Windows\Minidump i wrzuć na jakiś upload. ;)

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz (edytowane)

Witam, dziękuje za odzew! :)

 

Jejku, mam tu aż 15 plików... Spakowałem jeden z nich do załącznika.

 

Pozdrawiam!

 

#EDIT: "Nie masz uprawnień do wysyłania tego typu plików"...

Edytowane przez JednorazoweKonto
raazor90
komentarz
komentarz

Wrzuć je np tutaj http://sendfile.pl/

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz

Oto  link do pliku:

 

[spoiler]http://sendfile.pl/pokaz/199523---gyas.html[/spoiler]

Pozdrawiam!

Youki
komentarz
komentarz

Instalowałeś/aktualizowałeś/dodawałeś sprzęt ostatnio ?

 

Pokaż screena z zakładki Health z programu HD TUne.

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz (edytowane)

Oto screen z zakładki Error Scan.

nXMwTWQ.png

 

Zakładka Health jest pusta. Nie zawiera żadnych danych.

 

Widzę, że parę bloków jest czerwonych. Czy to jest powodem BSODów? 

Edytowane przez JednorazoweKonto
Youki
komentarz
komentarz

Widzę, że parę bloków jest czerwonych. Czy to jest powodem BSODów? 

 Jeśli już robisz Error Scan to pełne, nie szybkie. :)

Jak pusto to użyj programy CrystalDiskInfo.

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz

pEDeyIB.png

Troszkę ucięło. Na remapowanie oczekuje 5 sektorów nestablinych.

Youki
komentarz
komentarz

Widze, zrób jeszcze pełne skanowanie w Error Scan i pokaż screena.

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz (edytowane)

Się robi. Za godzinę lub dwie dostarczę screena.

Pozdrawiam!


Wynik full testu jest dokładnie taki sam, jak w poprzednik screenie (tak, odznaczyłem opcję Quick scan).


@Refresh

Edytowane przez JednorazoweKonto
Youki
komentarz
komentarz

Z dyskiem nie jest najlepiej, ale zakładając, że system masz na początku postawiony to nie powinien on bardzo wpływać na działanie.

 

Ile masz miejsca na dysku wolnego ?

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz

53,8 GB wolnego.

Youki
komentarz
komentarz

Możliwe, że bad'y są w miejscu, gdzie LoL jest zainstalowany, stąd też owe błędy.

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz

A więc co mam uczynić w tym kierunku, aby zniwelować problem?

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz

# Refresh

Youki
komentarz
komentarz

Dobrze by było spróbować wydzielić obszary bad sectorów.

 

Tak w ogóle masz możliwość sprawdzić na innym dysku, czy problemów nie ma ?

raazor90
komentarz
komentarz

Taka mała podpowiedź, a nóż widelec się uda  :) Spróbuj wyłączyć na jakiś czas Microsoft Windows Defender 

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz

Program Windows Defender jest cały czas wyłączony. :)

Pozdrawiam!

Youki
komentarz
komentarz

Tak w ogóle masz możliwość sprawdzić na innym dysku, czy problemów nie ma ?

 

To problem jest, czy go nie ma ? 

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz (edytowane)

Przepraszam Youki - jakoś umknął mi Twój post i nie odpowiedziałem na niego :(

Co do sprawy, to niestety nie mam możliwości sprawdzenia tego. Mam jednak przeczucia, że problemu nie powoduje przegrzanie się komputera - Na 4 rundy w grze, BSOD wystąpił w trzech:

1#: Tuż po rozpoczęciu gry, po włączenia komputera  - ponowny Blue Screen,

2#: Również po rozpoczęciu gry, jednak po ponownym włączeniu komputera problem nie wystąpił,

3#: W trzeciej grze nie ukazał się ani jeden Blue Screen,

4#: W połowie gry. Po kolejnym uruchomieniu nie zastałem problemu.

Łącznie napotkałem 4 BSODy występujące w losowy sposób. Wszystkie te testy wykonywałem w krótkim odstępie czasu, więc jeśli chodziłoby o temperaturę, w trzeciej grze również zastałbym błąd. 

Pomimo tego, stan pasty, radiatora oraz innych części zostanie sprawdzony, włącznie z czyszczeniem wewnętrznym komputera.

 

Pozdrawiam!


Jeszcze jedno pytanie... Czy hibernowanie / usypianie komputera zamiast zamykania go całkowicie może być przyczyną problemu?

Edytowane przez JednorazoweKonto
Stefankar1000
komentarz
komentarz

Ja miałem tak samo :/. Pomogła wymiana płyty głównej. Spróbuj odpalić kompa i zostawić go. Napisz potem ile mniej więcej wytrymał(rób pomiar stoperem).

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7041D przy użyciu Tapatalka

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz

Aktualnie nie mam warunków do wykonania testów, zabiorę się za nie później, dziękuje za odzew :)

Pozdrawiam!


Po teście: Komputer w  stanie braku pracy działa jak najbardziej bez zarzutów.

Youki
komentarz
komentarz

Pomimo tego, stan pasty

Każda aplikacja pasty jest jednorazowa, jak ściągniesz radiator by zobaczyć ile jest pasty, to musisz nałożyć nową.

JednorazoweKonto
komentarz
komentarz (edytowane)

A więc oczywiście ją wymienię. Właśnie "przedmuchałem" komputer od środka, zobaczę co się będzie dalej działo. 


Tym razem, wystąpił typowy Blue Screen z widocznym powodem: "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Pojawił się w środku pierwszej rundy LoLa.

 

Przytaczam również poprzednie pytanie: 

 

 

Jeszcze jedno pytanie... Czy hibernowanie / usypianie komputera zamiast zamykania go całkowicie może być przyczyną problemu?

Pozdrawiam!

Edytowane przez JednorazoweKonto

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.