x-kom hosting

internet wiesza win98se

qqrq
utworzono
utworzono

mam stary komp z win98, wszystko chodzilo w nim ok do wczoraj, wczoraj przy probie polaczenia sie z netem nastepuje twardy zwis i nic nie da sie zrobic, zawiesza sie system,myszka i klawiatura. Mam neostrade. Zawieszka wystepuje tylko przy probie polaczenie sie z netem. Odinstalowalem modem (ZXDSL 852) i zainstalowalem drugi (Thompson330) ale tez dokladnie to samo - klik przy połączeniu z netem i natychmistowy zwis. Co moge jeszcze zrobic przed ostatecznym formatem i zalozeniem nowego systemu?

  • 2 tygodnie później...

dudeck
komentarz
komentarz

Daj logi z hijackthis i combofixa do działu bezpieczeństwo http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=67898 (tu masz jak to zrobić).

  • 3 tygodnie później...
Toto
komentarz
komentarz

witam,

Chciałbym odświeżyć temat. Wydaje mi sie ze mam podobny problem.

Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu - jak mi sie wydaje - nietypowego problemu z neostrada. Otóż komputer pracuje na systemie Win98SE (wiem, wiem dla wielu to pewnie prehistoria) który do tej pory doskonale sie sprawdzał jako system do "przeglądania" internetu. Niestety dwa dni temu bez żadnej przyczyny, żadnych komunikatów podczas normalnej pracy doszło do zerwania połączenia z neo. Myślę sobie ok, zdarza sie. Po ponownej próbie połączenia komputer po prostu sie zawiesił, pomógł jedynie "twardy" reset. Dodam, ze połączenia mam skonfigurowane bezpośrednio via windowsowy dial up, nie używam oprogramowania Tepsy.

Sprobowałem wiec przeinstalować sterowniki. Najpierw od modemu, następnie od kontrolera usb i nic. Przy każdej próbie połączenia zwiecha (inne urządzenia podłączane do portów USB działają normalnie), bez żadnego komunikatu - klikam "połącz" i od razu następuje zawieszenie kompa. Próbowałem również podłączyć inny modem (identyczny jak mój speedtouch 330) na 100% sprawny i również to samo. System wykrywa nowy modem, diody sie pala na zielono, próba połączenia i zwiecha. Co robić? Najdziwniejsze, ze cala sytuacja nastąpiła nagle, nic nie było instalowane, system przeskanowany oprogramowaniem antyirusowam, antyspaywerowym etc. Prosze o jakieś sugestie. Z góry dzięki.

pozdrawiam,

Piotr

koch
komentarz
komentarz

Mam dokładnie to samo. Reinstalacja systemu też nic nie dała. Na infolinii TPSA nic nie wiedzą. Sprawdzałem wszystko od systemu, przez kilka modemów itp. W końcu pojechałem do serwisu, a gość mi mówi, że walczy z tym samym problemem na dwóch komputerach.

Moim zdaniem to wina Microsoftu. Nasze Windowsy musiały chwycić jakąś aktualizację, która zarżnęła neostradę.

Oczywiście na XP neostrada działa.

Toto
komentarz
komentarz
Moim zdaniem to wina Microsoftu. Nasze Windowsy musiały chwycić jakąś aktualizację, która zarżnęła neostradę.

Oczywiście na XP neostrada działa.

Kurcze, aktualizacje windowsa wykluczam... tym bardziej, ze MS już nie supportuje Win98. Poza tym zaraz po tym jak system zaczął sie wieszać przy próbie połączenia przywróciłem cały rejestr systemu z poprzedniego dnia (kiedy wszystko śmigało) właśnie żeby wykluczeń jakieś aktualizacje czy inne syf który mógł sie zainstalować poza moja wiedza. No cóż chyba pozostaje kupno jakiegoś "ruteromodemu". Ale żeby reinstalacja systemu nic nie dala? U sąsiada na win98se wszystko działa poprawnie (ten sam modem). Dziwne.

kopio
komentarz
komentarz

Witam!

Dokładam kolejne 2 komputery z takimi objawami. Przy pierwszym spędziłem 2h (nakładka, podmiana modemu, inny kontroler USB, od i za instalowanie dial-up). Przy drugim już się nie męcze. Infolinia neostrady czy pomoce techniczne antywirusów (np. nod32) o niczym nie wie. Jedyne rozwiąznie : internet podłączony przez router wtedy działa. Czy ktoś ma inne pomysły ?

Toto
komentarz
komentarz

Najdziwniejsze, ze u wszystkich z win98se ten problem wystąpił w podobnym czasie... no ale z drugiej strony tak jak pisałem wcześniej "znam" komputery z win98se na których wszystko śmiga. Btw. dzisiaj próbowałem na 3. modemie via usb i to samo. Na moje niefachowe oko to coś po stronie Tepsy. Co sadzicie?

kopio
komentarz
komentarz

sprawa się wyjaśniła: tepsa zmieniła parametry pracy neostrady u części klientów. Ustawnienie opci PPPoE LLC rozwiązało moje problemy. Szkoda że pion techniczny tak późno informuje 0800 ... o zmianach.

