novusik utworzono 6 maja utworzono 6 maja (edytowane) Witam, postaram się opisać to zwięźle i w miarę szczegółowo, nie mam już siły na telefony do dostawcy i tłumaczenia tego samego od kilku miesięcy. Główne info: • Lokalny dostawca, ten sam od 2015 roku, firma Nortis (od 2020 bodajże) • Aktualny router: HALNY HL-4GQVS (wielokrotnie zmieniany jako możliwa przyczyna problemu, firma ta sama tylko modele inne) • Światłowód 620/120 - 2 telefony pod WIFI, telewizor, PC na kablu Problem (opiszę w punktach żeby nie było jednej ściany tekstu bez ładu): • W każdy dzień doświadczam problemów z połączeniem, używam głównie PC, więc na jego podstawie to opiszę ale problem występuje na wszystkich urządzeniach podłączonych do sieci (podane wyżej) • Spike'i pingu w grach kiedy problem występuje, oczywista sprawa, bywały tylko wieczorami jakiś czas temu, aktualnie nie ma różnicy jaka jest godzina (dziś było to koło 2:32 jak pingowałem cmd) • W tym samym czasie co widzę problemy na PC wielokrotnie potwierdzałem czy WIFI też ma problemy - dosłownie poświęcałem czas na testy w któreś dni i czekałem z telefonem aż się zacznie • Każdy z nas chyba wie jak wygląda sytuacja, gdzie teoretycznie mamy internet a strony się nie ładują, streamy odpalone na drugim monitorze zaczynają się buforować a my doświadczamy disconnectów w grze • Sytuacja sprzed 2 dni: godz. 9 odpalam PC, internet działa jak powinien, crash o 11, który trwa od 30 sekund do nawet 5minut, następny ok. 13, długość podobna, wieczorem 20, potem koło 23, w każdy dzień jest inaczej • Nowa obserwacja odkryta kilka dni temu: czasem odpalę stream na Twitch, zauważyłem, że live trwa bez jakichkolwiek problemów, połączenie najwyższa jakość + 0 dropniętych klatek podczas streamu w tym czasie jak problem występuje • Druga nowa obserwacja odkryta kilka dni temu: przy wysyłaniu dostawcy screenów z pingami zauważyłem, że przy występowaniu problemu ping do wp.pl pokazuje packet loss natomiast 8.8.8.8 wygląda jakby nic się nie działo Kroki poczynione przeze mnie do tej pory: • Testowane było wyłączenie całkowite WIFI na routerze i tylko mój PC miał dostęp do internetu - problem dalej występuje, była teoria dostawcy, że możliwą przyczyną jest jakieś urządzenie połączone • Testowane odwrotnie, czyli PC wyłączony i cały dzień na telefonie na WIFI podczas choroby sprawdzałem czy coś się dzieje - problem bez zmian • Wykluczyli uszkodzenie światłowodu, tak mi powiedzieli, że sygnał jest bez zakłóceń, przyjeżdżał technik parę razy do domu z laptopem sprawdzać jak już wyprosiłem telefonami • Komputer formatowany kilkukrotnie, myślałem, że coś siedzi w PC i crashuje całą sieć, być może i tak jest stąd potrzebuję waszej pomocy, zresztą jak problem się zaczął to PC miał już ok. 9 miesięcy bo był nowo kupiony jakiś czas temu • Wstawię niżej kilka screenów, żeby pokazać jak to dokładnie wygląda, bo dostawca prosił o jakieś dowody, że coś takiego się dzieje więc jedynie co mogłem im wysłać to jakieś pingi z cmd bo co ja więcej mogę zrobić jak się nie znam Niżej wstawiam linki (imgur) ze screenami, które zrobiłem jakiś czas temu jak wysyłałem dostawcy SCREEN 1 // SCREEN 2 // SCREEN 3 // SCREEN 4 - na tym screenie widać jak wyglądało cmd przed zaczęciem się wszystkich problemów, nonstop było od 7-9 bez żadnych skoków W cytacie route print i tracert z tego samego czasu co piszę post: Quote IPv4 Route Table =========================================================================== Active Routes: Network Destination Netmask Gateway Interface Metric 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.33.1 192.168.33.3 25 127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 331 127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331 127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331 192.168.33.0 255.255.255.0 On-link 192.168.33.3 281 192.168.33.3 255.255.255.255 On-link 192.168.33.3 281 192.168.33.255 255.255.255.255 On-link 192.168.33.3 281 224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 331 224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.33.3 281 255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331 255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.33.3 281 =========================================================================== Persistent Routes: None IPv6 Route Table =========================================================================== Active Routes: If Metric Network Destination Gateway 1 331 ::1/128 On-link 1 331 ff00::/8 On-link =========================================================================== Persistent Routes: None C:\Users\marher>tracert -d 8.8.8.8 Tracing route to 8.8.8.8 over a maximum of 30 hops 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.33.1 2 1 ms 1 ms 1 ms 91.196.108.77 3 5 ms 5 ms 5 ms 195.149.232.62 4 7 ms 6 ms 6 ms 142.251.253.223 5 5 ms 5 ms 6 ms 209.85.252.109 6 6 ms 5 ms 5 ms 8.8.8.8 Trace complete. C:\Users\marher>tracert -d wp.pl Tracing route to wp.pl [212.77.98.9] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.33.1 2 1 ms 1 ms <1 ms 91.196.108.77 3 12 ms 7 ms 7 ms 195.149.232.59 4 17 ms 16 ms 17 ms 83.238.248.82 5 20 ms 23 ms 23 ms 83.238.248.77 6 19 ms 19 ms 19 ms 83.238.250.225 7 * * 15 ms 83.238.251.83 8 16 ms 15 ms 15 ms 87.204.227.4 9 * * * Request timed out. 10 14 ms 14 ms 14 ms 212.77.96.42 11 15 ms 13 ms 13 ms 212.77.98.9 Trace complete. C:\Users\marher> Nie wiem co jeszcze mogę wstawić, piszcie co chcielibyście się jeszcze dowiedzieć lub jakie jeszcze testy wykonać i bez śmiechów i żartów potrzebuję Waszej pomocy bo już nie mam kompletnie pomysłu jak tą sprawę rozwiązać a zmiana dostawcy nie bardzo wchodzi w grę ze względu na brak innych sensownych alternatyw w moim mieście.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.