x-kom hosting

Wybór płyty głównej do komputera

MMichael
utworzono
utworzono

Witam,
chcę sam złożyć komputer, wybrałem już procesor (Intel Core i7 13700KF) oraz kartę graficzną (Gigabyte GeForce RTX 3060 VISION 12GB OC 2.0 LHR). Wiem, że moja pamięć RAM będzie DDR4 o taktowaniu 3200, wielkość 32 lub 64GB, ale jeszcze nie mam wybranej konkretnej. Problem dotyczy wyboru płyty głównej. Niestety nie znam się na składaniu komputera zbyt dobrze, a płyt głównych na  rynku jest cała masa. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Chciałbym by płyta nie obniżała wydajności procesora, karty graficznej i pamięci. Proszę o jakieś propozycje lub na co patrzeć przy wyborze, optymalne wartości etc., bym miał się do czego odnieść.

Mogeto
komentarz
komentarz

Nie lepiej zejść do i5 13500 a w zamian wziąć mocniejszą kartę graficzną? Jakie zastosowanie komputera? Jaki budżet?

MMichael
komentarz
komentarz

@Mogeto Komputer ma służyć głównie do programowania (w szczególności uczenie maszynowe oraz sieci neuronowe), dodatkowo planuję spróbować z silnikami Unity 3D oraz UE5. Będzie używany też Blender 3D. Czasami będą również uruchamiane gry typu Valorant oraz filmy na Netflix. Cały komputer chciałbym by zmieścił się do 10000zł. Niestety nie znam się najlepiej na składaniu komputerów. Jaki zestaw ty proponujesz?

Mogeto
komentarz
komentarz

Pamięć RAM na pewno trzeba wziąć szybszą niż 3200. W tym budżecie można iść spokojnie w DDR5. 

64GB RAM DDR5 kupisz w okolicach tysiaka

https://proline.pl/pamiec-kingston-fury-beast-black-64gb-2x32gb-ddr5-5200-cl40-kf552c40bbk2-64-p8115275

 

Jeśli chcesz solidną płytę pod ten zestaw, możesz spojrzeć na Gigabyte Z790 UD lub Gigabyte Z790 GAMING X.  Wersja AX będzie trochę droższa, bo dodatkowo ma WiFi. 

https://proline.pl/plyta-glowna-gigabyte-z790-gaming-x-ddr5-lga1700-p8116843

 

Procesor - zastanów się czy warto dopłacić do i7 13700K względem i7 13700KF.