x-kom hosting

Logi FRST

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: toska78 ,
Kenki
utworzono
utworzono

Witam serdecznie, ostatnio mam problem z bardzo wysokim użyciem procesora i pamięci. Proszę o sprawdzenie logów pod kątem potencjalnego zagrożenia. Załączam ss z menadżera zadań chwilę przed napisaniem posta. Proszę o pomoc, antywirusowe programy nie dają rady. 

Screenshot_34.png

Screenshot_35.png

Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt

  • Rekomendowana odpowiedź
toska78
komentarz
komentarz

W logach nie ma nic szkodliwego w sensie infekcji. Natomiast widać ze zrzutu że Google Chrome zżera ponad połowę zasobów CPU. Do wykonania w FRST jedynie kosmetyka (usunięcie szczątkowych wpisów). 

Uruchom FRST a następnie (poprzez skrót klawiszowy CTRL + Y) otwórz notatnik systemowy. Wklej w nim poniższą zawartość:

Cytuj

CloseProcesses:
FirewallRules: [{10B40A23-8EEF-4760-80B5-24A740DF9E82}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\MicrosoftTeams_22183.300.1431.9295_x64__8wekyb3d8bbwe\msteams.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{435DF51E-9BD6-4257-B88E-C24AC2859BEF}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\MicrosoftTeams_22183.300.1431.9295_x64__8wekyb3d8bbwe\msteams.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{D47A1C09-D8C2-4CA1-AE92-FCF8E9EAC0A7}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\MicrosoftTeams_22147.303.1400.1220_x64__8wekyb3d8bbwe\msteams.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{129CBA89-071B-4C84-935E-99F381836557}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\MicrosoftTeams_22147.303.1400.1220_x64__8wekyb3d8bbwe\msteams.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{0D8184B6-BA95-4959-B835-E34E3FB00FFD}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\MicrosoftTeams_22147.303.1400.1220_x64__8wekyb3d8bbwe\msteams.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{2AD7F77C-7A2F-4C46-8712-D40458DA0696}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\MicrosoftTeams_22147.303.1400.1220_x64__8wekyb3d8bbwe\msteams.exe => Brak pliku
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKU\S-1-5-21-3759155202-2596721617-2979328408-1002\...\RunOnce: [Delete Cached Update Binary] => C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c del /q "C:\Users\Patix#\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\Update\OneDriveSetup.exe" (Brak pliku)
HKU\S-1-5-21-3759155202-2596721617-2979328408-1002\...\RunOnce: [Delete Cached Standalone Update Binary] => C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c del /q "C:\Users\Patix#\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\StandaloneUpdater\OneDriveSetup.exe" (Brak pliku)
HKU\S-1-5-21-3759155202-2596721617-2979328408-1002\...\RunOnce: [Uninstall 22.191.0911.0001] => C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Patix#\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\22.191.0911.0001" (Brak pliku)
Task: {0DD0B252-C28D-4E63-B230-29939BC1EB29} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\MusUx_LogonUpdateResults => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe LogonUpdateResults (Brak pliku)
Task: {4720B90B-9B10-41AD-93D2-49C4C1136E98} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\MusUx_UpdateInterval => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe Display (Brak pliku)
Task: {B3EA240C-5F5C-4A94-A9C5-935F68937664} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\Reboot_AC => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe /RunOnAC ReadyToReboot (Brak pliku)
Task: {CCDFC0B8-01A3-4E74-A820-4F13F51D269E} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Mobile Broadband Accounts\MNO Metadata Parser => C:\WINDOWS\System32\MbaeParserTask.exe (Brak pliku)
Task: {E0F10DCF-44AD-40E8-9370-FB5DA59F93FB} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\USO_UxBroker => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe (Brak pliku)
Task: {F08FAB5A-9FC9-403D-99A9-D0552D6979BE} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\Reboot_Battery => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe /RunOnBattery ReadyToReboot (Brak pliku)
CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxps://pl.search.yahoo.com/search?fr=mcafee_uninternational&type=E211PL826G0&p={searchTerms}
CHR DefaultSearchKeyword: Default -> mcafee
S3 BraveElevationService; "C:\Program Files\BraveSoftware\Brave-Browser\Application\106.1.44.112\elevation_service.exe" [X]
S4 DBUtilDrv2; \SystemRoot\System32\drivers\DBUtilDrv2.sys [X]
S1 WinSetupMon; system32\DRIVERS\WinSetupMon.sys [X]
EmptyTemp:

Poprzez skrót klawiszowy CTRL + S (albo przez Plik -> Zapisz) zapisz zmiany w notatniku a następnie w FRST kliknij na Napraw. Na zakończenie naprawy FRST poprosi o restart systemu.

Jeśli po tej naprawie problem nie ustąpi, sugeruję deinstalację McAfee AntiVirus i WebAdvisor firmy McAfee, tym bardziej skoro jest już zainstalowany Malwarebytes.

  • Dziękuję 1
Kenki
komentarz
komentarz

Dzięki bardzo. Właśnie biorę się za wklepanie logów. Duże obciążenie procesora przechodzi na google chroma lub inną przeglądarkę podczas surfowania po sieci, ale kiedy wyłączę przeglądarkę to całe obiciążenie przechodzi na inne aplikacje/procesy takie jak usługi i aplikacja kontroler, WMI provider host, Dell data manager czy malwarebytes Service. 

Screenshot_36.png

Logi wklepane, McAfee usunięte. Natomiast wysokie obciążenie przeszło na inne procesy. 

Screenshot_37.png

Bromidum
komentarz
komentarz (edytowane)

Spróbuj odinstalować Dell SupportAssist. Obserwowałem wcześniej sporo zgłoszeń z niewłaściwym działaniem tej aplikacji.
Dodatkowo jeśli nie zakupiłeś lub otrzymałeś preinstalowany pakiet McAfee (+WebAdvisor), to jego również odinstaluj.

 

Wykonaj także profilaktyczne skanowanie RogueKiller Anti Malware.

Zalecane pobranie wersji przenośnej (portable). Przed uruchomieniem pełnego skanowania należy włączyć w ustawieniach bezsygnaturowy „moduł MaIPE (BETA)”; opcjonalnie „skanuj z pełną wydajnością” (ustawienia → ustawienia skanowania).    

  • Dobra wypowiedź 1
Kenki
komentarz
komentarz

Dzięki wielkie. Wydaje się, że odinstalowanie Dell SupportAssist było właściwym rozwiązaniem. Teraz praca procesora utrzymuje się na poziomie poniżej 10%. Pozdrawiam

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.