x-kom hosting

Zaktualizowałem bios i jest problem

mrkillbox
utworzono
utworzono

Witam.

Posiadam płytę Gigabyte z490m ud i procka i5 10400f. Na wstępie piszę że jestem amatorem i nie pytajcie mnie dlaczego zaktualizowałem biosa. Po zaktualizowaniu z wersji f5 na f22, komputer ledwo chodzi, bardzo się zacina. W grze z 200 FPS mam 50. Gdy próbuję z powrotem zainstalować starą wersję z pendrive, to wyskakuje błąd. Czy może ktoś wie jak wrócić do starej wersji BIOSu?

leelareso
komentarz
komentarz

Pewnie się nie da już i tak się zapytam, dlaczego instalowałeś nowszy bios? Próbowałeś zrobić reset biosu przez zworkę albo wyciągając baterię na 15-20min? I poproszę więcej konkretów, jaka to gra, jaki dokładnie sprzęt, zasilacz, w jakim momencie to występuje.

mrkillbox
komentarz
komentarz (edytowane)

Ponieważ posiadam płyte mini atx i jest tam tylko jeden slot m2, a przy drugim napisane jest "reserved for future". Myślałem, że aktualizacja biosu pozwoli na korzystanie z dwóch slotów.

 

image.png.0e9a64635d03c8c85c5ab859fe8bbbf8.png

Problem jest ogólny. Wydajność spadła o jakieś 80%. Komputer strasznie muli.

A czy reset biosu może powrócić do deafultowej wersji?

leelareso
komentarz
komentarz

Nie, reset biosu zresetuje ustawienia. Musiałbyś pokazać jak to dokładnie wygląda, jakie zużycie podzespołów jest podczas gry.

mrkillbox
komentarz
komentarz (edytowane)

image.thumb.png.47f6fd477a021e5174e41e7b4e43fae8.png

Wcześniej miałem 200-300 fps

leelareso
komentarz
komentarz

Jak to wygląda z zegarem cpu bo z obrazka wynika na problem z kartą która siedzi na najniższym zegarze. Pokaz screeny z programów gpu-z i cpu-z jeżeli nie zadziała reinstall sterowników do karty graficznej, zrób to przez program DDU a jak to zrobisz to możesz zainstalować sterowniki do chipsetu ze strony głównej producenta płyty

mrkillbox
komentarz
komentarz

image.gif.7cd46382921e48aad27ddfce9be177b1.gifimage.png.49235b8b8869128c7f594fbe9e280eda.png