MORVILxv utworzono 9 października 2023 utworzono 9 października 2023 Cześć! Mam problem z kamerką internetową w laptopie Lenovo ThinkPad lub IdeaPad (nie jestem pewien) z i3 10 generacji. Problem wygląda następująco: przy próbie uruchomienia kamerki pokazuje się taki oto komunikat (w załączonym obrazku). Przed wakacjami wszystko działało jak należy. W wakacje z kamerki nie korzystałem, więc dopiero teraz dowiedziałem się o jej błędzie. Proszę o możliwie szybką pomoc, ponieważ laptop ten jest wykorzystywany do prowadzenia zajęć i wykładów przez portal MS Teams - obecność kamerki jest obowiązkowa. Podjęte działania: - aktualizacja sterowników kamerki (przez informatyka, nie znam go i nie wiem co dokładnie pobrał) - rozwiązywanie problemów Windowsowe - wielokrotne włączanie i wyłączanie kamerki, zmienianie ustawień itd. Ten informatyk powiedział, że jedyna możliwa przyczyna błędu to fizyczne uszkodzenie kamerki. Niestety tego nie jestem w stanie wykluczyć. Kilka tygodni temu niechcący usiadłem na laptopie . Żadnego dźwięku nie było. Proszę o pomoc lub polecenie oddzielnej kamerki internetowej (do 100 zł, jeśli się uda) i pozdrawiam.
Gawel komentarz 9 października 2023 komentarz 9 października 2023 Ciekawa jest ta ikona kłódki, musi coś znaczyć Hasło, blokada ?
MORVILxv komentarz 12 października 2023 Autor komentarz 12 października 2023 Niestety, spośród tych sposobów co wykonałem nie zadziałał ani jeden Zrobiłem wszystkie oprócz aktualizacji biosu, pobrania sterowników ze strony producenta (nie znam modelu) oraz nie robiłem resetu. Anyways, dzięki za pomoc
Gawel komentarz 13 października 2023 komentarz 13 października 2023 @MORVILxv To nie wiesz jaki to model, nie ma żadnych naklejek ? Zobacz taki program on sam powinien wykryć sprzęt Lenovo Service Bridge https://support.lenovo.com/us/pl/solutions/ht104055
MORVILxv komentarz 13 października 2023 Autor komentarz 13 października 2023 (edytowane) Pobrałem go ze strony lenovo support wczoraj. Po instalacji nie otwiera się, na naklejkach nie ma nic EDIT: program pokazuje się w menedżerze zadań, ale nic na pulpicie się nie wyświetla
Sobiepan komentarz 16 października 2023 komentarz 16 października 2023 a jak wpiszesz w wyszukiwarkę systemową informacje o systemie. Nic Ci się tam nie wyświetla? Możesz skorzystać też z jakiegoś zewnętrznego programu np speccy.
MORVILxv komentarz 16 października 2023 Autor komentarz 16 października 2023 (edytowane) dzięki! udało mi się model znaleźć w informacjach o systemie (ideaPad V15 G1 IML). Sterowniki do kamery zaktualizowane, jednak nadal nic to nie zmieniło. Co ciekawe, Lenovo mają pod F8 wyłączenie kamery, jednak za każdym razem gdy go klikam, pojawia się przekreślona ikonka kamerki. Nie powinna się pokazywać raz przekreślona, raz nie? EDIT: dioda informująca o działaniu kamery świeci się przy odpaleniu aparatu/teamsa
iSkuL komentarz 16 października 2023 komentarz 16 października 2023 A czy próbowałeś skrótu. U mnie w laptopie mam skrót FN+F10 i jak wyłączę kamerę to nic nie działa. Nić się nie wyświetla. Pokazuje, że jest brak urządzenia. Może warto to sprawdzić.
MORVILxv komentarz 16 października 2023 Autor komentarz 16 października 2023 nope, fn+f10 również nie działa :/
Sobiepan komentarz 16 października 2023 komentarz 16 października 2023 może faktycznie kamera jest fizycznie uszkodzona, nie ma żadnych wykrzykników?
MORVILxv komentarz 16 października 2023 Autor komentarz 16 października 2023 1 minute ago, Sobiepan said: nie ma żadnych wykrzykników? nic nie ma, w menedżerze urządzeń również - "urządzenie działa poprawnie"
Sobiepan komentarz 16 października 2023 komentarz 16 października 2023 a spróbuj może uruchomić linuxa w wersji live z pendraiwa i zobacz czy kamera wtedy działa a może jest odpięta od płyty głównej? ja ostatnio miałem przypadek, że touchpad był odpięty od płyty głównej a windows pisał ze urządzenie działa poprawnie
MORVILxv komentarz 16 października 2023 Autor komentarz 16 października 2023 otwarcie laptopa wymaga zerwania plomby... co wiąże się z utratą gwarancji i możliwością oddania do serwisu, z którego laptop był kupiony...
Sobiepan komentarz 16 października 2023 komentarz 16 października 2023 Lenovo nakłada jeszcze plomby? o.O
MORVILxv komentarz 16 października 2023 Autor komentarz 16 października 2023 lenovo nie, tylko serwis w którym był kupiony. Nie ja go kupowałem, ale podobno firma dobra i zaufana
Sobiepan komentarz 16 października 2023 komentarz 16 października 2023 no to oddajcie go do tego "serwisu"
iSkuL komentarz 17 października 2023 komentarz 17 października 2023 Wydaje się, że to jedyne rozwiązanie, aby oddać do serwisu gdzie kupiłeś. Być może warto skorzystać z rękojmi w tej sytuacji.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.