Luno93 utworzono 19 października 2023 utworzono 19 października 2023 Dzień dobry, W kwietniu kupiłem taki laptop: HP 17 i7-1255U/32GB/960/Win11 MX550 Silver. Głównym zastosowaniem tego laptopa są cele naukowe. Mam zainstalowane aplikacje programistyczne w celu nauki. Biorąc pod uwagę te aplikacje nie powinny obciążać znacząco tego laptopa. Dodam tylko, że mam zapełniony dysk w połowie (527 GB zajęte). Chce żeby ten laptop mi służył przez dłuższy okres czasu. Podczas pracy na laptopie zauważyłem, że laptop zaczął mi lagowac. Występowały lagi (krótkie zawieszanie się). Próbowałem znaleźć przyczynę, niestety nie umiałem tego rozwiązać i postanowiłem, że oddam sprzęt na gwarancje. Serwis wymienił mi kostki ram i zwrócił sprzęt. Niestety po pracy na komputerze również zauważyłem lagowanie się laptopa. Lagowanie czasami występuję na początku pracy komputera, potem już tego nie ma. Czasami lagowanie występuję i muszę włączyć i wyłączyć laptop, wtedy to ustępuję. Chciałbym się spytać o poradę, co powinienem zrobić w tej sytuacji? Sprzęt jest nadal na gwarancji i ma wykupione ubezpieczenie. Generalnie występowanie lagów jest frustrujące podczas pracy, ale ciężko mi zidentyfikować dlaczego tak się dzieje a znikają po jakimś czasie albo ustępują po włączeniu i wyłączeniu laptopa. Dodatkowo martwi mnie fakt, że występowanie lagów może prowadzić do dalszych problemów z laptopem. Czy spotkaliście się z taka sytuacją? Rozmawiałem też z znajomymi i sugerowali oni, że to może być wina również Windowsa (systemu operacyjnego). Czy można dodatkowo w domu sprawdzić za pomocą jakiś darmowych programów, czy z wydajnością mojego komputera jest wszystko w porządku? Prosiłbym o opinie i o wskazówki.
Anawa komentarz 19 października 2023 komentarz 19 października 2023 Cześć. Możesz zacząć od skorzystania z programu CrystalDiskInfo.
Luno93 komentarz 20 października 2023 Autor komentarz 20 października 2023 (edytowane) @Anawa Dziękuję za informację. Chciałbym jeszcze dodać, że jak słucham muzyki czy odtwarzam filmy z YouTube te lagowanie nie występuję (czyli nie zacina mi się muzyka ani film), tylko występuje podczas ruchu myszki albo klawiatury (wpływa to na ruch myszki i klawiatury). Więc może coś z połączeniem Bluetooth jest problem?. Aktualnie używam tej myszki: Logitech MX Vertical oraz klawiatury Logitech Craft. Chciałbym dodać, że wykorzystuje ta klawiaturę i myszkę w komputerze służbowym i takiej sytuacji po prostu nie ma. Edytowane 20 października 2023 przez Luno93
Anawa komentarz 21 października 2023 komentarz 21 października 2023 Mysz Logitech MX Vertical możesz podłączyć przez kabel, więc wtedy byś mógł sprawdzić, czy ten problem związany jest z połączeniem między myszką a laptopem.
Luno93 komentarz 21 października 2023 Autor komentarz 21 października 2023 @Anawa dzięki, właśnie to testuje i sprawdzam. 1
Luno93 komentarz 26 listopada 2023 Autor komentarz 26 listopada 2023 Dzień dobry, Dziękuje za wszystkie wskazówki i odpowiedzi. Wykorzystywałem swoją myszkę (Logitech MX Vertical) za pomocą kabla podczas pracy na moim komputerze (HP 17 i7-1255U/32GB/960/Win11 MX550 Silver.) i nie zauważyłem żadnego lagowania. Jednakże nie zauważyłem na innych komputerach żeby ta myszka lagowała a jest połączona za pomocą Bluetooth. Przeczytałem, że myszka wykorzystuje technologie Bluetooth Low Energy, jednakże mój laptop ma moduł Moduł Bluetooth 5.0 Macie może jakiś pomysł, dlaczego tak się dzieje na moim komputerze? Czy trzeba ściągnąć jakiś sterownik, żeby ta myszka działała bez lagowania? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Lukasz.
Anawa komentarz 26 listopada 2023 komentarz 26 listopada 2023 Czy korzystasz z odbiornika Logitech Unifying? Powinien być dołączony w zestawie z myszką.
Luno93 komentarz 27 listopada 2023 Autor komentarz 27 listopada 2023 Nie, nie korzystam. Powinienem go uzywac ?
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.