x-kom hosting

Laptop traci zasilanie pod obciążeniem

GreyFox
utworzono
utworzono

Na wstępie - nie znam się zbytnio, ale podam, co udało mi się ustalić.

Laptop MSI ge60

Ma już ok. 10 lat i nigdy nie było żadnego problemu. Teraz nagle mi się wyłączył, więc zacząłem kombinować, sprawdzać baterie, czy kable łączą itp. i wyszło mi z tego, że zasilacz się wyłącza(?) pod obciążeniem. W tym laptopie jest kontrolka, która świeci się na niebiesko lub pomarańczowo, jeden kolor oznacza kartę zintegrowana, a drugi oznacza, że przeszedł na kartę dedykowana i automatycznie w tym momencie traci zasilanie. Wydaje się, że zasilacz to jedyne rozwiązanie, bo raczej nie sama karta dedykowana, ale nie znam się. Kupować nowy zasilacz? Sprawdzać ten jeszcze jakoś?

GreyFox
komentarz
komentarz

Dodam parę informacji:

Po wyjęciu kabla z gniazdka i ponownym włożeniu resetuje się zasilanie, w miare szybko można potestować. Po kilku godzinach włączyłem laptopa i wszystko działało, włączyłem nawet gre i chwilę pograłem, karta chodziła ok. 100%, aż po kilku min. wylaczyło się zasilanie. Kolejne kilka godzin później potestowałem zaczynając od procesora i przez prawie godzinę korzystałem z samego procesora, wszystko było ok, później karta dedykowana na kilku-kilkunastu % i ok. Jednak przy skoku do 50% kaput. Później musiałem odłączać już nawet na procesorze, cały czas. Mój wniosek - zasilacz się nagrzewa i w pewnym momencie nie daje rady. Postaram się załatwić multimetr, a tymczasem jakieś wnioski z tego? Naprawa, wymiana?

iSkuL
komentarz
komentarz

Jaką masz kartę graficzną. Być może zasilacz nie daje rady jak odpalisz kartę i przez to go odłącza.

GreyFox
komentarz
komentarz

Problem rozwiązany, wymiana zasilacza.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie