x-kom hosting

duże temperatury r5 7600x i rozmyślenie nad zmiana na i5 13500

szczeqsd
utworzono
utworzono

chłodzenie: Chłodzenie wodne BE QUIET! Pure Loop 2 FX 240mm 
 płyta: gigabyte b650 gaming x ax

podczas włączania kompa i od razu po wczytaniu windowsa mam 70 stopni później zbija do 36 podczas odpalonych aplikacji.  Przy odpalaniu gry 80 stopni później zbija w lobby do 45 podczas grania w grę 60-70 stopni na niskich. Podczas pobierania czegokolwiek 60-65 stopni. czasami z pupy sobie podbija nagle do 60 stopni jak ma 40. nie znam się na procesorach i nie wiem co robić robić coś z tym prockiem czy iść wymienić płyte, ramy i procka na intela gdzie nigdy nie miałem problemów. 
potrzebuję dobrej rady i dobrania coś pod i5 13500 może być też propozycja innego procka

ramy, procek i płyta w kwocie do 2800 mogę trochę dołożyć 

leelareso
komentarz
komentarz

Dobra, ale w czym problem? To, że masz 240 chłodnicę jest problemem to tego typu procków i te ryzeny w grach właśnie operują w okolicy tych 70c. Zastosuj po lepszą pastę typu thermal grizzly kryonaut i możesz też zastanowić się nad zmianą chłodzenia na 360/280 chłodnice. Po co chcesz wymieniać na gorszy procesor?

 

Mogeto
komentarz
komentarz

Ten model słynie z przegrzewania, bo fabryczne napięcie jest zbyt wysokie. Najnowszy bios do płyty głównej, może będzie miał poprawki pod R5 7600X.  Jak nie, to undervolting.

szczeqsd
komentarz
komentarz

@Mogeto @leelareso dzisiaj pobrałem gta i nagle 77/78 stopni myślicie, że to normalne? na pewno gdyby było to normalne to więcej było by tego w necie a ja nawet nie wiem co robić bo procek się wbija co chwile na 70 stopni a w necie nic nawet serwis nie pomógł 

leelareso
komentarz
komentarz (edytowane)

Masz małą chłodnicę, użyj pasty thermal grizzly kryonaut (Chyba, że użyłeś a jak innej to jaką?)  70c dla tych procesorów  to standard. Możesz tez zmienić offset w biosie by był chłodniejszy. Pompę masz ustawioną na max albo 80 % jak przystało?

Edytowane przez leelareso