x-kom hosting

Wybór spośród 3 procesorów

Vintersorg
utworzono
utworzono

Witam. Przymierzam się do kupna procesora AMD Athlon X2 5200+ (gdyż nie stać mnie na lepszy) i tu pojawia się pytanie: którą wersję wybrać?

Windsor F3 90nm 2x1024 kb 2600MHz

Brisbane G1 65nm 2x512 kb 2700MHz

Brisbane G2 65nm 2x512 kb 2700MHz

Czytałem dużo na innych forach i dalej nie mogę się zdecydować. Z jednej strony Brisbane są wykonane w technologii 65 nm + mają wyższe traktowanie, natomiast Windsor (90 nm) ma większą pamięć cache L2 i ponoć DUŻO lepiej się kręci. Więc który wybrać?

>PePeK<
komentarz
komentarz

Proponowałbym Windsora ze względu na więcej pamięci,a możliwości kręcenia są oby porównywalne.

Lewy12
komentarz
komentarz

Ja równiesz proponował bym Windsora F3 90nm 2x1024

FrogsterPL
komentarz
komentarz

Zależy, do czego komp będzie wykorzystywany. Jeśli do gier, bierz Windsora. Jeśli nie, to któregoś Brisbane (ale nie wiem, którą rewizję, nie znam się na tym), bo biorą mniej prądu, o ile mi wiadomo (aczkolwiek trzeba by to było sprawdzić - jeśli biorą mniej prądu, to powinny mieć oznaczenie Energy Efficient 65W). Jeśli okazałoby się, że te Brisbane biorą tyle prądu, co Windsor - to bierz Windsora :D

Raxen
komentarz
komentarz

X2 5200 rewizja G2 ma energy efficient na poziomie 65W. Ja jak wiekszosc polece rewizje F3. 2 MB cache i najlepiej sie kreci.

Vintersorg
komentarz
komentarz

Dzięki za odpowiedź. Miałem się skusić na wyższe traktowanie Brisbane ale wezmę Windsora.

dar55
komentarz
komentarz

szkoda że nie dokońca to prawda

windsor jest wydajniejszy bez OC , ale brisbane lepiej się kręci i po OC jest lepszy <- taka prawda

Raxen
komentarz
komentarz

Moj Brisbane G2 65nm 2x512 kb 2700MHz poszedl max na 3.3 GHZ a widzialem juz gdzies na forum rewizje F3 na 3.4 GHz

nejmu92
komentarz
komentarz

Windsor ma dużo lepszy cache jak reszta i nie ma co sie zastanawiać. Bierz go :lol:

ps. kręcenie kompa to nie najlepszy pomysł, możesz sobie tylko skrócić żywotność kompa :P