x-kom hosting

OBS i Elgato 4K Pro m.2 - Ścinki obrazu przy nagrywaniu gier 4K - Propozycje zmiany ustawień

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: Anawa ,
Mateu5z
utworzono
utworzono

Witam,
Jestem początkującym twórcom na YouTubie, mam jednak problem z nagrywaniem. Otóż nagrywam gry w rozdzielczości 4k programem OBS - (Open Broadcast Software) dość popularny wśród streamerów i innych twórców na yt.
Za nagrywarkę służy mi Elgato 4k Pro m.2.

Problem polega na tym, że jak jestem w czasie nagrywania np. Wiedźmina i jest jakaś lokacja, która wymaga więcej klatek czy coś, to od razu ekran w OBS'ie mi się ścina i wyskakuje komunikat "Uwaga! Przeciążenie kodowania. Użyj innego formatu video lub ustawienia Encodera" I wtedy jest lipa z obrazem nawet po zmontowaniu.
Mój PC: i7 6700 4x3,40Ghz / RTX 3060 EAGLE 12GB / 32GB RAM DDR4 3200Mhz CL18. System Win10PRO 64bit.
Filmy montuję w programie DaVinci Resolve, mam często do wyboru sposób renderowania od NVIDII bądź Native lub Auto, wcześniej wybierałem NVIDIĘ, natomiast program zaczął szwankować dlatego przeszedłem na Auto i dosyć fajnie montuje i szybko.

Dorzucę screeny z Moich ustawień OBS, być może ktoś z Was będzie miał jakieś uwagi albo sugestie. 

 

Tryb Wyjścia: Proste

Proszę o pomoc.

Dodam, że teraz mam w OBS ustawienia (Wysoka jakość, średni rozmiar pliku), na tym jest niby okej, ale widać straszne piksele na nagraniach.
Wcześniej miałem ustawione (Jakość nie do odróżnienia, duża wielkość pliku). Natomiast wtedy obraz był naprawdę ładny.
Obraz zgrywam z Konsoli PS5 na PC dzięki programowi OBS.

3675918800_1694893691.jpg

2594580100_1694893697.jpg

Anawa
komentarz
komentarz

Cześć.

 

Jaki enkoder obrazu jest jeszcze do wyboru?

Mateu5z
komentarz
komentarz

Takie, jednak na praktycznie wszystkich jest to samo. Dopiero jak jakość video zmniejszę to wtedy już tego nie ma, ale nie chcę mieć gorszej jakości.

bandicam 0083.jpg