x-kom hosting

Budowa oraz rozdzielenie sieci internetowej na dwa budynki

rookienb1
utworzono
utworzono

Cześć,
Jestem aktualnie w trakcie planowania i budowy sieci internetowej rozdzielonej na dwa budynki, 
niestety mam problem z doborem urządzeń i późniejszą ich konfiguracją, ciężko mi się w tym wszystkim połapać, zaznaczam, 
że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o takie sprawy, więc niektóre fachowe pojęcia mogą być mi obce, ale do rzeczy, sieć mniej więcej ma wyglądać tak:


Internet od Inei 1Gbit, urządzenie od dostawcy to prawdopodobnie Nokia G-240W-C, w nawiasach podaje modele urządzeń które biorę pod uwagę jeśli chodzi o zakup sprzętu.

Początek sieci, czyli router od dostawcy: 
                                                                                               1. Nokia G-240W-C  
     
                                                                                                                ↓
                                                         2. Switch(TP-Link 5p TL-SG105PE) lub Router przewodowy (TP-Link ER605)

                                    Planowałem switch, aktualnie rozważam również router przewodowy, nie wiem co będzie odpowiednie i lepsze
                                     warunkiem koniecznym jest możliwość sztywnego ustawienia prędkości transferu dla poszczególnych portów.
                                 ↓                                                                                                                                                                                                              ↓
                 3.   Budynek nr1                                                                                                                                                                                          Budynek nr2