x-kom hosting

Niedziałająca wbudowana kamerka internetowa

MORVILxv
utworzono
utworzono

Cześć! Mam problem z kamerką internetową w laptopie Lenovo ThinkPad lub IdeaPad (nie jestem pewien) z i3 10 generacji. Problem wygląda następująco: przy próbie uruchomienia kamerki pokazuje się taki oto komunikat (w załączonym obrazku). Przed wakacjami wszystko działało jak należy. W wakacje z kamerki nie korzystałem, więc dopiero teraz dowiedziałem się o jej błędzie. Proszę o możliwie szybką pomoc, ponieważ laptop ten jest wykorzystywany do prowadzenia zajęć i wykładów przez portal MS Teams - obecność kamerki jest obowiązkowa. 

 

Podjęte działania: 

- aktualizacja sterowników kamerki (przez informatyka, nie znam go i nie wiem co dokładnie pobrał)

- rozwiązywanie problemów Windowsowe

- wielokrotne włączanie i wyłączanie kamerki, zmienianie ustawień itd. 

 

Ten informatyk powiedział, że jedyna możliwa przyczyna błędu to fizyczne uszkodzenie kamerki. Niestety tego nie jestem w stanie wykluczyć. Kilka tygodni temu niechcący usiadłem na laptopie :facepalm:. Żadnego dźwięku nie było. Proszę o pomoc lub polecenie oddzielnej kamerki internetowej (do 100 zł, jeśli się uda) i pozdrawiam. 

Zrzut ekranu 2023-10-09 113615.png

Gawel
komentarz
komentarz

Ciekawa jest ta ikona kłódki, musi coś znaczyć :) Hasło, blokada ?

 

 

MORVILxv
komentarz
komentarz

Niestety, spośród tych sposobów co wykonałem nie zadziałał ani jeden :( Zrobiłem wszystkie oprócz aktualizacji biosu, pobrania sterowników ze strony producenta (nie znam modelu) oraz nie robiłem resetu. Anyways, dzięki za pomoc :)

Gawel
komentarz
komentarz

@MORVILxv To nie wiesz jaki to model, nie ma żadnych naklejek ? Zobacz taki program on sam powinien wykryć sprzęt 

Lenovo Service Bridge https://support.lenovo.com/us/pl/solutions/ht104055 

MORVILxv
komentarz
komentarz (edytowane)

Pobrałem go ze strony lenovo support wczoraj. Po instalacji nie otwiera się, na naklejkach nie ma nic

 

EDIT: program pokazuje się w menedżerze zadań, ale nic na pulpicie się nie wyświetla

Sobiepan
komentarz
komentarz

 a jak wpiszesz w wyszukiwarkę systemową informacje o systemie. Nic Ci się tam nie wyświetla? Możesz skorzystać też z jakiegoś zewnętrznego programu np speccy. 

MORVILxv
komentarz
komentarz (edytowane)

dzięki! udało mi się model znaleźć w informacjach o systemie (ideaPad V15 G1 IML). Sterowniki do kamery zaktualizowane, jednak nadal nic to nie zmieniło. Co ciekawe, Lenovo mają pod F8 wyłączenie kamery, jednak za każdym razem gdy go klikam, pojawia się przekreślona ikonka kamerki. Nie powinna się pokazywać raz przekreślona, raz nie?

 

IMG_20231016_080258.jpg

 

EDIT: dioda informująca o działaniu kamery świeci się przy odpaleniu aparatu/teamsa

iSkuL
komentarz
komentarz

A czy próbowałeś skrótu. U mnie w laptopie mam skrót FN+F10 i jak wyłączę kamerę to nic nie działa. Nić się nie wyświetla. Pokazuje, że jest brak urządzenia.  Może warto to sprawdzić.

MORVILxv
komentarz
komentarz

nope, fn+f10 również nie działa :/

Sobiepan
komentarz
komentarz

może faktycznie kamera jest fizycznie uszkodzona, nie ma żadnych wykrzykników? 

MORVILxv
komentarz
komentarz
1 minute ago, Sobiepan said:

nie ma żadnych wykrzykników? 

nic nie ma, w menedżerze urządzeń również - "urządzenie działa poprawnie"

Sobiepan
komentarz
komentarz

a spróbuj może uruchomić linuxa w wersji live z pendraiwa i zobacz czy kamera wtedy działa 

a może jest odpięta od płyty głównej? ja ostatnio miałem przypadek, że touchpad był odpięty od płyty głównej a windows pisał ze urządzenie działa poprawnie 

MORVILxv
komentarz
komentarz

otwarcie laptopa wymaga zerwania plomby... co wiąże się z utratą gwarancji i możliwością oddania do serwisu, z którego laptop był kupiony...

Sobiepan
komentarz
komentarz

Lenovo nakłada jeszcze plomby? o.O 

MORVILxv
komentarz
komentarz

lenovo nie, tylko serwis w którym był kupiony. Nie ja go kupowałem, ale podobno firma dobra i zaufana

Sobiepan
komentarz
komentarz

no to oddajcie go do tego "serwisu" 

iSkuL
komentarz
komentarz

Wydaje się, że to jedyne rozwiązanie, aby oddać do serwisu gdzie kupiłeś. Być może warto skorzystać z rękojmi w tej sytuacji.

 

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.