x-kom hosting

Płyta główna na przyszłość

Underground
utworzono
utworzono

Dzień dobry.

Chcę dla dziecka złożyć pc, i myślałem zainwestować w najmocniejszą płytę główną, a takie rzeczy jak procesor, karta graficzna i t.d. bardziej budżetowe , bo nie wiadomo, czy będzie dziecko potrzebowała bardzo mocny pc.

A później w przyszłości już dorzucać do tej płytę bardziej mocniejsze karty , procesory i t.d., że by była możliwość do upgradu.

Co sądzicie?

leelareso
komentarz
komentarz

Najdłuższe wsparcie ostatnimi laty ma amd, więc szukaj tam jakiejś płyty pod am5 i co rozumiesz przez najmocniejsza płyta?

Underground
komentarz
komentarz

No topowom , powiedzmy tak, która teraz łatwo da rady z na przykład procesorem i9, ta graficzna karta ostatnia od Nvidia

Pomyślałem tak, taką płytę, do niej teraz na przykład i5 12.. czy jego konkurent od AMD (nie znam się na ich procesorach), budżetowa kartę graficzną, a później robić upgrade naprzyklad i7, później i9, coś takiego.

Underground
komentarz
komentarz

Asus ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE ATX na taka patrzyłem.

Ogólnie jak ten pomysł w miarę, czy jednak jakieś inne podejście?

Rozumiem, że ogólnie cena będzie większa od tego, jeżeli od razu kupic topowy pc.

leelareso
komentarz
komentarz

Ciężko zrozumieć mi cię, po co taka płyta? Ty szukasz w końcu takiej która ma najwięcej bajerów i pierdół wpakowanych czy tylko takiej która uciągnie lepsze przyszłościowe procki. Za samą taką cenę tej płyty głównej byłby już porządny komputer.

18 minut temu, Underground napisał:

Pomyślałem tak, taką płytę, do niej teraz na przykład i5 12.. czy jego konkurent od AMD (nie znam się na ich procesorach), budżetowa kartę graficzną,

Straszny miszmasz. do płyt intela nie wepchasz procka amd. Kupowanie takiej płyty by wsadzić jakieś i5? Po co? tak samo budżetową kartę?

Sprzęt komputerowy strasznie szybko się starzeje, więc takie kupowanie po trochu jest  średnim pomysłem.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!