JednorazoweKonto utworzono 11 stycznia 2015 utworzono 11 stycznia 2015 Witam! Od kilku tygodni mam problem z dość specyficznymi Blue Screenami na moim laptopie. Miewam je coraz częściej - jeszcze kilka tygodni wcześniej występowały one tylko raz na tydzień, teraz kilka razy na dzień. Pojawiały się one zazwyczaj podczas gry w grę League of Legends, jednak nie jest to bezpośrednią przyczyną problemu - poza grą problem również występuje. Specyficzne Blue Screeny - chodzi dokładnie o to, że występują one pod bardzo różnymi postaciami. Jedne wyglądają jak typowe BSy (biały tekst, niebieskie tło), inne jednak powodują, iż ekran staje się cały czarny oraz nie pojawia się żaden tekst. Reakcja systemu na to zajście jest również różna - gdy włączę komputer ponownie, moim oczom ukazuje się komunikat "system odzyskał sprawność po nieoczekiwanym zamknięciu" (coś tego typu). W opisie oczywiście widnieje "Opis zdarzenia: Blue Screen". Warto zaznaczyć, iż okno te nie pojawia się zawsze (na przykład teraz, piszę ten temat po pojawieniu się BS 20 minut temu). Specyfikacja sprzętu: [spoiler]Model: eMachines E730G Procesor: Intel Core i5-430M Karta graf.: ATI Mobility Radeon HD 5470 [/spoiler] Jeszcze jedno: Jestem pewien, że będziecie mnie prosić o pliki typu dump, testy pamięci i rzeczy tym podobne, jednak jestem zielony w tych sprawach, więc prosiłbym o skrótową pomoc w utworzeniu takich plików / analiz. Z góry bardzo dziękuje za pomoc! Pozdrawiam!
Youki komentarz 11 stycznia 2015 komentarz 11 stycznia 2015 Spakuj pliki z folderu Minidump C:\\Windows\Minidump i wrzuć na jakiś upload. ;)
JednorazoweKonto komentarz 11 stycznia 2015 Autor komentarz 11 stycznia 2015 (edytowane) Witam, dziękuje za odzew! :) Jejku, mam tu aż 15 plików... Spakowałem jeden z nich do załącznika. Pozdrawiam! #EDIT: "Nie masz uprawnień do wysyłania tego typu plików"... Edytowane 11 stycznia 2015 przez JednorazoweKonto
JednorazoweKonto komentarz 12 stycznia 2015 Autor komentarz 12 stycznia 2015 Oto link do pliku: [spoiler]http://sendfile.pl/pokaz/199523---gyas.html[/spoiler] Pozdrawiam!
Youki komentarz 12 stycznia 2015 komentarz 12 stycznia 2015 Instalowałeś/aktualizowałeś/dodawałeś sprzęt ostatnio ? Pokaż screena z zakładki Health z programu HD TUne.
JednorazoweKonto komentarz 13 stycznia 2015 Autor komentarz 13 stycznia 2015 (edytowane) Oto screen z zakładki Error Scan. Zakładka Health jest pusta. Nie zawiera żadnych danych. Widzę, że parę bloków jest czerwonych. Czy to jest powodem BSODów? Edytowane 13 stycznia 2015 przez JednorazoweKonto
Youki komentarz 13 stycznia 2015 komentarz 13 stycznia 2015 Widzę, że parę bloków jest czerwonych. Czy to jest powodem BSODów? Jeśli już robisz Error Scan to pełne, nie szybkie. :) Jak pusto to użyj programy CrystalDiskInfo.
JednorazoweKonto komentarz 13 stycznia 2015 Autor komentarz 13 stycznia 2015 Troszkę ucięło. Na remapowanie oczekuje 5 sektorów nestablinych.
Youki komentarz 13 stycznia 2015 komentarz 13 stycznia 2015 Widze, zrób jeszcze pełne skanowanie w Error Scan i pokaż screena.
JednorazoweKonto komentarz 14 stycznia 2015 Autor komentarz 14 stycznia 2015 (edytowane) Się robi. Za godzinę lub dwie dostarczę screena. Pozdrawiam! Wynik full testu jest dokładnie taki sam, jak w poprzednik screenie (tak, odznaczyłem opcję Quick scan). @Refresh Edytowane 13 stycznia 2015 przez JednorazoweKonto
Youki komentarz 14 stycznia 2015 komentarz 14 stycznia 2015 Z dyskiem nie jest najlepiej, ale zakładając, że system masz na początku postawiony to nie powinien on bardzo wpływać na działanie. Ile masz miejsca na dysku wolnego ?
