x-kom hosting

Pentium 4? Czy coś innego?

piotrek_ole
utworzono
utworzono

Witam!

Na początki marca 2007 roku kupiłem procesor. Problem w tym że już zgłupiałem i nie wiem do końca jaki to jest procek. Na pudełku mam napisane "Pentium 4" gdy sprawdzam procesor w systemie pisze coś takiego: "Intel® Pentium® 4 CPU 3.00Ghz 3.01 Ghz". Lecz w pudełku znalazłem najkejke na komputer i jest tam napisane: "Intel Pentium D inside". Wygląda to tak samo jak w linku: http://i.dell.com/images/global/learnmore/...l_pentium_d.jpg

przy kupowaniu miły sprzedawca mówił że coś że ten procesor jest jakiś tam podwujny czy coś takiego lecz nie znam się za bardzo na komputerach więc nie dokońca wiem o co mu chodziło. Może o to że procesor ma dwa rdzenie? Czy może mi ktoś powiedzieć czy moj procesor jest Pentium 4 czy Pentium D, ile ma rdzeni itd. Słyszałem o wersjach Pentiuma 4 Extreme Edition, może właśnie ja mam taki model? Bardzo proszę o odpowiedź.

P.S

Na gwarancji mam napisane: "Pentium 4 775 3,0Ghz"

webber
komentarz
komentarz

Najprostszym i najwygodniejszym rozwiązaniem będzie ściągnięcie CPU-Z, który powie Ci wszystko o tym procu ;)

http://www.cpuid.com/download/cpuz_146.zip

Słyszałem o wersjach Pentiuma 4 Extreme Edition, może właśnie ja mam taki model?
Szczerze mówiąc - wątpię :D
piotrek_ole
komentarz
komentarz

W załączniku jest screen tego co pokazal mi program. Wygląda na to że jest to Pentium 4 ale dalej nie wiem ile to ma rdzeni. Co sprzedawca miał na myśli że procesor jest jakiś tam podwujny? Dlaczego w opakowaniu dostałem naklejkę "Pentium D"a nie "Pentium 4"?

bez_tytuĹu.bmp

bez_tytuĹu.bmp

Akahan
komentarz
komentarz

To nie jest Pentium D z tego co widzę to P4 z technologią HT, czyli tylko taka imitacja 2 rdzeni, trochę tam wydajność zwiększa...

Widocznie musiał Cię oszukać, skoro powiedział Ci, że jest podwójny, bo to nie prawda masz tylko jeden rdzeń, tylko tyle, że Windows rozpoznaje 2...

piotrek_ole
komentarz
komentarz