skrentek utworzono 22 września 2022 utworzono 22 września 2022 Dzień dobry, posiadam laptopa od firmy DELL od jakiegoś czasu komputer zaczął się zacinać. Zobaczyłem w menedżera zadań i zobaczyłem że ,,Usługi i aplikacja kontroler" i ,,WMI provider host" zużywają po 30%, proszę o jak najszybszą pomoc
Rekomendowana odpowiedź Bromidum komentarz 22 września 2022 Rekomendowana odpowiedź komentarz 22 września 2022 (edytowane) 1) Odinstaluj Dell SupportAssist - powinno rozwiązać to Twój problem. Jeśli chcesz, to przeprowadzimy także drobne oczyszczanie. 2) Zalecam wykonanie skanowania profilaktycznie: - RogueKiller Anti Malware Zalecane pobranie wersji przenośnej (portable). Przed uruchomieniem pełnego skanowania należy włączyć w ustawieniach bezsygnaturowy „moduł MaIPE (BETA)”; opcjonalnie „skanuj z pełną wydajnością” (ustawienia → ustawienia skanowania). - AdwCleaner Pomiń linie oznaczone jako preinstalowane. 3) Załącz logi FRST, które stworzysz opcją "skanuj" → https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/ 1
skrentek komentarz 22 września 2022 Autor komentarz 22 września 2022 Dziękuję za odpowiedź. Zeskanowałem wszystko logi zamieszczam u dołu. Oraz mam pytanie czy dobrze odinstalowałem Dell SupportAssist: usługi -> Dell SupportAssist -> zatrzymaj Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt
Bromidum komentarz 22 września 2022 komentarz 22 września 2022 (edytowane) 1) Wykonaj usuwanie przez panel sterowania dodaj/usuń programy. Odnajdź na liście "Dell SupportAssist" i ewentualnie "Dell SupportAssist for Home PCs". 2) Uruchom FRST/FRST64.exe, wciśnij kombinację klawiszy ctrl + y. Otworzy się notatnik, do którego wklej zawartość skryptu. Zamknij i zapisz. W FRST kliknij „napraw” → CreateRestorePoint: CloseProcesses: HKLM-x32\...\Run: [SunJavaUpdateSched] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe [706344 2021-09-27] (Oracle America, Inc. -> Oracle Corporation) HKU\S-1-5-21-2570847783-2121937582-155300296-1001\...\Run: [Opera GX Stable] => C:\Users\DELL Komputer\AppData\Local\Programs\Opera GX\launcher.exe [2474440 2022-09-16] (Opera Norway AS -> Opera Software) HKU\S-1-5-21-2570847783-2121937582-155300296-1001\...\Run: [MicrosoftEdgeAutoLaunch_7F30637AD893234B2BF738936653B3B2] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --no-startup-window --win-session-start /prefetch:5 [3795360 2022-09-15] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation) Task: {3B2AA6EA-21CE-4265-8C05-6CE02C7F9C64} - System32\Tasks\Adobe Acrobat Update Task => C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe [1555696 2022-08-03] (Adobe Inc. -> Adobe Inc.) Task: {A178699E-E752-4E17-9281-9BE56F194F68} - System32\Tasks\Opera GX scheduled Autoupdate 1645870599 => C:\Users\DELL Komputer\AppData\Local\Programs\Opera GX\launcher.exe [2474440 2022-09-16] (Opera Norway AS -> Opera Software) Task: {AA5482D5-D412-44E5-87F1-B0F1AAA95311} - System32\Tasks\Opera GX scheduled assistant Autoupdate 1647252287 => C:\Users\DELL Komputer\AppData\Local\Programs\Opera GX\launcher.exe [2474440 2022-09-16] (Opera Norway AS -> Opera Software) -> --scheduledautoupdate --component-name=assistant --component-path="C:\Users\DELL Komputer\AppData\Local\Programs\Opera GX\assistant" $(Arg0) Task: C:\Windows\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\Windows\explorer.exe Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 192.168.100.1 Tcpip\..\Interfaces\{77472889-65a7-4d2b-8c0a-5a74c58fcb17}: [DhcpNameServer] 192.168.8.1 Tcpip\..\Interfaces\{bdbed7d2-e01e-415a-87a0-3a0d3f41c124}: [DhcpNameServer] 192.168.100.1 S2 SupportAssistAgent; "C:\Program Files\Dell\SupportAssistAgent\bin\SupportAssistAgent.exe" [X] R1 webshieldfilter; C:\Windows\System32\drivers\webshieldfilter.sys [96264 2022-06-23] (Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher -> Windows (R) Win 7 DDK provider) <==== UWAGA R2 avgntflt; C:\Windows\System32\DRIVERS\avgntflt.sys [208176 2022-06-23] (Avira Operations GmbH & Co. KG -> Avira Operations GmbH & Co. KG) R1 avipbb; C:\Windows\system32\DRIVERS\avipbb.sys [197176 2022-06-23] (Avira Operations GmbH & Co. KG -> Avira