x-kom hosting

Oprogramowanie za 68834,84zł czy coś innego?

Maciej_M
utworzono
utworzono

Witam!

Firma mojego ojca posiada duże braki technologiczne. Przede wszystkim dotyczy to oprogramowania. Obecnie firma nadal korzysta z programu pisanego pod zamówienie kilkanaście lat temu, działającego pod DOS'em. Oczywiście od tego czasu aplikacja była wiele razy rozszerzana, poprawiana i usprawniana. Niestety, ograniczenia technologiczne na jakie coraz częściej napotykają programy DOS'owe powodują, że wymiana software wydaje się być konieczna.

Firma świadcząca przedsiębiorstwu mojego ojca usługi informatyczne(będąca partnerem SAGE) zaproponowała pakiet SAGE Symfonia Premium. Zdążyłem już wyczytać, że to faktycznie lider w swojej kategorii. Pytanie moje jednak brzmi, czy programy te posiadają jakąkolwiek wartą uwagi konkurencję? Problemem są bowiem koszty przejścia na oprogramowanie SAGE Symfonia. Decydując się na ten pakiet jesteśmy zmuszeni zakupić „Finanse i Księgowość Premium” (1 pierwsze stanowisko + 3 stanowiska dodatkowe), „Handel Premium” (5 pierwszych stanowisk + 7 stanowisk dodatkowych). Razem (po uwzględnieniu rabatu 20% z tytułu przejścia z programu konkurencyjnego na oprogramowanie SAGE Symfonia Premium) daje to koszt 18522zł netto. Niestety, do tego trzeba dokupić server (to akurat bez względu na wybór oprogramowania) za ok. 2000zł, „20 user Pervasive SQL Server v.10” za 2100 USD (ok. 6000zł), „MS-Windows 2003 Server / 15CAL” za ok. 3400zł. Problemem są też drukarki, otóż podobno do tego oprogramowania potrzebne są drukarki OKI lub EPSON. Firma posiada natomiast wyłącznie drukarki Seikosha oraz Seiko Optimus. Zakup 15 drukarek OKI 3320 to koszt ok. 22500zł. Koszty wdrożenia to ok. 4000zł. Wszystkie ceny netto.

Łącznie daje to koszt rzędu 56422zł netto, 68834,84zł brutto. Pytanie ignoranta jest takie, czy warto ponieść tak duży koszt z tytułu przejścia na SAGE Symfonia? Jakie są inne wyjścia z tej sytuacji, jakie alternatywy?

Gość
komentarz
komentarz

A nowe komputery z Windowsem masz? Bo pracując pod DOS'em i na archaicznych drukarkach Seikosha i Seiko Optimus, to może i tego nie wymienialiście? Sprawa jest tego typu. Niestety jeżeli się nie inwestuje w oprogramowanie i działa na starym sprzęcie przez długi okres czasu, to koszty przejścia na nowy system/nowe oprogramowanie coraz bardziej się powiększają. W tym przypadku można lekko ograniczyć koszty związane ze sprzętem.

1. Nie jestem pewien na jakich bazach SQL działa Symfonia ale jeżeli działa na MySQL lub na FireBird, to serwer można postawić na Linuxie, który jest darmowy. Jeżeli zaś działa tylko ma MsSQL to można postawić serwer na XP Prof albo na SBS 2003. Potrzebna jest tylko obsługa dostępu do plików i MSDE, które aktualnie jest darmowe.

2. Drukarki można wymienić na jakieś polizingowe lub używane. Najlepiej na OKI - do wystawiania faktur wystarczą z 10" wałkiem. Wszelkie dane księgowe można drukować w Symfonii na drukarkach laserowych więc samą liczbę drukarek w firmie można znacząco zmniejszyć - drukarki sieciowe - oczywiście tam, gdzie jest to możliwe.

3. Co do konkurencji hmm..... myślę, że istnieje ale ceny oprogramowania i wdrożenia będą podobne i tutaj raczej nie można liczyć na zmniejszenie kosztów.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.