x-kom hosting

TV 55-60"

samidon
utworzono
utworzono

Cześć!

Są tu maniacy TV ( =opócz sprzętu komputerowego? )

Przechodząc do meritum - nie jest na czasie w temacie TV. Poszukuję jakiegoś nowego 55-60" do użytku domowego ( salon ). Przeznaczenie mix, tzn. Troche gier z Ps5, trochę seriali/ filmów z VOD. Coś nie coś czytałem o technologiach OLED, QLED, itd. - ale otwarcie mówię, jako laik nie znam się na tym aż tak dobrze bym sam podjął wybór. Na podstawie filmików/ recenzji rzuciły mi się w oczy 2 modele, które są polecane, tj:  LG OLED55C21LA OLED 55'' 4K Ultra HD oraz SAMSUNG QE55S95B 55" OLED 4K. Pytania:

1 - Faktycznie można rozważyć powyższze modele?

2 - Polecacie może jakieś inne, na podstawie swojego doświadczenia, TV?

Z góry dziękuję za pomoc/ odpowiedzi. wskazówki

Mogeto
komentarz
komentarz

W skrócie, OLED to żywe kolory i głęboka czerń. Po użytkowaniu OLEDa ciężko wrócić do zwykłego LED, bo szybko zauważysz, że czerń jest szara, a kolorystyka nie robi wrażenia.

Tego nawet nie ma co porównywać, LED wypada blado przy OLED, ale niestety różnica w cenie jest spora.

QLED bliżej do LED niż OLED. Tutaj nie ma co nabierać się na papkę marketingową, bo z OLED to nie ma nic wspólnego.

Jeżeli będziesz grał w jasnym pomieszczeniu przy świetle dziennym - LED zyskuje plusik, bo zwykle jest jaśniejszy.  Jeśli wieczorami, to lepiej OLED.

Z takich spraw technicznych, najważniejsze aby telewizor miał VRR, jest to wysoce pożądana funkcja pod gry. Dzięki temu spadki klatek w grach są mniej widoczne. Też można wspomnieć o HDMI 2.1, bo obsługuje 4K przy 120FPS. Co prawda PS5 wyciąga 120FPS tylko w mniej wymagających grach, ale lepiej mieć, niż nie mieć.

 

 

  • Dziękuję 1
samidon
komentarz
komentarz

@Mogeto Dziękuję za wytłumaczenie i pomoc.

Modelowo - znasz coś konkretnego, czy bardziej szukasz po w/w cechach ? Problemem, który się przewija prze obecne TV ( =z komentarzy/ opinii ) jest ich krótka żywotność

  • konto oficjalne
X-KOM
komentarz
komentarz