x-kom hosting

podkręcenie karty graficznej gaianward 4870 golden sample

m1siu
utworzono
utworzono

Witam mam takie pytanie, czy bezpieczne jest podkręcenie karty w ati overdrive z GPU clock 750 na 790 i memory clocka z 950 na 1050, jeżeli temperatura nie przekracza 40 stopni? (jestem amatorem jeżeli chodzi o te sprawy)

FrogsterPL
komentarz
komentarz

Rdzenia raczej tak, w sprawie pamięci mam wątpliwości - w przypadku pamięci GDDR5 taktowanie efektywne to rzeczywiste x4, tak więc zamiast 3,8 GHz miałbyś już 4,2 GHz... 400 MHz to nie przelewki. Osiągnięcie takiego taktowania na pamięciach pewne nie jest, aczkolwiek możliwe. Spróbować można, ale zachowując ostrożność - na pewno nie należy od razu przestawić z 950 na 1050 MHz...

m1siu
komentarz
komentarz

więc jak sprawdzić jaką granicę mogę bezpiecznie osiągnąć, mógłbyś mi coś doradzić?

FrogsterPL
komentarz
komentarz

Bodajże program ATI Tool (chociaż mogę mylić z ATI Tray Tools, mam problem z ich rozróżnieniem xD) pozwala sprawdzić maksymalne taktowanie (po jego osiągnięciu komp się zawiesza, po resecie i uruchomieniu systemu operacyjnego program ten pokazuje, jakie było taktowanie - obniżamy wtedy po 10-20 MHz na rdzeniu i pamięciach i będą to prawdopodobnie ustawienia stabilne).

Poczekaj proszę, aż ktoś potwierdzi nazwę programu, żebyś nie ściągał tego, co nie trzeba ;)

m1siu
komentarz
komentarz

Ok, dzięki wielkie.

Duban
komentarz
komentarz

Nawet jeśli w ATI Overdrive ustawi za dużo to po prostu testu nie przejdzie i nic się nie stanie. Bynajmniej na HD4850 tak jest ;) Moge se ustawić odrazu wszystko na max i nie przechodzi testu i nie da rady Overdrive zaakceptować bez potwierdzenia stabliności ;)

m1siu
komentarz
komentarz

rzeczywiście odpala się test- wszystko chodzi stabilnie, jeszcze jedno pytanko :P jaka temperatura jest już zagrożeniem dla karty?

olszak
komentarz
komentarz