Youki komentarz 14 stycznia 2015 komentarz 14 stycznia 2015 Możliwe, że bad'y są w miejscu, gdzie LoL jest zainstalowany, stąd też owe błędy.
JednorazoweKonto komentarz 14 stycznia 2015 Autor komentarz 14 stycznia 2015 A więc co mam uczynić w tym kierunku, aby zniwelować problem?
Youki komentarz 17 stycznia 2015 komentarz 17 stycznia 2015 Dobrze by było spróbować wydzielić obszary bad sectorów. Tak w ogóle masz możliwość sprawdzić na innym dysku, czy problemów nie ma ?
raazor90 komentarz 20 stycznia 2015 komentarz 20 stycznia 2015 Taka mała podpowiedź, a nóż widelec się uda :) Spróbuj wyłączyć na jakiś czas Microsoft Windows Defender
JednorazoweKonto komentarz 21 stycznia 2015 Autor komentarz 21 stycznia 2015 Program Windows Defender jest cały czas wyłączony. :) Pozdrawiam!
Youki komentarz 21 stycznia 2015 komentarz 21 stycznia 2015 Tak w ogóle masz możliwość sprawdzić na innym dysku, czy problemów nie ma ? To problem jest, czy go nie ma ?
JednorazoweKonto komentarz 22 stycznia 2015 Autor komentarz 22 stycznia 2015 (edytowane) Przepraszam Youki - jakoś umknął mi Twój post i nie odpowiedziałem na niego :( Co do sprawy, to niestety nie mam możliwości sprawdzenia tego. Mam jednak przeczucia, że problemu nie powoduje przegrzanie się komputera - Na 4 rundy w grze, BSOD wystąpił w trzech: 1#: Tuż po rozpoczęciu gry, po włączenia komputera - ponowny Blue Screen, 2#: Również po rozpoczęciu gry, jednak po ponownym włączeniu komputera problem nie wystąpił, 3#: W trzeciej grze nie ukazał się ani jeden Blue Screen, 4#: W połowie gry. Po kolejnym uruchomieniu nie zastałem problemu. Łącznie napotkałem 4 BSODy występujące w losowy sposób. Wszystkie te testy wykonywałem w krótkim odstępie czasu, więc jeśli chodziłoby o temperaturę, w trzeciej grze również zastałbym błąd. Pomimo tego, stan pasty, radiatora oraz innych części zostanie sprawdzony, włącznie z czyszczeniem wewnętrznym komputera. Pozdrawiam! Jeszcze jedno pytanie... Czy hibernowanie / usypianie komputera zamiast zamykania go całkowicie może być przyczyną problemu? Edytowane 22 stycznia 2015 przez JednorazoweKonto
Stefankar1000 komentarz 22 stycznia 2015 komentarz 22 stycznia 2015 Ja miałem tak samo :/. Pomogła wymiana płyty głównej. Spróbuj odpalić kompa i zostawić go. Napisz potem ile mniej więcej wytrymał(rób pomiar stoperem). Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7041D przy użyciu Tapatalka
JednorazoweKonto komentarz 22 stycznia 2015 Autor komentarz 22 stycznia 2015 Aktualnie nie mam warunków do wykonania testów, zabiorę się za nie później, dziękuje za odzew :) Pozdrawiam! Po teście: Komputer w stanie braku pracy działa jak najbardziej bez zarzutów.
Youki komentarz 22 stycznia 2015 komentarz 22 stycznia 2015 Pomimo tego, stan pasty Każda aplikacja pasty jest jednorazowa, jak ściągniesz radiator by zobaczyć ile jest pasty, to musisz nałożyć nową.
JednorazoweKonto komentarz 24 stycznia 2015 Autor komentarz 24 stycznia 2015 (edytowane) A więc oczywiście ją wymienię. Właśnie "przedmuchałem" komputer od środka, zobaczę co się będzie dalej działo. Tym razem, wystąpił typowy Blue Screen z widocznym powodem: "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Pojawił się w środku pierwszej rundy LoLa. Przytaczam również poprzednie pytanie: Jeszcze jedno pytanie... Czy hibernowanie / usypianie komputera zamiast zamykania go całkowicie może być przyczyną problemu? Pozdrawiam! Edytowane 24 stycznia 2015 przez JednorazoweKonto
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.