Toto
komentarz
komentarz
Ustawnienie opci PPPoE LLC rozwiązało moje problemy. Szkoda że pion techniczny tak późno informuje 0800 ... o zmianach.

Kopio brachu, spadłeś mi z nieba z ta informacja. Mógłbyś napisać coś więcej o zmianie tych ostawień... To coś po mojej "stronie" czy mam dzwonić do tepsy? Kurcze, czułem w kościach, ze to coś nie tak po stronie telekomunikacji. Dzięki za info.

A to win98 obsługuje w ogóle protokół PPPoE (chyba nie natywnie)? I jak to sie ma do użytkowania modemu ADSL via usb? Jakos nie widzę u siebie tych opcji :(

kopio
komentarz
komentarz
Kopio brachu, spadłeś mi z nieba z ta informacja. Mógłbyś napisać coś więcej o zmianie tych ostawień... To coś po mojej "stronie" czy mam dzwonić do tepsy? Kurcze, czułem w kościach, ze to coś nie tak po stronie telekomunikacji. Dzięki za info.

A to win98 obsługuje w ogóle protokół PPPoE (chyba nie natywnie)? I jak to sie ma do użytkowania modemu ADSL via usb? Jakos nie widzę u siebie tych opcji :(

Musisz zmienić po swojej stronie (niestety) , odpalic z zasobnika menadżera dsl na nim chyba (nie pamiętam ew. 0800...) ALT+D i tam ustawić właściwy pramrametr . Jaki obowiązuje na tej linie dowiesz się na 0800.... Tylko nie można im wieżyć do końca bo miałem sytuacje że na sugerowaym przez tepse ustawieniu nie działało i koniec, wieć ustawiłem odwrotnie i OK.

Toto
komentarz
komentarz
Musisz zmienić po swojej stronie (niestety) , odpalic z zasobnika menadżera dsl na nim chyba (nie pamiętam ew. 0800...) ALT+D i tam ustawić właściwy pramrametr .

A można prosić bardziej łopatologicznie, bo już sie trochei gubię. Szczególnie odnośnie "menadżera dsl". I jeszcze mógłbyś podać parametr który Ty ustawiłeś. Dzięki.

Chodzi może o ten soft od modemu - SpeedTouch USB Diagnostic?... Kombinacja Alt-D nic nie daje. HELP!

kopio
komentarz
komentarz
A można prosić bardziej łopatologicznie, bo już sie trochei gubię. Szczególnie odnośnie "menadżera dsl". I jeszcze mógłbyś podać parametr który Ty ustawiłeś. Dzięki.

Chodzi może o ten soft od modemu - SpeedTouch USB Diagnostic?... Kombinacja Alt-D nic nie daje. HELP!

Menadżer dsl to dla mnie ikonka w zasobniku przy zegarze w zależności od modemu trójkąt, kwadraciki, monitorki. Po kliknieciu na tej ikonie (2x) pojawia sie okno tego programu i na tym aktywnym oknie należy kliknąc kombinacje klawiszy, za Alt-D nie dawałem głowy sprecyzuje to 0800... pzdr

Toto
komentarz
komentarz

Ufff... jestem po rozmowie z gościem z 0800. Z przykrością muszę jednak stwierdzić, ze ciężko z tymi konowałami dojść do jakiegoś konsensusu. Wyjaśniłem mu istotę mojego problemu najbardziej klarownie jak potrafiłem po czym poinformowałem (kiedy zaczął sie zarzekać ze u nich nic nie było zmieniane), ze dostałem info. jakoby - i tu cytat z kopia ;) - "tepsa zmieniła parametry pracy neostrady u części klientów". Po tej krótkiej wymianie zdań, gość postukał w klawiaturę, przyjął zgłoszenie, i powiedział ze oddzwonią jak coś ustala. Twierdził, ze on nie ma dostępu aby sprawdzić wszystkie parametry. Tak wiec u mnie sprawa jest dalej rozwojowa, jak dowiem sie czegos wiecej to napisze. Mile widziane również sugestie jak rozmawiać z ludźmi z tepsy aby bardziej ich nakierować na ten problem. pozdrawiam.

No i TEPSA przysłała mi "serwisanta". Kompletny dyletant (ku**a, sam nie jestem żadnym specjalista ale ten koleś nie miał pojęcia o czym do niego mowie). Skonfigurowałem mu dial-up (oczywiście był zdziwiony dlaczego nie używam tego ich softu do łączenia), pokazałem ze komputer sie wiesza. Dedalem, ze doszły mnie słuchy o zmianie pewnych parametrów łącz przez tpse u niektórych abonentów, a on stwierdził ze coś tam słyszał ale on sie na tym za bardzo nie zna i ze mam sobie zainstalować XP. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Czy router załatwi sprawę?

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.