x-kom hosting

Serial_Ch0 Master : No device

Warsaw Hooligan
utworzono
utworzono

Witam, napotkałem ostatnio problem przy włączaniu komputera. Chodzi mianowicie o to ,iż po odpaleniu przycisku wszystko sie wgrywa i przed samym ładowaniem się systemu wywala mi komunikat :

Scan devices : w toku

Serial_Cho Master : No device

Serial_Ch1 Master : No device

po chwili pojawia się biały pasek na czarnym tle i sie wczytuje gdy to już zrobi odpala się ekran winda z tymi chodzącymi kwadracikami (tak jak powinno być) no i odpala sie ju dalej wszystko ok.

Jak to usunąć ? to strasznie opóźnia czas włączania się komputera.

I co to za biały pasek ?

pozdrawiam

Przemek
komentarz
komentarz

Warsaw Hooligan, nie masz czasami dysku SATA ?

Warsaw Hooligan
komentarz
komentarz

hmmm jestem kompletnym laikiem w tych sprawach ale jeżeli chodzi Ci o to jak jest podłączony dysk to nie przez ten kabel, aczkolwiek został on dostarczony do zestawu razem z komputerem ....

Przemek
komentarz
komentarz

czyli musisz ustawic w Biosie ze na tych dwoch kanalach nic nie ma...

Warsaw Hooligan
komentarz
komentarz

hmm no tak .... dzięki wielkie pozdro

[ Dodano: 2007-04-28, 15:56 ]

hmm no dobra to pierwsze zniknęło (wyłączyłem) a co z tym białym paskiem ?

  • 8 lat później...
dieludolfs
komentarz
komentarz (edytowane)

Witam serdecznie. Pozwolę sobie odkopać wątek sprzed 9-ciu lat, gdyż mam dokładnie taki sam problem ze swoim 10-cio letnim staruszkiem.
Komputer przez ostatnie 3-4 lata nie był użytkowany przeze mnie, jednak kilka dni temu wrócił on z powrotem w moje ręce i chcę go przywrócić do dawnej świetności. 

Pierwsza rzecz jaka mi się rzuciła w oczy na pierwszym ekranie startowym to błąd: "Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed".

28sq0b5.jpg


Szczerze mówiąc nie przeszkadza mi to w niczym, bo komputer mimo tego komunikatu uruchamia się normalnie, jednak kiedyś tego nie było. Próbowałem podłączać pod to złącze inny dysk twardy, jednak komunikat nadal występował.