x-kom hosting

Jak zwiększyć wydajnośc obrótów wentylatora

mello
utworzono
utworzono

Witam!

Posiadam kartę radeon 4870x2, jak wiadomo się grzeje dlatego chciałem zwiększyć wydajność wiatraka, lecz nie wiem jak to zrobić. Wiem że programem RivaTuner da się to zrobić lecz ja tego nie potrafię. Proszę o pomoc

BURY ZENEK
komentarz
komentarz

Film jak to zrobić. Na tej samej zasadzie tylko model wybierz ten co masz ty.

mello
komentarz
komentarz

Ok thx !

Z ~80 C temp spadła mi do ~65 C (na 60% wydajności)

Ps. Nie znam się za bardzo na kartach dlatego chciałbym się zapytać czy 65C na 4870x2 to dużo?

Czy jest jakiś tester grafiki co testuje kartę w wysokiej aktywności?

heex307
komentarz
komentarz

W AtiTool masz taki tester. 65*C jak na idle to dość dużo, ale nie jest to niebezpieczna temp. dla grafiki, zobacz jaka jest w stresie.

mello
komentarz
komentarz

a jak to zobaczyc?

heex307
komentarz
komentarz

Włączasz np. RivaTuner, tam wchodzisz w Hardware Monitoring i do takiego wykresu zapisuje ci się temperatura <<>>

heex307
komentarz
komentarz

Tak, właśnie to zostawiasz włączone na czas testów i potem zobaczysz jaka była najwyższa temperatura.

mello
komentarz
komentarz

A może być np. 3DMark06?

Mbroziak
komentarz
komentarz

Może być ale 3D Markiem za długo nie potestujesz.

mello
komentarz
komentarz

dlaczego ?

coś się stanie?

A jaki byłby dobry do sprawdzenia?

heex307
komentarz
komentarz

Albo po prostu pograj sobie w jakąś grę ;)

Mbroziak
komentarz
komentarz
dlaczego ?

coś się stanie?

A jaki byłby dobry do sprawdzenia?

Nie :!: Poprostu chodzi o to że w 3DMarku nie da się ustawić testu na określoną liczbę minut. On trwa tam swoje parę minut i się kończy. W programie OCCT ustala się liczbę minut testu (ale nie dam głowy bo nigdy tego programu nie używałem)

mello
komentarz
komentarz

Hmmm.. dziwnie się dzieje!?