A.R. utworzono 3 lipca 2023 utworzono 3 lipca 2023 Cześć, Mam nietypowy (a może z uwagi na Wasze doświadczenie dosyć banalny) kłopot z laptopem Apple MacBook Air A1466 (Early 2015). Otóż urządzenie zostało zakupione rok temu przez portal Olx. Laptop był wylogowany z iCloud przez sprzedawce. Parę dni temu został sprzedany przeze mnie i nowy właściciel po 3 godzinach od zakupu napisał SMS z pytaniem o hasło do konta o nazwie "Mac" w zakladce "Użytkownicy i Grupy". Przed sprzedażą sprawdziłem w obecnosci zainteresowanego, czy komputer został wylogowany z iCloud i tak było. Nowy wlasciciel twierdzi, ze chcial zmienic date i godzine w ustawieniach i aby to zrobic musi wprowadzic haslo wyswietlane w komunikacie: <ZDJECIE> Ja tego hasla nie znam, probowalismy wpisac 1234, 12345, 1111, 0000 - bezskutecznie. Skontaktowalem sie z osoba, od ktorej laptop zostal zakupiony rok temu - ta osoba jest przekonana, ze zadnego hasla nie ustawiala, a nawet jesli by to zrobila to na pewno pozostawilaby przypomnienie. Nowy wlasciciel szukal takiej opcji, ale jej nie znalazl. Polecono przenalizowanie i ewentualnie zastosowanie tych srodkow (od sprzedawcy, u ktorego kupilem laptop rok temu): 1) w przypadki braku możliwośći sprawdzenia podpowiedzi do hasła - https://support.apple.com/pl-pl/HT202860 2) w ostatecznosci wprowadzenie systemu od nowa - https://support.apple.com/pl-pl/HT212190 Na te chwile osoba, ktora kupila ode mnie laptop żada zwrotu pieniedzy. O ile w momencie sprzedazy po wlaczeniu laptopa nie wyswietlalo sie zadne okno do logowania, po prostu komputer startowal i po chwili pokazywal pulpit (mozna bylo korzystac z przegladarki i innych funkcji systemu), tak teraz wyskakuje ekran logowania uzytkownika ktory ma nadane prawa administratora o nazwie "Mac". Hasla nikt nie zna. <ZDJECIE> Moje pytania są następujace: 1) jeśli laptop byl wylogowany z konta iCloud to mogl zadac podania hasla do konta administratora o nazwie "Mac" w przypadku checi zmiany czegos w ustawieniach (domiemana proba zmiany daty i godziny)? 2) czy w przypadku aktualizacji oprogramowania (mozliwe, ze zostala wykonana przez nowego nabywce) taki ekran mogl sie pojawic i wymagac od uzytkownika logowania do konta o nazwie "Mac", mimo iz komputer przed aktualizacja oprogramowania nie byl zalogowany do konta iCloud? 3) jak zostalo zainstalowane nowe oprogramowanie (lub laptop zostal przywrocony do ustawien fabrycznych - w zasadzie nie wiem czego dokonal kupiec laptopa, mam tylko zdjecia ktore mi przedstawil) to system moze zadac podania hasla do konta administratora "Mac"? Pytalem o to znajomych bardziej obecnanych w sprzetach Apple (nie uwzaja sie za ekspertow, wiec prosze o wyrozumialosc - dlatego zwracam sie z tymi pytaniami rowniez do Was) - oni uznali, ze jesli ktos kto pierwotnie sprzedal mi komputer, znal sie na produktach Apple to nie ma szans, aby zapomnial przywrocic go do ustawien fabrycznych i usunal wszystkie dane z komputera. Ponadto uslyszalem, ze jesli laptop zostal wylogowany z iCloud to ani przy aktualizacji oprogramowania na wyzsza wersje (w chwili sprzedazy byl zainstalowany Monterey, teraz moze byc Ventura), ani po przywroceniu do ustawien fabrycznych, nie powinien prosic i haslo do zalogowania sie. Sugerowali, ze nowy nabywca ktory kupil ode mnie laptop sam ustawil haslo, ktorego teraz nie pamieta lub sknocil cos przy preinstalowywaniu systemu / aktualizacji do wyzszej wersji i chce teraz zwrocic uszkodzony sprzet. Nie chce grac na zwloke. Jestem uczciwa osoba, dlatego zalezaloby mi bardzo na uzyskanie szybkiej pomocy. Rozwazam jeszcze odwiedzenie kilku serwisow produktow Apple w moim miescie i zapytanie technikow / ekspertow o to samo, co Was. Co w takiej sytuacji mozna zaradzic?
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.