x-kom hosting

Stacja robocza do CAD CIVIL 3D, Sketchup

CAD_Civil3D
utworzono
utworzono

Witam,

Przymierzam się do wymiany sprzętu i chciałbym prosić o uwagi i sugestie do konfiguracji które gdzieś już sobie wstępnie ułożyłem.

Obecnie pracuję na stacji od Dell, model Precision T5810:

Procesor: Intel Xeon E5-2690 v3 Haswell-EP

Płyta główna:   DELL 0HHV7N chipset Intel C612 (Wellsburg-G)

Karta graficzna: NVIDIA Quadro M4000 8 GB GDDR5 SDRAM

Pamięć: 64 GB DDR4 SDRAM 1200 MHz

Budżet to ok 7000-8000 zł (może być mniej, za bardzo nie chcę przekroczyć ;-)

Myślałem o przesiadce na:

Procesor: Ryzen 9 7900X (wydaje się najmocniejszą jednostką w rozsądnych pieniądzach)

Płyta główna: coś dla AM5 na chipsecie X670 - ASUS, MSI? Zależy mi na obsłudze najnowszych dysków NVMe

Karta graficzna  - myślałem o pozostawieniu tej co mam obecnie bo chyba nie jest jeszcze taka zła

Pamięć: minimum 64 GB DDR5 -nie wiem jakie taktowania obsłuży płyta i procesor, nie znam się na tym i nie wiem na co zwracać uwagę

Dysk NVMe - minimum 1TB na system i programy, najlepiej najszybszy jaki jest możliwy. Czy warto iść już w gen5? Zapis/odczyt powyżej 10 000 mb/s zrobił na mnie wrażenie, myślę że ma to spore znaczenie, zwłaszcza gdy podczas pracy na plikach po kilkaset Mb które automatycznie zapisują się co kilka minut.

Zapewne trzeba będzie wymienić obudowę, zasilacz i chłodzenie - na tym zupełnie się nie znam i bardzo bym prosił o doradzenie.

Podobno te Ryzeny mocno się grzeją i warto zainwestować w chłodzenie wodne?

Co do obudowy nie mam wielkich wymagań, byleby nie świeciła za bardzo i wyglądała w miarę normalnie ;-) Fajnie jakby były łatwo dostępne porty USB (również te nosze) i żeby było cicho (Dell mnie przyzwyczaił do ciszy) Fractal Design Torrent jest podobno jest super "chłodna" ale około 1000 zł za skrzynkę wydaje mi się trochę przesadą, chyba że ktoś mnie przekona że warto? ;-)

A może nie iść w stronę AMD tylko postawić na Intela?