x-kom hosting

Podkręcanie i5 2500k na boxowym chłodzeniu

uklejs
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam serdecznie,

planuje podkręcić mojego i5 2500k, ponieważ od 10 lat chodził na ustawieniach fabrycznych ( 3,3 ghz ). Przymierzam się do zakupu jakiegoś chłodzenia, jednak to inny temat, który w najbliższym czasie raczej nie nastąpi, ponieważ planuje kupić konkretne chłodzenie, które w przyszłości będę mógł przełożyć do nowego komputera.

 

W zasadzie to dopiero dzisiaj zmieniłem w biosie opcję Intel Turbo Boost Tech. , który odblokował automatycznego boosta tego procka z 3,3 do 3,6 ghz. , jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałbym mimo wszystko wykręcić go jeszcze trochę.

 

Czy ktoś z Was mógłby mi pomóc w tych działaniach? Nie mam pojęcia do ilu "bezpiecznie" mogę go kręcić na boxowym chłodzeniu, jakie napięcia ustawiać itp. Kompletnie nie znam się na szperaniu w BIOSie, dlatego byłym wdzięczny gdyby ktoś przeprowadził mnie przez cały ten proces. 

 

Pozdrawiam, Uklejs

 

SPECYFIKACJA KOMPUTERA:

Płyta główna: Gigabyte Technology CO., Ltd. Z68AP-D3

Procesor: Intel Core i5-2500K CPU 3.30GHz, 3601, 4 rdzenie (jeszcze nie kręcony)

Dyski: 1tgb HDD + 256 SSD

Pamięć RAM: 4 x 4gb Kingston ddr3 1600MHz 

Zasilacz: Thermaltake SMART SE 530W

Karta Graficzna: Asus GeForce GTX 1060 STRIX OC 6GB DDR5

Edytowane przez uklejs

HAKELBERY
komentarz
komentarz

O ile masz bios który nie ma zablokowanego oc na tej z68 to daj z 3.8gh dla all core i dostosuj napiecie.Stabilność sprawdzaj  0,5h occt

a zegar powinien być 3.5ghz a nie 3.3

  • Dziękuję 1
uklejs
komentarz
komentarz

@HAKELBERY  No okej, rozumiem że wbijam się w BIOSa, na zegarze zamiast x33 ustawiam x38 czy ile?

 

A co do napięcia? Jak je dostosować? Do czego i w jaki sposób? :)

 

Mogę ewentualnie powrzucać tutaj screeny jak to wygląda w BIOSie.

HAKELBERY
komentarz
komentarz

all core 38.napiecie powiedzmy 1.3v w dół

  • Dziękuję 1

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!