x-kom hosting

Restart komputera przy odpalaniu niektórych gier

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: xvnixov ,
xvnixov
utworzono
utworzono

Witam, mam problem z nowo kupionym komputerem. W chwili kliknięcia na ikonę gry np. call of duty, fortnite (z nim tez jest dziwna sprawa, ktora zaraz opisze), apex legends resetuje mi komputer. (nie ma bluescreena ani nic takiego po prostu reset).Z fortnite jest smieszna sprawa gdyż raz mi działa super bez zadnych komplikacji, raz wywala podczas gdy, raz wystarczy ze klikne ikonę gry i juz jest reset. Tak samo było kiedys z lolem natomiast zainstalowałam win11 i inne sterowniki i teraz śmiga. Sprawdzałam temperatury procesora, karty graficznej i wszystko jest ok. Przywracałam bios do ustawień fabrycznych również nie pomogło. Niżej wstawiam konfiguracje mojego kompa. Jestem zielona w tych sprawach więc prosze o wyrozumialosc

image.jpg

Niebieska
komentarz
komentarz

Sama składałaś kompa czy sklep?

xvnixov
komentarz
komentarz

@Niebieska kolega skladal

Niebieska
komentarz
komentarz

BIOS aktualizował sklep czy też kolega?

xvnixov
komentarz
komentarz

@Niebieska biosu nie aktualizowalismy 

 

Niebieska
komentarz
komentarz

Przy tym chipsecie musiała być aktualizacja inaczej płyta by nie umiała współpracować z twoim prockiem.

Mogeto
komentarz
komentarz

Możliwe, że sklep wgrał bios. Pytanie jaki. Najlepiej pokaż zdjęcie z programu CPU-Z (zakładka Memory oraz Mainboard)

xvnixov
komentarz
komentarz
Mogeto
komentarz
komentarz

Najnowszy bios dla tej płyty głównej to 7B86vMH z 2022r, Twój jest z 2021r

https://pl.msi.com/Motherboard/B450-A-PRO-MAX/support

Nie wiem czy to pomoże na resety, ale można spróbować.

Kolejna sprawa, Twoja pamięć RAM pracuje z prędkością 2133 (pozycja DRAM Frequency 1066 x2 to 2133)  a powinna 3200. Trzeba włączyć profil XMP w biosie płyty głównej.