stefan86 utworzono 13 stycznia 2023 utworzono 13 stycznia 2023 Witam, zauważyłem, że od jakiegoś czasu Windows 7 przestał mi się aktualizować - nawet baza defendera. Wyszukiwanie aktualizacji kończy się błędem: 80080005. Screen w załączeniu To dało mi impuls aby w końcu go zaktualizować do Windows 10, jako że mam parę programów, skonfigurowanych pod siebie, to postanowiłem zrobić instalację w trybie aktualizacji. Niestety w trzecim punkcie, po kopiowaniu plików, instalacja przerywa się błędem "Instalacja systemu Windows 10 nie powiodła się". Instalacja z oryginalnego nośnika więc to nie stanowi problemu. Chciałem zrobić naprawczą instalację Windows 7 w miejscu, czyli po prostu też instalacja jako aktualizacja, ale również kończy się tym błędem. SFC /scannow kończy się komunikatem: "Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows nie może uruchomić usługi naprawczej." Checkdisk z parametrami /r i /f nie wykrywa żadnych błędów. Antywirus i wszystkie zbędne programy odinstalowane. W msconfig, z automatycznego uruchamianie wyłączne wszystko prócz usług Microsoft. Zauważyłem jednak że usługa "Instalator modułów systemu Windows" - Trustinstaler nie działa i nie da jej się uruchomić, kończy się błędem. Screen w załączeniu. Wyczytałem że bez działania tej usługi nie ma opcji aby zainstalować aktualizację czy właśnie zaktualizować system do nowej wersji. W załączeniu logi z FRST. Proszę o pomoc. FRST.txt Addition.txt
toska78 komentarz 14 stycznia 2023 komentarz 14 stycznia 2023 (edytowane) Usługa "Instalator modułów systemu Windows" nie działa (jest uszkodzona a właściwie jej składniki) dlatego nie działa opcja SFC /scannow (do sprawdzania plików systemowych) oraz aktualizacje systemowe. Ten błąd że nie można odnaleźć określonego pliku zapewne świadczy o tym że brakuje pliku exe tej usługi (TrustedInstaller.exe) w poniższej lokalizacji: Cytuj C:\Windows\servicing Na pw wysłałem link do tematu z analogicznym problemem z tą usługą (z innego forum), gdzie jest podane rozwiązanie problemu. Edytowane 14 stycznia 2023 przez toska78
stefan86 komentarz 17 stycznia 2023 Autor komentarz 17 stycznia 2023 Niestety sposoby poruszone w tamtym linku podesłanym na PW nie działają.
toska78 komentarz 18 stycznia 2023 komentarz 18 stycznia 2023 A sprawdzałeś aktualizację do win 10 przy użyciu dedykowanego narzędzia producenta mój link, klik w Pobierz narzędzie?
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.