x-kom hosting

Udostępnianie folderów w sieci lokalnej i odczyt z innych urządzeń

lomcio
utworzono
utworzono

Hej, nie znam się kompletnie w tych tematach, ale ogólnie chciałbym udostępniać z laptopa które jest połączony kablem do routera, foldery i różne pliki w sieci lokalnej tak bym mógł sobie wejść na inny komputer(połączony przez wifi)  i z niego otwierać dany folder z laptopa itd. Kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać.

Anawa
komentarz
komentarz

Cześć.

 

Jak to jest Windows to przede wszystkim włącz odnajdywanie sieci oraz udostępnianie plików i drukarek. Potem wybierasz dany folder i we właściwościach masz możliwość udostępnienia.

lomcio
komentarz
komentarz

Kba urządzenia win 11, na laptopie udostępniłem już ten folder i widzę go w sieci i mam go zmapowamego, gdy na drugim urządzeniu chce go zmapowac to wyskakuje jakieś hasło do poświadczenia czy coś takiego, i tutaj wpisywałem wszystko i nie chce przejść dalej przez to hasło. 

Anawa
komentarz
komentarz

Zobacz to ustawienie:


 

Cytuj

 

Select the Start  button, then select Settings .

In the Find a setting search bar, type manage advanced sharing settings and select Manage advanced sharing settings from the suggested results.

In the Advanced sharing settings window that appears, under Private, select Turn on Network discovery and Turn on file and printer sharing.

Under All Networks, select Turn off password protected sharing.

 

 

Pod ustawieniem "wszystkie sieci" (na dole) masz opcje "udostępnianie chronione hasłem". Musisz zaznaczyć "wyłącz udostępnianie chronione hasłem".

 

https://support.microsoft.com/en-us/windows/file-sharing-over-a-network-in-windows-b58704b2-f53a-4b82-7bc1-80f9994725bf#ID0EBD=Windows_11

lomcio
komentarz
komentarz (edytowane)

Mam tak zrobione i nadal to samo,prosi o haslo. Spróbowałem odwrotnie, na drugim urządzeniu zrobiłem folder i go udostępniłem, na laptopie mogę go bez problemu dodać, bez żadnego hasła.

Edytowane przez lomcio
Anawa
komentarz
komentarz