Operations GmbH & Co. KG) R1 avkmgr; C:\Windows\system32\DRIVERS\avkmgr.sys [46704 2022-06-23] (Avira Operations GmbH & Co. KG -> Avira Operations GmbH & Co. KG) 2022-09-17 18:08 - 2022-06-23 15:03 - 000208176 _____ (Avira Operations GmbH & Co. KG) C:\Windows\system32\Drivers\avgntflt.sys 2022-09-17 18:08 - 2022-06-23 15:03 - 000197176 _____ (Avira Operations GmbH & Co. KG) C:\Windows\system32\Drivers\avipbb.sys 2022-09-17 18:08 - 2022-06-23 15:03 - 000046704 _____ (Avira Operations GmbH & Co. KG) C:\Windows\system32\Drivers\avkmgr.sys 2022-09-16 13:20 - 2022-09-16 13:20 - 000000000 ____D C:\ProgramData\TotalAV 2022-09-16 13:19 - 2022-09-22 20:55 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\TotalAV 2022-09-22 17:48 - 2022-09-22 17:48 - 000000000 ____D C:\Users\Default\AppData\Local\Kaspersky Lab 2022-09-22 17:42 - 2022-09-22 21:04 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Kaspersky Lab 2022-09-22 20:47 - 2022-09-22 20:48 - 008791352 _____ (Malwarebytes) C:\Users\DELL Komputer\Desktop\adwcleaner.exe 2022-09-22 20:52 - 2022-09-22 20:55 - 000000000 ____D C:\AdwCleaner AV: Total AV (Disabled - Up to date) {0567E33F-93C9-11B5-891D-90A37AEB2766} AV: Kaspersky Anti-Virus (Enabled - Up to date) {4F76F112-43EB-40E8-11D8-F7BD1853EA23} ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku FirewallRules: [TCP Query User{6EDF7257-6263-4987-93E7-361EBA6B1721}C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9004\discord.exe] => (Allow) C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9004\discord.exe => Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{A5AC8D27-29C9-4164-9AC4-DDC1AE73559D}C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9004\discord.exe] => (Allow) C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9004\discord.exe => Brak pliku FirewallRules: [TCP Query User{CEEE98FC-88D2-420E-8160-222504C69BE6}C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9005\discord.exe] => (Allow) C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9005\discord.exe => Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{B05D3224-CAAA-49B8-BDE9-8E66F35D91C1}C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9005\discord.exe] => (Allow) C:\users\dell komputer\appdata\local\discord\app-1.0.9005\discord.exe => Brak pliku Shortcut: C:\Users\DELL Komputer\Desktop\deysk e\pliki programów\Twitch Studio\Twitch Studio.lnk -> C:\Users\DELL Komputer\AppData\Roaming\Twitch Studio\Bin\TwitchStudio.exe (Brak pliku) EmptyEventLogs: EmptyTemp: 3) Uruchom wiersz poleceń (cmd.exe) z uprawnieniami administratora. Wklej pierwsze polecenie i zatwierdź je enterem. Gdy proces dobiegnie końca, wykonaj drugie polecenie. Nie zamykaj wiersza poleceń dopóki proces nie dobiegnie końca! DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth sfc /scannow 4) Po ponownym uruchomieniu urządzenia załącz fixlog.txt. Czy problem został rozwiązany?
skrentek komentarz 23 września 2022 Autor komentarz 23 września 2022 Dzień dobry, problem jest z odinstalowywaniem dell supportassistant ponieważ gdy wcisnę odinstaluj ,ładuje się tak jak na zdjęciu a następnie zamyka się okno i nic się nie dzieje
Bromidum komentarz 23 września 2022 komentarz 23 września 2022 (edytowane) Spróbuj odinstalować z poziomu trybu awaryjnego. Wcześniej jednak włącz usługę, tak jak ją wyłączyłeś. Jeśli to nie pomoże - najlepiej będzie skontaktować się ze wsparciem Della.
skrentek komentarz 23 września 2022 Autor komentarz 23 września 2022 (edytowane) Tutaj zamieszczam fixlog, a problem niestety nie ustał Fixlog.txt
Bromidum komentarz 24 września 2022 komentarz 24 września 2022 Jeśli wsparcie Della nie pomoże, to ostatecznością byłoby utworzenie bootowalnego pendrive z Windows 10/11 i instalacja systemu na czysto. System będzie pozbawiony preinstalowanego oprogramowania producenta. Pamiętaj o wykonaniu na innym nośniku kopii zapasowej ważnych danych. https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10ISOhttps://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows11 Poradnik video → Instalacja Windows 10 krok po kroku
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.