x-kom hosting

Zmieniłem ram i mam problem

Bleidd19
utworzono
utworzono

Witam, mam mały problem z pamięcią RAM po zmianie na nowe kości. Do tej pory używałem Crucial ballistix red 2x8GB 3200MHz CL16, ustawione były w XMP na 3467MHz (po prostu zmieniłem im tylko prędkość i nic więcej). Wszystko działało bez problemów itp. Potrzebuję więcej ramu więc kupiłem właśnie nowe pamięci Kingston Fury Renegade 2x16GB 3600MHz CL16. Problem polega na tym że wybierając profil 1 w XMP (domyślnie 3600) pamięć RAM dalej działa mi na 3467 tak jakby coś nie zatrybiło i używało danych z poprzedniego RAMu. Czy robię coś nie tak, nie znam się za bardzo na tego typu rzeczach, być może powinienem wcześniej coś zresetować itp? Moja płyta główna to Asrock b560m Steel Legend, procesor 11400f. Załączam zdjęcia z bios, może tu pomoże.

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.JPG

toska78
komentarz
komentarz (edytowane)

Według mnie jest wszystko ok. Możesz jeszcze sprawdzić w aplikacji CPU-Z, w zakładce Memory.

Bleidd19
komentarz
komentarz

Bawiłem się trochę, przywróciłem BIOS do wartości domyślnych i próbowałem ponownie włączyć profil XMP 1. Niestety na 3600 nie odpala, nie chce się włączyć a jak już za którymś razem się uruchomi to ustawia 3467MHz. Czy to może oznaczać że RAM jest wadliwy i nie da rady odpalić go na tym teoretycznie fabrycznym profilu XMP czy to bardziej na moim zestawie po prostu nie da się wejść wyżej niż 3467? Widzę że mam opcję np zwiększania napięć ramu, może tego warto spróbować? Nie wiem tylko czy powinienem się tym bawić ;) i jakie wartości napięć byłyby bezpieczne dla tych 3600 CL16. 

cpuz.JPG

toska78
komentarz
komentarz

Timingi płyta ustawia dobre tylko taktowanie mniejsze. Możesz trochę podnieść napięcie i sprawdzić czy coś da. Ja np. mam 1,4V dla taktowania 3840 MHz. U Ciebie pasowałoby sprawdzić czy coś zmieni ustawienie  Command Rate (CR) na 2T. Zobacz jak moje cruciale (XMP 3000) są ustawione:

 

703862af82c8a.jpg

Bleidd19
komentarz
komentarz