x-kom hosting

Wirus Trojan:HTML/Phish!Pz

efldrak
utworzono
utworzono

Czy lokalizacja tego wirusa wskazuje, że jest na dysku twardym i nie da się już go usunąć? 

Windows Defender nie mógł go usunąć, spróbowałem najpierw wejść w tryb awaryjny i usunąć go ręcznie, ale nie mogłem znaleźć lokalizacji tego pliku.

Potem zainstalowałem antywirusa malwarebytes, posuwał mi kilka rzeczy ale nie było w nich nazwy tego trojana.

Teraz w historii skanowania Windows Defender ani Malwarebytes nie ma trojana.

Antywirus go usunął czy może gdzieś jeszcze być? Zdaje się że to poważny wirus.

Mój komputer przed dzisiejszymi działaniami osiągał często 100% zużycia procesora, teraz wydaje się być okej.

Przepraszam jeżeli głupio się gdziekolwiek wyraziłem, jestem zielony w tych sprawach

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

IMG_20240208_120622459_HDR.jpg

leelareso
komentarz
komentarz

Spróbuj roguekillerem, pobierz wersję portable i przed skanowaniem ustaw opcję beta (malpe) w ustawieniach skanowania.

https://www.adlice.com/roguekiller/#alt_download

efldrak
komentarz
komentarz

@leelareso Dziękuję, zrobiłem skanowanie, które chyba nie wykryło tego trojana, ale być może został już wcześniej usunięty, sam nie wiem.
Okazało się jeszcze, że miałem na kompie koparkę bitcoina :hm:
 

************************* Registry *************************
>>>>>> O101 - Clsid
└── [PUP.Gen0 (Potencjalnie złośliwy)] (X64) HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{A43DE495-3D00-47d4-9D2C-303115707939} --  (missing) -> Wykryto
>>>>>> XX - Software
├── [PUP.Gen1 (Potencjalnie złośliwy)] (X86) HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\mtApService -- N/A -> Wykryto
├── [PUP.ByteFence|PUP.Gen1 (Potencjalnie złośliwy)] (X64) HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\ByteFence -- N/A -> Wykryto
├── [PUP.Gen1 (Potencjalnie złośliwy)] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-2263061052-1046695017-3454965701-1000\Software\csastats -- N/A -> Wykryto