x-kom hosting

Okulary VR bez karty graficznej.

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: ThreeG ,
Dazi
utworzono
utworzono

Siemka, generalnie nie wiem czy to odpowiednie forum do takiego sprzętu, ale pomyślałem że może tutaj ktoś mi pomoże. 

Generalnie sprawa wygląda tak że od jakiegoś czasu jestem chętny na zakup okularów vr.  Jednak chciałbym taki model owych okularów, aby nie miał w sobie wbudowanej karty graficznej i żebym podłączył je tylko do komputera , gdyż wiem że te podstawowe które są wbudowane np. W vr od mety nie radzą sobie dobrze z częścią gier a moja karta z komputera na spokojnie powinna sobie poradzić. Czy taki zabieg jest w ogóle możliwy? A, jeżeli jest to gdzie takie okulary mógłbym kupić? 

Jestem mocno zielony w tym temacie, więc każda pomoc mile widziana:)

  • Rekomendowana odpowiedź
ThreeG
komentarz
komentarz

Jeśli chodzi o temat gogli VR to istnieją modele które mogą działać osobno, tzw. standalone VR (posiadają swój system, sklep z apkami itd.), takie które działają tylko po podłączeniu do PC (PCVR), telefonu, czy konsoli, a także które działają w obu tych trybach. Jeśli chodzi o Quest 2 czy 3 to mogą działać w obu trybach.

Jeśli chcesz wykorzystywać swoją kartę graficzną to interesuje cię PCVR, tzn. że odpalasz grę fizycznie na komputerze, a jedynie obraz wysyłasz do googli przez USB/WiFi/Display Port (w zależności co dane gogle VR obsługują). Do streamowania obrazu z komputera do gogli możesz wykorzystać albo oprogramowanie producenta, albo np. zewnętrzne aplikacje typu Virtual Desktop.

 

Co do wybrania konkretnego modelu typowo pod PCVR to musisz określić jeszcze budżet. Z moich doświadczeń to takie mainstreamowe i całkiem opłacalne modele to od najgorszego/najtańszego do najlepszego/najdroższego będzie to: Quest 2, Pico 4 i Quest 3.