x-kom hosting

Zestaw PC nie wykrywa RJ-45

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: qustosz ,
Siekpot
utworzono
utworzono

Cześć, zaznaczę od razu, że jestem totalnym laikiem w kwestii komputerów i mam nadzieję, że pytania nie są zbyt niezrozumiałe.

Kupiłem ten zestaw: https://www.morele.net/komputer-game-x-g900-core-i9-13900k-64-gb-rtx-4080-2-tb-m-2-pcie-2-tb-hdd-12064855/
Kiedy do mnie przybył z zaskoczeniem zauważyłem, że komputer w ogóle nie ma nawet opcji połączenia się przez ethernet, korzysta tylko z wifi dzięki zewnętrznemu urządzeniu usb (ogólnie listę urządzeń z menadżera urządzeń oraz dostępnych połączeń sieciowych podrzucam niżej). 

Jest dla mnie ekstremalnie ważne, żeby mieć internet "na kablu", ale sądziłem, że to taki standard, że nie powinno być z tym problemu. 

Moje pytania są następujące:

1. Czy tam jest karta mogąca czytać ten mój nieszczęsny kabel i ja robię coś źle?
2. Czy jeśli musiałbym kupić jakąś kartę sieciową, to ona mi w ogóle w takiej konfiguracji się tam zmieści? 
3. Jeśli tak, to zlitujcie się i powiedzcie jaką kupić :D 

 

karty sieciowe.png

karta sieciowa 2 electric boogaloo.png

qustosz
komentarz
komentarz

Podah producenta i dokłądny model płyty głównej, albo daj zrzut z CPU-Z zakłądka Mainboard.

W BIOS Ethernet włączony na Enable? Z tyłu płyty głónej jest złącze RJ-45?

Siekpot
komentarz
komentarz

asrock z790m pg lightning/d4 (zrzut i tak dodam na wszelki wypadek)

Z tyłu płyty jest złącze. Zauważyłem też, że na liście urządzeń mam kontroler ethernet (nie wiem czy to ważne, ale dodaję screena).

Co do BIOS-u, to nie wiem, ale zaraz go odpalę i spróbuję znaleźć tę opcję (byłbym wdzięczny za info gdzie tego szukać, jestem totalnie zielony)

mainboard.png

Adnotacja 2023-05-31 194145.png

  • Rekomendowana odpowiedź
qustosz
komentarz
komentarz

Zainstaluj sterowniki do płyty głównej i do Ethernet. Pobierz je ze strony producenta. Będzie wszystko działać.

Siekpot
komentarz
komentarz