modic utworzono 26 września 2008 utworzono 26 września 2008 Niedawno kupiłem nowy dysk twatdy: Maxtor S TM31000340AS o pojemności 1TB, niby wszystko ok, dysk jakoś pracuje, ale w programie HD Tune licznik błedów odczytu po niecałych 50 godzinach pracy wynosi blisko 200 000 000 (w pewnym momencie było 0,5 mld, ale tak jakby się cofną), a licznik błedów pozycjonowania głowicy ok 500 000, dodam że stary WD 80 GB po 8500 godzin pracy oba parametry ma na 0. Mało tego często dysk przy odczycie wydaje dżwięk przypominający klikanie (pewnie coś z pozycjonowniem głowicy) a jak zrobi to przy oblądania filmu to obraz się na chwile zacina, szczególnie przy przewijaniu. Podobnie jest z muzyka, też chwila zawiechy. Dodam że dysk jest podpiety do starszej płyty głownej przez kontroler SATA na PCI. Pytam więc czy przypadkiem nie jest to objaw jakiegoś uszkodzenia, może poprostu trafił mi sie wadliwy model i czy mam z czym iść na reklamacje, czy moze czekać aż sie całkiem rozleci ??? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
JSF komentarz 26 września 2008 komentarz 26 września 2008 Te nowe dyski z zapisem prostopadłym tak mają. Głowica poprostu musi się "nauczyć" trafiać w odpowiednie sektory. Narazie się dysk się kalibruje i z czasem to zjawisko powinno się ustabilizować i ilość błędów nie powinna rosnąć. Ale jeżeli przepracuje jeszcze 100-200 godzin i się mu "nie poprawi" to powinieneś pomyśleć o wymianie gwarancyjnej.
modic komentarz 26 września 2008 Autor komentarz 26 września 2008 ale z tego co si doczytalem w specyfikacji to ten dysk nie ma zapisu prostopadlego... no chyba że w specyfikacji to pomineli, ale to raczej mało prawdopodobne
JSF komentarz 26 września 2008 komentarz 26 września 2008 Rzeczywiście nie ma zapisu prostopadłego. Nie sądziłem, że bez tej technologii można taki pojemny dysk zrobić. Jest wyposażony w technologię pozwalająca na zwiekszenie gęstości zapisu o nazwie EPRML. Te objawy są podobne do tych w nowych seriach Barracud a to przecież praktycznie ten sam producent. Możesz go zareklamować. Będziesz spał spokojniej A jeżeli nowy dysk będzie cierpiał na to samo to już bedziesz pewien, że jest to cecha charakterystyczna tych dysków. W sklepie nie powinni Ci robić problemów z reklamacją.
modic komentarz 27 września 2008 Autor komentarz 27 września 2008 to że robił błedy mi nie przeszkadzało, ale on miał częste zawiechy przy odczycie danych, bywałe, że przy ogladaniu filmu co chwila cię obraz zacinał (ze starego dysko było oki), co mnie ch******e irytowało, zresztą on raczej nie powienien tak robić, zresztą już go zareklamowałem, przedemna w kolejce stały 3 osoby i każda z reklamacją, doszło do mnie, mówie o co chodzi, a gość: "wiesz jak to sie skończy, stwierdzą ze jest sprawny i odeślą zpowotem" BTW o co chodzi z tymi nowymi barracudami ???
JSF komentarz 28 września 2008 komentarz 28 września 2008 Wydaje mi się, że gość ma rację. Zwróć uwagę, że atrybut 01 jest równy C3 tzn, że dysk robi sobie sam korekty. Nowe Barracudy mają właśnie wysokie wartości tych atrybutów. To jest taka przypadłość dużych dysków o dużych gęstościach zapisu. Nawet zmiana temperatury może spowodować konieczność kalibracji dysku. Natomiast co do zacinania się kompa to może być to przyczyna nie związana bespośrednio z tym dyskiem. Ja kilka miesięcy temu miałem podobne objawy w swoim komputerze. Po dwóch tygodniach znalałem usterkę. Powodował ją wadliwy kabelek SATA od napędu DVD. Wpadłem na to dopiero po przejrzeniu zapisów w Podglądzie zdarzeń. Napisz jak się skończyła reklamacja.
modic komentarz 3 października 2008 Autor komentarz 3 października 2008 Dysk wrocił dziś z serwisu, jednak miał usterke, coś z elektroniką, wymienili mi na nowy. Klikanie dysku i jego zacinanie się było spowodowane rozłączniem się czegoś tam, gineło napięcie a to z koleji powodowąło przewę w odczycie danych i parkowanie głowicy (i przy okazji dzwięk "KLIK, KLIK") jeszcze go nie sprawdzałem jak działa teraz, ale niedługo sprawdzę i napisze czy wszstko jest OK
JSF komentarz 3 października 2008 komentarz 3 października 2008 Wyjaśnienie usterki bardzo przekonujące. Sprawdz i koniecznie podaj wyniki. Może w przyszłości się komuś przydadzą do porównania
modic komentarz 4 października 2008 Autor komentarz 4 października 2008 co konkretnie było z nim nie tak, tego konkretnie nie wiem, bo w sklepie sami się dokładnie od serwisu nie dowiedzieli, ale w grę wchodzi elektronika, albo coś z silniczkiem w każdym bodż razie wymienili mi dysk i obecny pracuje ładnie, nie wydaje żadnych kilnięć i innych dziwnych dzwięków, czasem sobie cichutko chrupnie, nie ma też zawiech przy odczycie, dalej jednak robi błedy, ale widać ten typ tak ma, w pracy to nie przeszkadza
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.