x-kom hosting

Uprawnienia do dysku sieciowego

rybka27
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam, proszę o pomoc.
Sytuacja wygląda następująco:

Mam na komputerze (Win10) dysk sieciowy. Chcę, żeby jeden laptop (Win11) mógł modyfikować ten dysk (aby jedyne konto na laptopie mogło go modyfikować), ale żeby reszta komputerów już nie mogła modyfikować, tylko odczytywać.

Chciałbym, żeby każdy komputer podpięty do sieci mógł bez żadnych danych/haseł mógł mieć dostęp do tego dysku i oglądać sobie jego zawartość, ale żeby tylko na moim laptopie i komputerze można było coś usunąć/wgrać na ten dysk.

Oczywiście oba sprzęty do tej samej sieci podłączone.

Obecnie mam takie ustawienia, że po zmapowaniu dysku i wpisaniu maila i hasła do konta zalogowanego na komputerze można modyfikować i robić co się chce na jakimkolwiek sprzęcie, a ja chcę mieć takie uprawnienia tylko na komputerze i laptopie, a reszta sprzętów tylko odczyt.

Bardzo proszę o pomoc, jestem totalnie zielony w tym temacie, więc proszę o jak najprostsze odpowiedzi.

Pozdrawiam i miłego dnia życzę!

 

Bors
komentarz
komentarz

Siemka, to nie ma problemu, tylko tak, musisz założyć tyle kont ( na kompie source) żeby każde miało odpowiednie przypisane role:

np:

 

Zenek 1 odczyt

zenek 2 odczyt zapis

 

zenek 3 pełna kontrola

 

teraz każdego użytkownika dopisujesz do miejsca gdzie ma mieć dostęp, na komputerze docelowym nie musisz tych użytkowników dodawać na stałe bo autoryzują sie użytkownikiem który jest źródłowym z uprawnieniami robisz to tak: właściwości---> zabezpieczenia---->zaawansowane---->dodaj---> wybierz podmiot zabezpieczeń, ważne jest żeby tam to dodawać ponieważ w poprzednim polu, raz że wyłączysz dziedziczenia a dwa że określasz właściela pliku, natomiast jak byś dodał w samych zabezpieczeniach to dodajesz dostep ale nie odznaczasz odmowy plus że jest owner oraz dziedziczenie nie posegregowane i problem gotowy,