x-kom hosting

przejście z AMD na INTEL

Wazzaap
utworzono
utworzono

Witam, tak jak w nazwie tematu chce przejść z AMD na INTELA. Ta zmiana równa sie także ze zmiana płyty głównej i pamięci RAM więc nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat ale głównym powodyrem tej zmiany jest procek. Nie chce tracić czasu na pisanie postów więc od razu napiszę specyfikacje pc.

 

Dysk SSD Crucial 480GB 2,5" SATA SSD BX500
Karta graficzna AMD ASUS Radeon RX 570 STRIX OC 8GB GDDR5
Obudowa do komputera SilentiumPC Signum SG1
Pamięć RAM DDR4 Patriot 8GB (2x4GB) 3000MHz CL16 Viper 4 Blackout
Płyta główna Socket AM4 Gigabyte B450M DS3H
Procesor AMD Ryzen 3 AMD Ryzen 3 3100
Zasilacz do komputera SilentiumPC Vero L3 500W 80 Plus Bronze

 

Nie znam się na tym dobrze, mój pc był kupowany jakies 3-4 lata temu z polecanego zestawu. Chciałbym ulepszyć procek i przejście na intel i w miarę zmieścić się w budżecie 2000zł to mój pomysł:
Płyta główna: ASRock B760M PG Riptide

Procesor: Intel Core i5-14500

RAM: Patriot 16GB (2x8GB) 5200MHz CL36 VIPER VENOM

 

Chciałbym poznać opinię na temat mojego pomysłu i wysłuchać rady czy można to ułożyć jeszcze lepiej.

 

Mogeto
komentarz
komentarz

Nie wygodniej byłoby wrzucić R7 5700X do obecnej płyty głównej i na tym zakończyć temat? Jakie zastosowanie komputera?

Wazzaap
komentarz
komentarz

@Mogeto Głównie granie, gram w fpsy jak valorant, cs i fortnite

Mogeto
komentarz
komentarz

Skoro zastosowanie kompa to gry, wgraj najnowszy bios do płyty głównej i kup Ryzena 7 5700X. Zapewni dość spory skok na tle R3 3100.

Zamiast wydawać pieniądze na nową platformę, skup się na karcie graficznej. Lepiej odłożyć na kartę i finalnie stworzyć konfig typu R7 5700X + RTX4070 czy niżej RTX4060Ti. Po drodze przydałoby się wymienić 2x4GB RAM na 2x8GB DDR4 czy 2x16.  Moim zdaniem przesiadka na Intela w tym wypadku jest nieuzasadniona, bo narobisz sobie kosztów, a zostaniesz ze starym RX570.

Wazzaap
komentarz
komentarz