x-kom hosting

Zakup komputera - zaproponowany zestaw porada.

ajpekak
utworzono
utworzono

Witam, przychodzę z pytaniem gdyż mało się znam. Otóż planuje zakup komputera i został mi zaproponowany zestaw:

Płyta główna: B650M PRO RS WIFI

Procesor: AMD Ryzen 7 7800X3D

Pamięć: Lexar DDR5 ARES RGB Gaming 32GB/6400

SSD: ADATA LEGEND 800 1TB

Karta: MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB

Chłodzenie: FORTIS 5 ARGB

Zasilacz: Seasonic G12-GC-850 80Plus Gold 850W

Zastanawiam się nad procesorem gdyż jednym z moich oczekiwań jest dobry procesor. Z tąd też moje pytania:

Czy Ryzen 7 7800X3D to dobry wybór / jakie mogą być jego zamienniki do RTXa 4070 Ti Super?

Generalnie czy w cenie ~ 8000 zł to dobry setup na obecną chwile?

Z góry dziękuję za poświęcony czas.

ajpekak
komentarz
komentarz

@UnnamedPlayer

 

Trochę obawiam się chłodzenia wodnego i jego utrzymywania (jako, że jestem kompletnym laikiem). Słyszałem też, że chłodzenia wodne mają większą tendencje do awarii, ile w tym prawdy? A jak wygląda sprawa z ryzenem 7 7800X3D - czy to dobry wybór / czy znajdę coś lepszego/innego z ewentualną dopłatą gdyż wyczytałem również, że opinie są podzielone.

 

UnnamedPlayer
komentarz
komentarz

W przypadku AIO nie ma się czego bać. Fortis to za słaby cooler do 7800X 3D, ten procesor się mocno grzeje.

Do gier ten procesor to najmocniejsza opcja na obecną chwilę, bije nawet 14700K.

leelareso
komentarz
komentarz

@UnnamedPlayer  Tak z ciekawości się zapytam, jak się sprawdza ta nowa seria arctików?

KillaHill
komentarz
komentarz

Bardzo dobrze, wydajnościowo lepiej od II przy czym wentylatorek VRM jest głośniejszy ale obecnie są 3 osobne przewody do podłączenia 4PIN PWM i do sterowania i można ten wentylatorek trochę przychamować, bo w zasadzie jest on i tak najczęściej niepotrzebny. 

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...