x-kom hosting

Aktualizacja BIOS i awaria karty sieciowej

Tsyuuki
utworzono
utworzono

Witam, zaktualizowałem dzisiaj bios, i po to operacji nie działa mi karta sieciowa, w Biosie ustawiłem ją na "enable", w menadżerze urządzeń jest widoczna ale z żółtym wykrzyknikiem, sterowniki są zainstalowane ale podczas wyskakuje błąd "kod 10" i teraz się zastanawiam czy moge zrobić ponowną aktualizacje BIOS ale wersje wstecz i sprawdzić czy karta sieciowa wróci? Ewentualnie czy da się tą karte jakoś sfixować?

xardas228
komentarz
komentarz (edytowane)

Podaj całą specyfikację PC, niektórzy producenci blokują możliwość wgrywania starszych biosów. Spróbuj zrobić reset CMOS baterią lub zworką.

  • Dobra wypowiedź 1
Tsyuuki
komentarz
komentarz

Jeżeli chodzi o płyte główna jest to "MSI h310m pro-m2" dodam, że jestem raczej laikiem jeżeli chodzi o te sprawy także nie bardzo wiem o co chodzi z tym CMOS, a bateri to chyba nie ma bo to stacjonarka i jest zasilana bezpośrednio? Czy się myle? Zakupilem pare dni temu dysk ssd m.2 i troszke fiksował bo raz działał a czasami go nie wykrywało, i wyczytałem, że dobrze zrobić aktualizacje BIOSu no i tak też poczyniłem.. ale teraz bez Internetu jest jeszcze gorzej..

xardas228
komentarz
komentarz (edytowane)

Teoretycznie skoro komputer się włącza to można zresetować Bios spod biosu, ale zdarzało się że taki reset nie pomagał. Bateria to element zaznaczony na zdjęciu niżej czerwoną strzałką, odłączasz komputer od prądu,  wyjmujesz baterię na 15 minut, wkładasz baterię, podłączasz komputer do prądu i sprawdzasz czy coś się zmieniło.

 

photofunny.net_.thumb.jpg.e312f6d8663dc32242e4d951691397b2.jpg

 

Pokaż też z biosu zakładkę Settings->Advanced->Intel Ethernet Connection

 

4KgxCj5.thumb.png.31ed984d12a64c4e6ff485f26dd851dd.png

Tsyuuki
komentarz
komentarz